AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Dette synes jeg egentlig er utrolig teit. Er det noen som virkelig har råd til å kjøpe barnevogn ny, så er det disse. Bare den siste tiden har jeg sett pilotfrue, ingerindubai og triana iglesias har fått sponset barnevogner. Jeg synes ikke noe om dette. Det er gjerne cybex som sponser kjendisene og bugaboo? Dette med sporing gjør faktisk for min del at jeg ihvertfall ikke kjøpe disse merkene da jeg tenker at produsentene skrur opp prisene for oss normale folk for å få inn det tapte dem har gitt til influenserne. Anonymkode: da927...cdf 8
Gjest Smiley99 Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Synes ikke noe om at dem lever av barna og bruker dem som levende reklameplakater!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Dette er ikke noe nytt. Caroline Berg Eriksen var heftig sponsa av Emmaljunga i sin tid. barnevogner til 20 000,- Anonymkode: 8c8a6...4b1 3
Gjest Blondie65 Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Da foreslår jeg følgende enkle prinsipp: Slutt å lese influenserblogger. Har de ikke et marked der det kan lønne seg for produsentene å sponse dem, så vil de heller ikke bli sponset. Jeg har ingen som helst forståelse for at folk klager på at influensere blir sponset når en selv velger å lese skiten. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om influenser ditten eller datten får sponset det ene eller det andre, for jeg leser ikke bloggene deres. Det jeg imidlertid bryr meg om er barn brukt i markedsføring i foreldrenes business.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 ... og forøvrig TS, så blir ikke din barnevogn dyrere fordi om en eller annen blogger har fått sin gratis. Det er en markedsføringskostnad som barnevognsprodusentene velger å gjennomføre fordi de tror at du vil kjøpe en barnevogn som en eller annen blogger har skrytt hemningsløst av i dårlig skjult og ofte ikke merket reklameinnslag i sin blogg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette med sporing gjør faktisk for min del at jeg ihvertfall ikke kjøpe disse merkene da jeg tenker at produsentene skrur opp prisene for oss normale folk for å få inn det tapte dem har gitt til influenserne. Anonymkode: da927...cdf Det er ikke sånn det fungerer. Det tas av et markedsføringsbudsjett. Å kjøpe reklameplass er DYRT, influencere er sikkert mye billigere enn mye annet. Anonymkode: 72bdb...75d 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Jeg synes også det er en uting. Ikke fordi de får noe gratis, men fordi de da velger å bruke sine babyer i markedsføring. Det synes jeg blir feil. Anonymkode: 22baa...336 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes også det er en uting. Ikke fordi de får noe gratis, men fordi de da velger å bruke sine babyer i markedsføring. Det synes jeg blir feil. Anonymkode: 22baa...336 Helt enig. Å bruke barna sine på denne måten er usmakelig. Anonymkode: 970ad...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes også det er en uting. Ikke fordi de får noe gratis, men fordi de da velger å bruke sine babyer i markedsføring. Det synes jeg blir feil. Anonymkode: 22baa...336 Tenker du det samme når du ser babyer I bleiereklamer, unger som synger i Lanoreklame, spiser lasagne med "familien" , eller er med i reklame om viktigheten av bilbelte? Er akkurat det samme. Anonymkode: 3c7cf...754 4
Gjest Blondie65 Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker du det samme når du ser babyer I bleiereklamer, unger som synger i Lanoreklame, spiser lasagne med "familien" , eller er med i reklame om viktigheten av bilbelte? Er akkurat det samme. Anonymkode: 3c7cf...754 Pleier disse babyene som du nevner her å få hele sitt liv - uansett om det er en god eller en dårlig dag - dokumentert på daglig basis? Hvis svaret er nei, så er ikke dette akkurat det samme.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Det har jeg nevnt her på KG mange ganger før. Tror ikke mange innser det, at når du kjøper en overpriset vogn fra Bugaboo eller Stokke, så er det nettopp derfor den er overpriset - fordi en del av prisen inneholder sponsete vogner til Bloggere, Influensere, kjendiser. Du har altså betalt for din vogn og for vogn av Pilot Frua, da du kjøpte vogna di. Det er enda verre hvis du har kjøpt slik vogn nettopp fordi du så den på Instagram hos en kjendis, og da tenkte, at den vognen må være bra! 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke sånn det fungerer. Det tas av et markedsføringsbudsjett. Å kjøpe reklameplass er DYRT, influencere er sikkert mye billigere enn mye annet. Anonymkode: 72bdb...75d Det er nettopp slik det fungerer. "Markedsføringsbudsjett" er bare en del av sluttprisen, ikke noe annet. Det er ikke noe mystiske, parallelle penger, som ikke gjør noe innvirkning på pris. 👀 Anonymkode: a97e0...810
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tenker du det samme når du ser babyer I bleiereklamer, unger som synger i Lanoreklame, spiser lasagne med "familien" , eller er med i reklame om viktigheten av bilbelte? Er akkurat det samme. Anonymkode: 3c7cf...754 Kommer helt an på. Barna som er med i bleiereklamer, lanosangen og lignende, er som regel ikke overalt ellers på mamma og/eller pappas Instagramkonto. De får som regel ikke hele hverdagen sin og store deler av livet sitt publisert på en konto med x-antall tusen følgere. De større barna i reklamer er i tillegg ofte barn som er med i barneteater, interesserer seg for skuespill og de velger det ofte selv. Men på et generelt grunnlag, så synes jeg ikke noe om å bruke barn i markedsføring. Det er bare en viss forskjell på en baby som blir avbildet med ei bleie på i en reklame for Pampers enn på en mor/far som bevisst bruker sitt barn for å få barnevogner, bilseter og annet utstyr. Anonymkode: 22baa...336 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 3 hours ago, Blondie65 said: ... og forøvrig TS, så blir ikke din barnevogn dyrere fordi om en eller annen blogger har fått sin gratis. Det er en markedsføringskostnad som barnevognsprodusentene velger å gjennomføre fordi de tror at du vil kjøpe en barnevogn som en eller annen blogger har skrytt hemningsløst av i dårlig skjult og ofte ikke merket reklameinnslag i sin blogg. Igjen, markedsføring er nettopp en del av pris. Og du Blondie burde jo vite bedre enn som så.. Jobber ikke du i bank, eller noe? Anonymkode: a97e0...810
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 De får jo ikke vogn fordi produsenten er så snill og fordi de trenger det. De gir produsenten valuta for varen ved å eksponere barna sine. Anonymkode: 9de83...2bc
Gjest Blondie65 Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er nettopp slik det fungerer. "Markedsføringsbudsjett" er bare en del av sluttprisen, ikke noe annet. Det er ikke noe mystiske, parallelle penger, som ikke gjør noe innvirkning på pris. 👀 Anonymkode: a97e0...810 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, markedsføring er nettopp en del av pris. Og du Blondie burde jo vite bedre enn som så.. Jobber ikke du i bank, eller noe? Anonymkode: a97e0...810 Ja, markedsføring er en del av pris. Men hvis de ikke hadde gitt vognen til frk blogger så hadde de brukt pengene på annonse i VG isteden. Altså er det revnene likegyldig for deg om bloggeren får vogn eller VG får annonsekroner. Hva har hvor jeg jobber med saken å gjøre? "Eller noe" er nok himmelsk mye nærmere enn bank ... uten at det sier et kvekk.
Fiffig Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Litt på siden av temaet, men jeg følger ikke noen av disse influenserne, men får likevel en del reklame via bekjente, som ikke har spesielt mange følgere, men likevel får ting sponsa. Tror det kaller mikroinfluensere? Jeg tviler på at de får noe annet enn selve produktet sponsa, da. Uansett, som flere her har sagt tidligere; omtrent alle produkter har et markedsføringsbudsjett. Uten markedsføring, ingen kjøpere. Det er kjedelig, men sant.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du det samme når du ser babyer I bleiereklamer, unger som synger i Lanoreklame, spiser lasagne med "familien" , eller er med i reklame om viktigheten av bilbelte? Er akkurat det samme. Anonymkode: 3c7cf...754 Nei, det er langt fra det samme. Vet du navnet på babyene i bleiereklamene? Vet du hvor de bor? Hvordan det ser ut hjemme hos dem? Vet du hva mammaen og pappaen heter? Blir helt oppgitt over folk som ikke skjønner forskjellen... Anonymkode: 5dd3a...c5b 3
Pikaboo Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 Vil heller betale de 15 000kr selv, la barnet få et privatliv og et eget valg om å være en offentlig person.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 Altså, det er jo ikke slik det fungerer, at alle vognprodusenter har en «markedsføringsbudsjett» på samme sum. Billigst Bugaboo Fox vogn koster 13000 å få kjøpt nå, sjekker prisguiden.no. Tilsvarende vogner fra Britax Smile, Emmaljunga koster rundt 10 tusen. Er det da at Bugaboo Fox er tre tusen dyrere å produsere? Eller har Bugaboo brukt mer penger på markedsføring, mens produseringspris er ca samme? Hva betaler du for, når du kjøper vogna? Anonymkode: a97e0...810
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er nettopp slik det fungerer. "Markedsføringsbudsjett" er bare en del av sluttprisen, ikke noe annet. Det er ikke noe mystiske, parallelle penger, som ikke gjør noe innvirkning på pris. 👀 Anonymkode: a97e0...810 Hvis de ikke bruker penger på en influenser bruker de penger på annen markedsføring - som ofte er enda dyrere. Så at en kjendis får sponset en vogn gjør ikke vognen dyrere for deg. Anonymkode: 72bdb...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå