AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg blir så glad av å se på fugler, særlig ender og kråker. Jeg elsker disser dyrene og negative tanker forsvinner. Jeg føler meg litt rar for de fleste jeg kjenner blir glade av høre musikk eller slappe av, ikke av fugler. Er det litt sært å finne kråker som finner på rare ting underholdende? Anonymkode: a57b3...d7c 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Du er ikke alene! Bare for min del er det småfugler! Anonymkode: 4a613...d0b 7
strynejenta Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg blir så glad av å se på fugler, særlig ender og kråker. Jeg elsker disser dyrene og negative tanker forsvinner. Jeg føler meg litt rar for de fleste jeg kjenner blir glade av høre musikk eller slappe av, ikke av fugler. Er det litt sært å finne kråker som finner på rare ting underholdende? Anonymkode: a57b3...d7c Nei, helt normalt. Dyr er flinke til å distrahere oss fra den grusomme verdenen vi lever i. 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Jeg blir også i godt humør av fugler, men det er småfuglene som kvitrer.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Jeg blir veldig glad av Tjelden, utrolig morsom og eksentrisk fugl 🥰 Tøff er den også, hvis noen forstyrrer de går den til angrep på alt av rovfugler uansett hvor mange ganger større de er, inkl svartbak og havørn 💪 Anonymkode: 3f135...252 3
Million Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 (endret) Whatever floats your boat! 😊 👍 Hvorfor kjøper du deg ikke et par undulater eller en liten flokk sebrafinker? Fine fugler. Undulatene kan til og med lære seg å prate om du står i og går inn for å lære dem det. Leste en bok om undulater en gang, og det var en som lærte fuglen sin å be om hjelp. Si fuglen het Bastian. Og den slet med å få åpnet en nøtt eller et frø eller satt fast i noe med foten. Da sa fuglen "hjelpe Bastian". En gang hadde fuglen kræsjlandet og satt seg fast bak noen bøker i en bokhylle. Da fant eieren den fordi fuglen kvitret "hjelpe Bastian, hjelpe Bastian" og eieren gikk etter lyden og fant fuglen og fikk løftet den opp. Fugler er kule! Hadde det ikke vært så mye lyd i dem så tidlig om morgenen skulle jeg hatt noen selv. Endret 12. januar 2021 av Million 5
Gjest Daryl Dixon Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Hverdagsgleder, enkelt og greit. 😊
Thaila Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Jeg tror dyr generelt har den effekten på folk ☺️ men selvfølelig har alle sine favoritter. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Jeg søker ofte på YouTube fuglekvittring, summing av insekter og mye annet interessant jeg kan høre mens jeg jobber ( og jeg får et bedre humør av det). Anonymkode: 32f37...67d 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Fuglene som koser seg med frø og meiseboller i treet utenfor vinduet mitt er enkelte dager mitt eneste selskap i disse tider med sosial nedstengning. Og de gjør meg glad, jeg blir glad av å følge med på de *crazybirdlady* Anonymkode: 62212...df2 5
_popcorn_ Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Ryddet for brukerangrep og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Nei, TS, det er ikke sært. Jeg blir gladere av å treffe på dyr. Inkludert fugler. Akkurat nå er det et ekorn ute i hagen som har "reddet" dagen min. Og i går satt det en vakker rev like ved bilen min. Anonymkode: 0dd82...2a1 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 Jeg å 😊 Det beste vårtegnet er kjøttmeisen som lager kvitring. Anonymkode: 90e17...68d 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Ikke sært i det hele tatt. Alle typer dyr, også fugler, gjør meg glad. Har aldri forstått meg på folk som irriterer seg over dyr. Anonymkode: b9428...1cd 3
_popcorn_ Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 Ryddet for brukerangrep. _popcorn_, mod
Pinkee Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 Nei, det er faktisk normalt å gledes over naturen, enten det er fugler, dyr eller landskap. Tror de som ikke finner glede i slikt, må ha noe feil i seg👍😂
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Er visst i følge forskning, godt for den mentale helsen å se på fugler og natur. Har blitt glad i fugler etter korona. Begynt å legge merke til dem på en ny måte. Smarte vesener. Elsker å tenke ut nye måter å servere dem fuglemat på og se ut i hagen mens de forsyner seg, og de titter på meg gjennom vinduet. Skjønne. Anonymkode: 56cce...087 1
Humle Brumle Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 Det er jo så uskyldig så hvem bryr seg om det er sært eller ikke. Bare fortsett å være glad i fugler du❤️
Skogkatten Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 Finner det selvsagt ikke igjen nå, men mener jeg leste for en stund siden at undersøkelser tyder på at de lykkeligste menneskene i Europa er de som mater småfuglene. Forskningen fant for flere år siden at mennesker som ser på fugler har bedre mental helse: https://forskning.no/psykologi-miljopolitikk-naturressursforvaltning/de-som-kikker-pa-smafugler-har-bedre-mental-helse/361565 Så nei, ingenting å skamme seg over. Jeg har selv oppdaget fugle- og dyrelivet i hagen for alvor etter korona. Nå om dagen har jeg ekorn og flere fuglearter her daglig og de gir meg mye glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå