reddelinnea Skrevet 12. august 2005 Forfatter #41 Del Skrevet 12. august 2005 Ikke la det plage deg at du ble utestengt, det er de som har gjort feil, ikke du. Du har like mye rett til å 'breie' deg her som alle vi andre ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 12. august 2005 #42 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg har kjent angst i mer enn 30 år. Ikke kjøp hva som helst, Linnea. Endret 12. august 2005 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 Forfatter #43 Del Skrevet 12. august 2005 Nå gråter jeg igjen. Jeg er så lei meg. Lei meg fordi jeg ikke klarer å kjenne noe livsglede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 12. august 2005 #44 Del Skrevet 12. august 2005 Tråden er ryddet. Orakel - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 13. august 2005 Forfatter #45 Del Skrevet 13. august 2005 Hva betyr det at tråden er ryddet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 13. august 2005 Forfatter #46 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har kjent angst i mer enn 30 år. Ikke kjøp hva som helst, Linnea. ← Stakkar. Vondt at du også har hatt angst veldig lenge. 30 år er veldig lenge maxine grey. Husker du hvordan det var før du fikk angst? Eller har du hatt angst så lenge du kan huske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestelisa Skrevet 13. august 2005 #47 Del Skrevet 13. august 2005 Hva betyr det at tråden er ryddet? ← Det betyr bare at moderator har slettet useriøse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 13. august 2005 #48 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Har du prøvd kognitiv terapi? Behandlingen dreier seg om å bevisstgjøre og endre systematisk negative,uhensiktsmessige tankemønstre og antagelser om seg selv og verden. Har såvidt vært borti det selv, men sluttet hos sosionomen min fordi kjemien ikke stemte. Tror ikke du skal være redd for å bli utestengt herfra. Så bare skriv det du føler for! Endret 13. august 2005 av Englepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 13. august 2005 Forfatter #49 Del Skrevet 13. august 2005 Har du prøvd kognitiv terapi? Behandlingen dreier seg om å bevisstgjøre og endre systematisk negative,uhensiktsmessige tankemønstre og antagelser om seg selv og verden. Har såvidt vært borti det selv, men sluttet hos sosionomen min fordi kjemien ikke stemte. Tror ikke du skal være redd for å bli utestengt herfra. Så bare skriv det du føler for! ← Hei. Jeg har prøvd kognitiv terapi ja. Men det hjelper ikkenoe nei Har du prøvd det? Virket det for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #50 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg synes også det høres lurt ut å starte en dagbok! Og tror ikke du trenger å bekymre deg for å bli kastet ut her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. august 2005 #51 Del Skrevet 13. august 2005 Her på KG blir man ikke utestengt fordi man er for deppa eller av andre useriøse grunner. Det skal du ikke være redd for, og det kan helt sikkert Hege eller Gry bekrefte. Og om man står i fare for å bli utestengt fordi man har brutt for mange regler eller noe sånn, så får man alltid advarsel først. Om du vil skrive dagbok så synes jeg du skal gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 13. august 2005 #52 Del Skrevet 13. august 2005 Har bare prøvd såvidt med kognitiv terapi. Gikk til en klinisk sosionom noen ganger men sluttet før vi kom skikkelig igang. Følte meg slett ikke vel sammen med henne. Tror nok jeg kunne hatt godt av det, men jeg har da klart meg ganske bra på egenhånd. Bare skriv dagbok du, det kan være god terapi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 14. august 2005 #53 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hei Reddelinnea! Vet hvordan det er å kjenne angst, men tror ikke jeg har hatt det like ille som du gir uttrykk for at du har..... Har du hobbyer? Hadde vært kjekt å få vite litt om hva du er interessert i, ja, bli litt kjent med deg... Da er det lettere å komme med gode råd. Sådagbok høres bra ut. Jeg har selv skrevet dagbok siden jeg var liten, sånn papirdagbok altså. Kanskje du kan skrive i en slik en bare for deg selv, samtidig med at du skriver her inne? Da vet du at du har dagboknotatene dine selv hele tiden, og de kan ikke slettes av andre. Og så kan du skrive en dagbok her inne i tillegg. Da kan du kanskje skrive de verste tankene inn i papirdagboken din, og så lese gjennom dem etterpå, og så skriver du inn det du vil her inne, om du er redd for at det blir for mye klaging, som du sier. MEN; du skal IKKE være redd for å skrive ALT du tenker her inne, som andre har sagt, vi velger selv hva vi vil lese. INGENTING er klaging for oss! HUSK DET!!!! Tror det er mange her, inkludert meg, som kjenner seg litt igjen i det su skriver, mer eller mindre, og som gjerne vil hjelpe. Så, blir det dagbok,eller? Ta det steget, Reddelinnea, vi er her for deg, vet du! :smile: Endret 14. august 2005 av Annie78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treningsveileder Skrevet 14. august 2005 #54 Del Skrevet 14. august 2005 Trist å høre at du er lei deg hele tiden! Her kommer en god klem en søndag kveld Du har fått mange gode råd på veien her. Dagbok er en god måte, og ikke vær redd for at den skal bli borte sånn som forrige. Prøv på nytt, og gjør som nevnt, skriv ut på papir så er du sikker! Lag deg en fin perm/bok som du alltid vil ha! Prøv å lær deg til å finne på ting, enten alene eller med en du stoler på! Gå tur, ut å spise god mat, lag et godt måltid hjemme, se en god film på tv/dvd/kino, sykkeltur, yoga, tegning, annet du liker etc. Kom deg ut så du ikke bare blir sittende og tenke triste ting. Prøv å lær deg at du kan gjøre små koselige ting. Det trenger ikke være mye og planlagt. Korte turer, besøk andre. Du kan dra hjem når du har lyst selv vet du... Du har sikkert en person du stoler på som vil hjelpe deg!?! Be den ta deg med, finn på ting. Du har sikkert ting du har lyst til, ting du kan og ikke egentlig er redd for!! Da har du en du kan støtte deg på. Ellers så må du ikke la folk snakke nedlatende til deg, du har like mye rett som oss andre! Så håper jeg ikke dette ble for dumt til å lese... :icon_question: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunetten_ Skrevet 15. august 2005 #55 Del Skrevet 15. august 2005 Kan du ikke kjøpe deg en trenings-dvd reddelinnea? Så kan du trene litt for deg selv hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celiclya Skrevet 15. august 2005 #56 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg kjenner meg godt igjen i hvordan du har det, og vil gjerne gi deg en stor jeg prøvde å sende deg en PM, men den ble ikke sendt. Er innboksen din full? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 15. august 2005 #57 Del Skrevet 15. august 2005 Fra nå av heter du tøffelinnea. Og du skal kjempe mot vonde/negative tanker helt til du vinner. Du styrer angsten ikke omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #58 Del Skrevet 15. august 2005 Ja, Linnea. Du må begynne med dagbok her inne! Bare les i min, så ser du at jeg er "alt for depressiv" til tider også. Ingen kaster deg ut her så lenge du forholder deg til de få, men nødvendige reglene det er her på KG. Det er mange som vil lese med interesse og empati, komme med innspill og råd. Håper du følger rådet til mange, mange her inne nå, om å opprette dagbok! (Det er jo tross alt ikke så stor forskjell på det, og det å skrive "vanlige" innlegg. Du får bare samlet alt på et sted, og får en oversikt.) Sender deg en fra en som vet hva tristhet er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #59 Del Skrevet 15. august 2005 Vil bare si at jeg håper det går bedre med deg Linnea! Hadde vært bra med en dagbok fra deg?! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADHDmann Skrevet 16. august 2005 #60 Del Skrevet 16. august 2005 Hei Linnea Vi er mange som føler med deg - jeg vet hvordan det er å være trist. Sender et lite dikt jeg skrev: Når jeg vandrer i lyset er skyggen en svalende hvile. Når jeg vandrer i skyggen er lyset en inspirasjon. Når jeg vandrer i mørket viser stjernene vei. Lyset er kilden, skyggen er erfaringen, mørket er en avgrunn og stjernene er alle som viser vei i mørket. La oss være stjernene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg