Gå til innhold

Ene søskenet mitt tar ikke smitteregler seriøst selv om vårt felles søsken har nedsatt immunforsvar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir arg over at vedkommende velger å være ignorant når h*n i verste fall kan smitte vårt søsken med nedsatt immunforsvar direkte eller indirekte via meg. 

Den det er snakk om er i min husstand. Vi har begge kontakt av og til med vårt andre søsken med nedsatt immunforsvar, da er det kun jeg og søskenet med nedsatt immunforsvar som bruker maske. 

Vedkommende har valgt å dra på besøk til en storfamilie med 9 stk i husholdningen for å levere en gave og hente en uviktig ting hun vil lete etter inne hos dem. 

Jeg blir sint over at h*n velger å risikere å bli en smittebærer av en sykdom som potensielt kan DREPE vårt felles søsken. Spesielt når vedkommende nekter å bruke munnbind i kontakt med søskenet også. 

Anonymkode: 07ab7...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, deres felles søsken velger jo selv om han/hun vil omgås med den om ikke tar smitteverns tiltak seriøst. 

• Liker 4
Skrevet

Søskenet velger jo selv at hun vil komme på besøk. Med nedsatt immunforsvar på man ta ansvar selv. Hvis man velger å sosialisere seg er man også kjent med risken den bringer. Jeg er ikke i risikogruppen, og jeg feiret ikke jul med min familie. Jeg var alene i en annen by. Så hvorfor hun velger å ta den risken er jo hennes sak.

Anonymkode: c8f28...d67

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over. Det er søskenet med nedsatt immunforsvar som må velge å ikke treffe henne.

Anonymkode: 8201b...7c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du er hysterisk. Søskenet med nedsatt immunforsvar må klare å passe på seg selv. 

Anonymkode: 1d844...17c

• Liker 5
Skrevet

Det går jo utover ts som jeg antar at ønsker å treffe sitt søsken med nedsatt immunforsvar, men deler husstand med den som ikke gidder å ta smittevern på alvor. 

Anonymkode: bb21e...ade

• Liker 3
Skrevet

Søskenet med nedsatt immunforsvar ville ikke blitt informert om at mitt andre søsken gjorde disse smitterisikable tingene og dermed levd i troen på at vedkommende var trygg å være med. Jeg kunne jo ikke begynt å "sladre" om slikt heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søskenet med nedsatt immunforsvar ville ikke blitt informert om at mitt andre søsken gjorde disse smitterisikable tingene og dermed levd i troen på at vedkommende var trygg å være med. Jeg kunne jo ikke begynt å "sladre" om slikt heller. 

Søskenet med nedsatt immunforsvar for å i så fall spørre. Kommer an på hvor nervøs han eller hun er. 

Anonymkode: a7c86...e00

Skrevet

Storm i ett vannglass

Skrevet

Jeg tenker litt annerledes en flere i denne tråden, de som oppsøker situasjoner med økt risiko for smitte må informere de som er i risikosonen .

Skrevet

Hvilken type risikogruppe er det snakk om, da? Har vedkommende fått tydelig beskjed fra helsepersonell om at h*n er ekstra utsatt, eller er det noe h*n tror, mener eller synes fordi sånn og sånn?

Det er maaaange som påberoper seg å være i risikogruppe uten å egentlig være det, eller som har veldig lavt forhøyet risiko. I så fall skjønner jeg at omgivelsene ikke forholder seg like strengt til anbefalingene når vi nærmer oss et år med tiltak.

Anonymkode: 167ba...672

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...