AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har akkurat mottatt mitt tjenestebevis fra kommunen. Det var meget amputert og stusselig. Jeg har hatt stillingen Fagansvarlig miljøterapeut i 2 år. På tjenestebeviset stod det 'miljøterapeut' fra da til da. Ikke mer. Jeg har hatt en meget udugelig og inkompetent leder i denne perioden og har hjulpet henne med masse oppgaver ut over min stilling. Føler nå at dette ikke kommer frem i det hele tatt. Skal ikke oppgavene komme frem i tjenestebeviset? Jeg har gjort massevis av lederoppgaver og dette er takka? Anonymkode: f04e3...4fd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Attest heter det. Og, nei, det er nok ingen formalkrav på hvor mye detaljer den må inneholde ut over hvilken periode du har jobbet der, og hva du var ansatt som. (Altså fra og til dato og stillingstittel.) At du har hatt arbeidsoppgaver ut over dette, får du heller fortelle selv i søknad/intervju/CV. Tjenestebeviset mitt er et kort med navn og bilde som beviser at jeg er ansatt på arbeidsplassen. (Hos oss brukes det også som adgangskort. Anonymkode: 08043...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Det er ikke amputert, det følger formkravene. Du har fått det du har rett på, at du ønsket noe annet er ikke arbeidsgiver sitt ansvar. Anonymkode: b7a8f...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Tjenestebevis er noe du får av HR avdelingen og har ingenting med leder å gjøre. Der står det kun fra og til dato, Stillingsprosent, avdeling og hvilken stilling du har hatt(assistent, miljøterapeut osv) Ønsker du en utfyllende attest må du be om det. Uansett kan du vel beskrive dine arbeidsoppgaver i CV? Anonymkode: 9a6b8...cd5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Attesten skal ikke ha så alt for mye, og tjenestebevis er omtalt allerede. Kanskje du skal spørre om en skriftlig referanse, og at det er hva du egentlig er ute etter? Anonymkode: 482e7...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå