Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det andre som har opplevd hyppigere øresus/tinnitus ved graviditet? 

Har aldri slitt noe særlig med øresus, det har som regel dukket opp hvis jeg har vært et sted med mye høye lyder over tid. Og da har det jo gitt seg. 

Men i dag så våknet jeg til plutselig sporadisk øresus. Et eller annet må da isåfall ha skjedd over natten, men syns det er merkelig. Jeg har da ikke gjort noe gjennom natten som skulle forårsake det.. Og det dukker opp sporadisk til tross for at det har vært stille rundt meg i hele dag. 

Er derimot gravid da. Og lurte på om det kan ha noen link? At ørene er ekstra sensitive under svangerskap eller noe sånt? Andre som har opplevd det? Ga det seg isåfall? 

Anonymkode: 4c16a...8a6

Skrevet

Ja... tror det er slimhinnene som tykner mer og tetter i øret.

Anonymkode: e7a42...733

Skrevet

Jeg fikk ikke øresus, men fikk liksom bomull i ørene hvis du skjønner. Jeg holdt på å bli klin kokos, gikk rundt og hørte dårlig i flere måneder. Gikk plutselig over da jeg fødte :)

Anonymkode: f5ba0...26c

Skrevet

Jeg har ikke øresus, men har i graviditeten det slik at jeg hører pulsen, sykt irriterende

Anonymkode: 4b0e6...331

Skrevet

Jeg har også hørt min egen puls så høyt at det har vært plagsomt i svangerskapene. Jeg hadde ikke øresus da, men fikk det etter første fødsel. Først tenkte jeg at det var et ordentlig irriterende ventilasjonssystem de hadde på barsel, men så ble lyden med hjem. Det varte i noen uker, og ble så helt borte.

Anonymkode: 5397b...00e

Skrevet

Hadde det med første, og nå med andre. Hos meg er det lave jernverket 🙈

Anonymkode: 5cf37...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det med første, og nå med andre. Hos meg er det lave jernverket 🙈

Jernverdier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...