AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg kjenner jeg er utrolig nyskjerrig på kjønn ved denne graviditeten. Jeg er nesten 20 uker på vei når jeg skal på OUL så jeg vurderer faktisk å ta en ultralyd en måneds tid før dette bare av ren nyskjerrighet av kjønnet. Noen som har tidspunkt å anbefale for når man kan begynne å se kjønnet relativt greit? Anonymkode: 7fca8...31f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner jeg er utrolig nyskjerrig på kjønn ved denne graviditeten. Jeg er nesten 20 uker på vei når jeg skal på OUL så jeg vurderer faktisk å ta en ultralyd en måneds tid før dette bare av ren nyskjerrighet av kjønnet. Noen som har tidspunkt å anbefale for når man kan begynne å se kjønnet relativt greit? Anonymkode: 7fca8...31f Uke 14 skal det være ganske tydelig Vi fikk se allerede uke 12, men da er det jo litt mer «flaks» om det er korrekt Anonymkode: 63467...2c9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Uke 14 her fikk vi se kjønn i uke 13 og i ule 14, men vent til uke 14 om du klarer Anonymkode: 2de19...765
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Uke 14 her fikk vi se kjønn i uke 13 og i ule 14, men vent til uke 14 om du klarer Anonymkode: 2de19...765 Når dere sier uke 14, er det da 13+ noe eller 14+ noe dere mener? Jeg føler uttrykkene brukes så mye om hverandre. Jeg var på tidlig UL når jeg var 12+0, hun tippet på kjønn men sa det jo er veldig usikkert så tidlig. Jeg kom ikke på å spørre om når jeg evt måtte ha kommet tilbake for å se det sikrere. ts Anonymkode: 7fca8...31f
supernaturalfan Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Det varierer litt, men jeg ville iallefall ventet til 14+0. Jeg var i dag, målt til 13+1. Relativt lett å se at det var gutt 😅
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Just now, supernaturalfan said: Det varierer litt, men jeg ville iallefall ventet til 14+0. Jeg var i dag, målt til 13+1. Relativt lett å se at det var gutt 😅 Har ikke begge kjønn en utstikker på det tidspunktet? 🤔 eller mener du det var lett å se ut fra vinkelen? Anonymkode: cac71...24d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 14+0 og utover er rimelig safe når det gjelder kjønn. Anonymkode: 6fdec...912
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Ser mange som forteller uke 14, men helt ærlig så hadde jeg ventet fra uke 18 😊 Grunnen er at mange kan ta feil av kjønn, eks. tro jente er en gutt siden kjønnsleppene ikke har fått trukket seg skikkelig tilbake sånn det ser ut som testikler. En bekjent av meg fikk vite kjønn i uke 17, ble fortalt at det var en gutt pga «testiklene» MEN ut kom det en jente! Anonymkode: 21f43...963
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Mange som ikke har hørt om the nub theory her ser jeg. Går man til noen som har erfaring med denne er det rundt 90% sannsynlighet for at man ser riktig kjønn allerede i uke 12. Anonymkode: b517a...919
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 supernaturalfan skrev (3 timer siden): Det varierer litt, men jeg ville iallefall ventet til 14+0. Jeg var i dag, målt til 13+1. Relativt lett å se at det var gutt 😅 Off topic, men skal ikke du ha tvillinger? Anonymkode: c2226...3ad
supernaturalfan Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Off topic, men skal ikke du ha tvillinger? Anonymkode: c2226...3ad Jo. Ene var definitivt gutt. Andre usikker, fikk ikke noe god vinkel
Amatariel Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 Ville ventet til uke 16. Ikke sikkert man ser kjønn i uke 14, det er akkurat den uken det skal utvikles mest. Jeg hadde en abort i uke 14+2 og fikk holde den lille etterpå. Var ikke mulig å være helt sikker på kjønnet da, selv om vi så med egne øyne.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 Du får vite kjønn på NIPT fra uke 8+0. Mye mer pålitelig enn ultralyd. Anonymkode: b1123...552 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Amatariel skrev (9 minutter siden): Ville ventet til uke 16. Ikke sikkert man ser kjønn i uke 14, det er akkurat den uken det skal utvikles mest. Jeg hadde en abort i uke 14+2 og fikk holde den lille etterpå. Var ikke mulig å være helt sikker på kjønnet da, selv om vi så med egne øyne. Beklager hvis du oppfatter dette ufølsomt, det er overhodet ikke meningen isåfall. Men babyen din døde kanskje noen uker tidligere, og ble født uke 14+2? At det var derfor det ikke var mulig å se kjønnet? For ifølge blant andre Martin Lundring, så kan man fint se kjønnet allerede i uke 12. Anonymkode: 63467...2c9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 15.03): Uke 14 skal det være ganske tydelig Vi fikk se allerede uke 12, men da er det jo litt mer «flaks» om det er korrekt Anonymkode: 63467...2c9 Uke 14, og samme kjønnet ble bekreftet på oul i uke 18. Da sa de det var 100 % sikkert Anonymkode: d370c...7d5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager hvis du oppfatter dette ufølsomt, det er overhodet ikke meningen isåfall. Men babyen din døde kanskje noen uker tidligere, og ble født uke 14+2? At det var derfor det ikke var mulig å se kjønnet? For ifølge blant andre Martin Lundring, så kan man fint se kjønnet allerede i uke 12. Anonymkode: 63467...2c9 Noen ganger tenker jeg at det er bedre å la være å kommentere ting. Tenker brukeren vet godt hvor langt hun var på veg, og gir blanke i hva Martin Lundring påstår. Anonymkode: 22121...765 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 Fikk vite kjønnet på begge to i uke 12+4, men varierer vel mtp vinkel og sånn Anonymkode: cccdb...8a9
Amatariel Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beklager hvis du oppfatter dette ufølsomt, det er overhodet ikke meningen isåfall. Men babyen din døde kanskje noen uker tidligere, og ble født uke 14+2? At det var derfor det ikke var mulig å se kjønnet? For ifølge blant andre Martin Lundring, så kan man fint se kjønnet allerede i uke 12. Anonymkode: 63467...2c9 Det går bra at du spør. Jeg måtte ta abort fordi det var noe feil med fosteret (hadde ingenting å gjøre med kjønnsdelene) så tabletter for å stoppe svangerskapet ble tatt samme dagen som jeg aborterte. Dagen før var det en sprell levende baby på UL som tilsynelatende så frisk ut ved første øyekast, men ikke var det. Jeg spurte spesielt om dette med kjønnet da jeg så innlagt på sengeposten, for det hadde vært fint å vite om det var en gutt eller jente vi (ikke) fikk. Og da sa jordmoren at vi ikke kunne være sikker. Det er i akkurat disse ukene det utvikles. Kan utvikles fra uke 12 ja, men er slettes ikke sikkert. Mange som får beskjed om det ene kjønnet på UL i uke 12 og så viser det seg og stemme kan like gjerne være flaks. Er jo 50% sjanse for å treffe riktig på ren gjetning. Så det var bare et tips til TS om at dersom hun vil være helt sikker på kjønn, så ville jeg ventet til uke 16 (men også da må man være forberedt på at den lille kan ligge med beina i kryss). 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når dere sier uke 14, er det da 13+ noe eller 14+ noe dere mener? Jeg føler uttrykkene brukes så mye om hverandre. Jeg var på tidlig UL når jeg var 12+0, hun tippet på kjønn men sa det jo er veldig usikkert så tidlig. Jeg kom ikke på å spørre om når jeg evt måtte ha kommet tilbake for å se det sikrere. ts Anonymkode: 7fca8...31f Norsk helsevesen bruker fullgåtte uker. Er man 13+4 så er dette uke 13, er man 14+2 så er man i uke 14. å bruke påbegynte uker er utlandsk låte som eks USA bruker Anonymkode: 2de19...765
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 Amatariel skrev (6 minutter siden): Det går bra at du spør. Jeg måtte ta abort fordi det var noe feil med fosteret (hadde ingenting å gjøre med kjønnsdelene) så tabletter for å stoppe svangerskapet ble tatt samme dagen som jeg aborterte. Dagen før var det en sprell levende baby på UL som tilsynelatende så frisk ut ved første øyekast, men ikke var det. Jeg spurte spesielt om dette med kjønnet da jeg så innlagt på sengeposten, for det hadde vært fint å vite om det var en gutt eller jente vi (ikke) fikk. Og da sa jordmoren at vi ikke kunne være sikker. Det er i akkurat disse ukene det utvikles. Kan utvikles fra uke 12 ja, men er slettes ikke sikkert. Mange som får beskjed om det ene kjønnet på UL i uke 12 og så viser det seg og stemme kan like gjerne være flaks. Er jo 50% sjanse for å treffe riktig på ren gjetning. Så det var bare et tips til TS om at dersom hun vil være helt sikker på kjønn, så ville jeg ventet til uke 16 (men også da må man være forberedt på at den lille kan ligge med beina i kryss). Så fint at du ikke tok det negativt - som sagt mente jeg ingenting vondt med det i det hele tatt 💓Takk for at du deler. Da tok jeg åpenbart feil, jeg tenkte utviklingen sikkert hadde stoppet tidligere. Har sett deg nevne flere ganger at du mistet denne lille i uke 15, og får vondt av deg hver gang.. sånt skal liksom ikke skje 😔 Anonymkode: 63467...2c9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå