Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke er det lurt å starte med dette? Jordmor sa at det kan hjelpe mot etterrier, og for å myke opp slik at man ikke revner like fort.. Men husker ikke helt hvilken uke det var snakk om. Noen som vet? 

Anonymkode: 6827a...e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvilken uke er det lurt å starte med dette? Jordmor sa at det kan hjelpe mot etterrier, og for å myke opp slik at man ikke revner like fort.. Men husker ikke helt hvilken uke det var snakk om. Noen som vet? 

Det kan du like godt la være. Spesielt råd fra en jordmor, da dette overhode ikke kan forebygge en eventuell rift. 

Anonymkode: be355...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan du like godt la være. Spesielt råd fra en jordmor, da dette overhode ikke kan forebygge en eventuell rift. 

hmm, merkelig at de gir så mye ulik informasjon.. 
Vet du om det kan hjelpe mot sammentrekningene etterpå? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte vel rundt 1mnd før. Tror ikke det anbefales å starte for tidlig pga mulig risiko for tidlig modning. Fødselen min måtte settes i gang før termin pga en komplikasjon. Så vet ikke om kapslene kunne ha virket. Hadde litt etterrier, men det var ikke så vondt og gikk fort over. Revnet ikke. Ble klippet fordi barnet måtte ut raskt pga risiko for lite oksygen. Men i følge jordmor så det ikke ut til at det var risiko for naturlige rifter.

Tror helt ærlig ikke helt på effekten av disse kapslene. Men endte opp med å ta de pga man blir jo litt desperat mot slutten og blir fort påvirket av tips som kan lette fødsel, smerte, rifter osv...

Skrevet

Ca. 2 mnd. Før startet jeg. Vil anbefale kapsler og ikke te, da du må drikke så sykt masse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hmm, merkelig at de gir så mye ulik informasjon.. 
Vet du om det kan hjelpe mot sammentrekningene etterpå? 

Etterriene har jo en funksjon, livmoren skal trekke seg sammen. Er det din første fødsel? Ofte får ikke førstegangsfødende merkbare etterrier, jeg kjente ingenting. Etter andre fødsel hadde jeg noe, men mer som milde menssmerter. Er det sterke smerter kan du få smertestillende på barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...