AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 For en uke siden ble jeg kalt inn til jobbintervju midt på dagen i morgen. I utgangspunktet skulle det foregå ansikt til ansikt, men i formiddag fikk jeg en e-post om at det blir via Zoom i stedet pga smittesituasjonen i området. Jeg har ikke brukt Zoom før og er veldig nervøs for å gjøre noe feil og rote til ting. Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre for å forberede meg best mulig? Kjenner jeg er mye mer nervøs nå enn jeg var da det skulle være et "vanlig" intervju... Anonymkode: 7d3b9...9d6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Det er forståelig, for når jeg hadde mitt første via teams, var jeg ekstremt nervøs jeg også. Jeg forhåndsringte søstra mi på facetime for å sjekke at både kamera, mikrofonen og lyd funker som det skal. Jeg kobla også PCen til telefonen sitt nettverk i tilfelle nettverket hjemme plutselig skulle falle ut. Også sørget jeg for at det så ryddig ut bak meg, slik at det ikke ble mye forstyrrelser for de som intervjuet meg. Ellers tenkte nok hverken jeg eller de som intervjuet meg hvordan vi så på hverandre på kamera (dvs. vi skifta jevnlig ved å se inn i kameraet og på hverandre på skjermen), det gikk over all forventing, men litt forberedelser var lurt, for jeg var visstnok den eneste hittil som ikke hadde hatt tekniske problemer😅 Masse lykke til, dette fikser du! Anonymkode: a493b...293
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Ha en liten jukselapp med stikkord tapet rett ved siden av kamera, så når du evt. må kikke på den så ser det bare ut som du ser i kamera Sett gjerne laptop litt høyere enn sånn som den står på en vanlig pult, så øyne kommer på høyde med kamera (ca). Anonymkode: 21ea3...83a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå