AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Del Skrevet 11. januar 2021 2011 modell, tydeligvis ute av muligheter for å oppdatere når jeg prøver. Er det slik at maskinen må skrotes? Eller hva kan man gjøre? Slik som nå får jeg ikke åpnet nettbanken med den. Eller installert nye apper. Anonymkode: 08efe...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Del Skrevet 11. januar 2021 Mener du at du prøver å oppdatere den til Big Sur? Da er den for gammel. Men vil tro at den kan fungere fint på et eldre OS. Anonymkode: b9507...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Del Skrevet 11. januar 2021 Den er for gammel for nye oppdateringer. Apple oppdaterer nå bare 2014-maskiner eller nyere. Ikke alle gamle operativsystemer støttes av Bank-id. Jeg tror de kun går rundt 7-8 år tilbake i tid. Du har en 10 år gammel maskin så det er godt mulig den er for gammel til bruk med Bank-Id. Anonymkode: 78298...9f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Del Skrevet 11. januar 2021 Hvis du har lyst til å lære noe nytt og prøve et nytt operativ system som for eksempel linux mint. Så kan du få den til å gå en stund til vet ikke hvor mye kapasitet hardwaren din har, men linux mint xfce kan være et alternativ. Jeg har en gammel pc med pentium n5030 prosessor og 4 gb ram og funker helt utmerket på den. Klart du kan ikke kjøre tung modellering og videoredigering, men nettleserbruk, libre office og netflix/youtube funker helt fint. Som sagt hvis du er villig til å investere litt tid så kan du få det til å funke. Det første du må gjøre er få "brent" en iso fil på en usb, deretter starte macen med minnepinnen i slik at du kan teste og eventuelt installere linux mint. Selve installasjonen er ganske enkel og med litt prøving lærer du fort å bruke linux mint. Linux mint har alt du trenger av programmer for daglig bruk, men de heter ikke microsoft office, photoshop og notepad, finder, mail, safari osv...men de gjør det samme og bruker de samme filformatene (f. eks docx) Hvis du er interesset kan jeg legge ut lenker som viser fremgangsmåter. Siden finner du her https://blog.linuxmint.com/?p=4013 Synes du fargene til linux mint xfce ser litt dølle ut? Sånn kan det f. eks se ut med litt tweaking Anonymkode: 12d64...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå