AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Vi skal ha en ny seng og har sett på brimnes fra ikea pga oppbevaring. mer det noen som har erfaring med den? lurer også på hva som anbefales av ribbebunn og madrass. Vi har prøvd madrassene altså, men vanskelig å få inntrykk av å ligge der i 2 min. 😊 Anonymkode: 7894b...5b9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Vi har denne. Og jeg elsker oppbevaring under den. Så pass at jeg ikke skjønner at ikke alle kjøper seng med oppbevaring. 😅 Virker bare så bortkastet med kontinentalmadrass.. Men, noen utfordringer er det jo. Du kan ikke bruke "vanlige" nattbord, du må ha vegghende for å kunne åpne skuffer under senga. Det er veldig få vegghende nattbord på markedet i Norge, av et eller annet grunn, og enda færre av de er med "ordentlige" skuffer, altså slike nattbord som kan faktisk brukes til noe. Men det er ikke sikkert akkurat det er viktig for deg. Det er ikke en seng for vill sex. Men bra nok for oss to, vi er et par i slutten av 30-årene, med små barn. Og med det mener jeg, at hvis dere kommer veldig godt i gang, så kan det bli litt knirk. Det er ikke en seng for å kunne flyttes mange ganger. Vi har måtte flytte den engang, og tror ikke den vil tåle så mange flere ganger å bli skrudd ned og skrudd opp igjen. Senga er høy! Sammen med madras, og tjukk overmadrass ble den senga over 70 cm høy! Som er for så vidt ønskelig egenskap for mange, men vi hadde da små barn, og det ble både skummelt og upraktisk. Vi har derfor byttet til tynn, 3 cm overmadrass, og brukte det i en periode. Nå er barna større, de er 4 og 6, og vi har nå kjøpt den tjukkeste memory foam overmadrass, som er 10 cm. Igjen, det er ikke sikkert høyden på senga er viktig for deg, men bare ha det i bakhodet når du velger madrass og overmadrass. Madrass må du jo prøve selv, men vi har nå: to 90 cm av de nest dyreste springfjær (pocket) madrasser fra Ikea, en mykere for meg (kvinne), en hardere for mannen. Og den tjukkeste memoryfoam madrass, vi kjøpte vår på Jysk men Ikea har tilsvarende. Ribbebunn har de vel bare 2 å velge imellom? Vi har to av vanlige, LURÖY. du må også ha laken som er 39 cm "dype" for å få de over madrass og overmadrass, det er disse, tror jeg - https://www.ikea.com/no/no/p/nattjasmin-laken-fasongsydd-lys-beige-30442737/ Også husker jeg at hele senga, med madrasser og overmadrasser og alt, har kommet på 8,5 tusen da, for 5 år siden. Som er jo rimelig, synes jeg, når jeg hører andre som bruker 40+ tusen på seng. Vi er veldig fornøyde med senga, og har seriøst aldri ligget i en bedre seng enn senga vår hjemme. Men alle blir vel vant til nettopp sin seng. Anonymkode: 64976...271
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi skal ha en ny seng og har sett på brimnes fra ikea pga oppbevaring. mer det noen som har erfaring med den? lurer også på hva som anbefales av ribbebunn og madrass. Vi har prøvd madrassene altså, men vanskelig å få inntrykk av å ligge der i 2 min. 😊 Anonymkode: 7894b...5b9 Om du ikke er fornøyd med madrassene du velger har ikea garanti og du kan levere de tilbake innen 90 dager 😁 https://www.ikea.com/no/no/customer-service/returns-claims/komfortgaranti-pubef8acf81 Anonymkode: 8b6cd...0c2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Den senga der er det jævligste rakleverket jeg noen sinne har vært borti. Har hatt begge sengebunnene, og de duger om mulig enda dårligere enn senga. Du kommer også til å slå leggene dine gule og blå på håndtakene til skuffene. Og apropos skuffene! Ikke oppbevar ting som veier noe særlig i dem. Bunnen tåler ingenting. Gleder meg til å bytte ut vår. Orker ikke å våkne av at jeg, bokstavelig talt, ligger nedi skuffene med deler av kroppen lengre. Anonymkode: 2406f...68a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Den senga der er det jævligste rakleverket jeg noen sinne har vært borti. Har hatt begge sengebunnene, og de duger om mulig enda dårligere enn senga. Du kommer også til å slå leggene dine gule og blå på håndtakene til skuffene. Og apropos skuffene! Ikke oppbevar ting som veier noe særlig i dem. Bunnen tåler ingenting. Gleder meg til å bytte ut vår. Orker ikke å våkne av at jeg, bokstavelig talt, ligger nedi skuffene med deler av kroppen lengre. Anonymkode: 2406f...68a Seriøst? 😂 Går det an å ha så forskjellige erfaringer.. Jeg som er så fornøyd med senga. Og har alt av sengetøy, hånklær og gardiner/duk i de skuffene. De er store og tåler alt. Anonymkode: 64976...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå