Gjest Hel Skrevet 12. august 2005 #1 Skrevet 12. august 2005 Hvis man flytter til et annet land i et år, kan man ta lappen der? Hvis ja, er den gyldig her og? Eller kan man få lappen her uten å måtte ta alle timene osv? Sikkert et teit spørsmål men jeg aner ikke..
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #2 Skrevet 12. august 2005 Hvilke regler som gjelder er avhengig av hvor du tar lappen. Du finner den info du trenger her: http://www.vegvesen.no/SVVvedlegg/innbytte_forerkort.pdf
Thomasine Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 Ei venninne tok lappen i Usa da hun var utvekslingsstudent for mange år siden. Da hun kom hjem måtte hun ta noen timer for å lære seg å gire ( lærte å kjøre med automat!!) og for å vise at hun kunne kjøre. Regner egentlig med at praksisen er den samme nå... Ellers har jeg tenkt tanken jeg også... Ja, ikke bo et annet sted i et år først, men når den tid kommer for lillegutt ( 10 år til tiktignok... ) å spare penger ved å ta det utenlands... Skjønner ikke hvordan kjøreskolene kan forsvare prisene de tar per time og andre obligatoriske ting som må tas...
Gjest Gjest_LINDA_* Skrevet 13. august 2005 #5 Skrevet 13. august 2005 Koster vel rundt 500 kr for lappen i USA og du kjører opp på en parkeringsplass++
Kelsey Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 Ei venninne tok lappen i Usa da hun var utvekslingsstudent for mange år siden. Da hun kom hjem måtte hun ta noen timer for å lære seg å gire ( lærte å kjøre med automat!!) og for å vise at hun kunne kjøre. Regner egentlig med at praksisen er den samme nå... Ellers har jeg tenkt tanken jeg også... Ja, ikke bo et annet sted i et år først, men når den tid kommer for lillegutt ( 10 år til tiktignok... ) å spare penger ved å ta det utenlands... Skjønner ikke hvordan kjøreskolene kan forsvare prisene de tar per time og andre obligatoriske ting som må tas... ← Reglene ble forandret for omtrent et år siden, så det nok ikke helt likt lengre. Jeg har et førerkort fra USA som jeg snart har tenkt å få bytta til et norskt. For det skal gå, så vidt jeg har lest i hvert fall. Så lenge man har vært i landet der man tok førerkort i mer enn 6mnd.
Gjest sjåfør Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Nå er det vel opplæringen som betyr mest? hva hjelper det med lappen fra et annet land, der du brukte en time og oppkjøring på en parkeringsplass om du ikke kan noe? kommer du til Norge å må ta en prøve, så vil du stryke. Så da er du like langt. glattkøring må du også ha.
Gjest Hel Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 Reglene ble forandret for omtrent et år siden, så det nok ikke helt likt lengre. Jeg har et førerkort fra USA som jeg snart har tenkt å få bytta til et norskt. For det skal gå, så vidt jeg har lest i hvert fall. Så lenge man har vært i landet der man tok førerkort i mer enn 6mnd. ← Flott! Takk for info'n alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #9 Skrevet 14. august 2005 Skjønner ikke hvordan kjøreskolene kan forsvare prisene de tar per time og andre obligatoriske ting som må tas... ← Kjøp av bil, service på bil, drivstoff, lønn, husleie, innkjøp av materiell, forsikring.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå