Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat mottatt mitt tjenestebevis fra kommunen. Det var meget amputert og stusselig. 

Jeg har hatt stillingen Fagansvarlig miljøterapeut i 2 år. På tjenestebeviset stod det 'miljøterapeut' fra da til da. Ikke mer. 

Jeg har hatt en meget udugelig og inkompetent leder i denne perioden og har hjulpet henne med masse oppgaver ut over min stilling. Føler nå at dette ikke kommer frem i det hele tatt. 

Skal ikke oppgavene komme frem i tjenestebeviset? Jeg har gjort massevis av lederoppgaver og dette er takka? 

Anonymkode: f04e3...4fd

Skrevet

Attest heter det. 

Og, nei, det er nok ingen formalkrav på hvor mye detaljer den må inneholde ut over hvilken periode du har jobbet der, og hva du var ansatt som. (Altså fra og til dato og stillingstittel.) At du har hatt arbeidsoppgaver ut over dette, får du heller fortelle selv i søknad/intervju/CV.

Tjenestebeviset mitt er et kort med navn og bilde som beviser at jeg er ansatt på arbeidsplassen. (Hos oss brukes det også som adgangskort. 

Anonymkode: 08043...a6d

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke amputert, det følger formkravene. Du har fått det du har rett på, at du ønsket noe annet er ikke arbeidsgiver sitt ansvar.

Anonymkode: b7a8f...7fe

• Liker 2
Skrevet

Tjenestebevis er noe du får av HR avdelingen og har ingenting med leder å gjøre. Der står det kun fra og til dato, Stillingsprosent,  avdeling og hvilken stilling du har hatt(assistent, miljøterapeut osv) 

Ønsker du en utfyllende attest må du be om det. Uansett kan du vel beskrive dine arbeidsoppgaver i CV? 

Anonymkode: 9a6b8...cd5

Skrevet

Attesten skal ikke ha så alt for mye, og tjenestebevis er omtalt allerede.

Kanskje du skal spørre om en skriftlig referanse, og at det er hva du egentlig er ute etter?

Anonymkode: 482e7...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...