Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke denne samtalen om hvor han står nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år. Jeg er 35, han er 42. Jeg spurte han hva han føler om oss og hvor han ser forholdet i fremtiden og han sa han føler det går bra og at han ikke har tenkt veldig langt frem i tid. han har feiret jul med min familie (kunne ikke se sin egen) og han har spurt om jeg vil dra en måned på ferie med han i en hytte han har.

Han kommer egentlig fra et annet land og jeg spurte om han tenker å flytte tilbake i løpet av de neste årene. Han sa nei, men hvis han gjør det vil han at jeg skal flytte med han. Men at han ikke har tenkt mye rundt dette. Jeg spurte om han er usikker på hva han føler for meg og svarte nei, men siden vi ikke har tilbrakt veldig mye tid sammen i et strekk, så hadde det vært fint å se hvordan vi takler det. Og jeg sa at å feire jul sammen er en veldig seriøs ting for meg, og han sa det var det for han også. 
jeg spurte om han kan se for seg at vi flytter sammen i fremtiden og sa ja til det (men nevnte det igjen om å se hvordan vi går i lag flere uker i strekk)

Han har tidligere ikke kunne si definitivt ja («ja, delvis» var svaret et halvt år siden) når jeg har spurt om han elsker meg. Han har virket ukomfortabel med å snakke om følelser. Burde jeg spørre om det igjen, eller virker det positivt ut fra det han svarte? Synes han blir mer og mer inkluderende med meg.

Anonymkode: d719f...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at det er noe å tolke her? Ja han ser for seg en felles fremtid med deg, men tar litt forbehold om at ting kan endre seg når man går oppå hverandre 24/7. Det er jo naturlig og fornuftig tenkt det, og men tanke på alderen så har han sikkert en del erfaringer med dette, det har vel du også? Slapp av og nyt du. Det eneste jeg ville tenkt på var det med å evt flytte til et annet land, fordi det er noe som ikke hadde vært veldig aktuelt for meg. Men om du tenker det er helt greit også så er da vel alt bare fryd?

Anonymkode: c3668...133

• Liker 3
Skrevet

Legger til en liten ting: husk at det er 5 ulike måter vi mennesker viser kjærlighet på. Det er mange som sliter med å sette ord på følelsene, men heller viser de ved å gjøre tjenester eller kjøpe gaver feks. Eller ved fysisk berøring, eller ved å gi tid som er den siste måten. Tenk litt på hva han gjør, og hva han ser ut til å sette mest pris på fra deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke skjønne at det er noe å tolke her? Ja han ser for seg en felles fremtid med deg, men tar litt forbehold om at ting kan endre seg når man går oppå hverandre 24/7. Det er jo naturlig og fornuftig tenkt det, og men tanke på alderen så har han sikkert en del erfaringer med dette, det har vel du også? Slapp av og nyt du. Det eneste jeg ville tenkt på var det med å evt flytte til et annet land, fordi det er noe som ikke hadde vært veldig aktuelt for meg. Men om du tenker det er helt greit også så er da vel alt bare fryd?

jeg tror usikkerheten bunner mye i at han ikke kunne si utvetydig at han elsker meg for et halvt år siden, mer sånn ja, delvis la meg tenke. Og om det kommer av at følelser er en stor vanskelig greie for han å snakke om (som han sa selv), eller at det er en reell manko på riktige følelser.

Bortsett fra det er jeg enig i at det er fornuftig å ikke hoppe inn i det å flytte sammen siden man ikke vet hvirdan det vil bli 24/7. men i handlingene hans virker han seriøs og blir det mer og mer også 

Anonymkode: d719f...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...