AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg har veldige smerter i kjeven, og har hatt det i sikkert 20 år.Det er også spenninger i pannen og i nakken. Fordi jeg har hatt så store problemer med psyke (er nå uføretrygdet) er ikke dette med kjeven osv. noe jeg har snakket med lege og behandlere om. Men nå som jeg har fått mer ro etter å ha blitt uføretrygdet, så er jo dette noe jeg må ta tak i. Har vært hos mange alternative behandlere og jeg har bittskinner. Ser også fra gamle bilder til nå at kjeven min er mye større, jeg har sånne hamsterkjever og kinn... Kan dette dekkes av det offentlige? Altså få botox, da jeg har lest at det er veldig virkningsfullt? Anonymkode: 553bf...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg ble henvist fra tannlege. Betalte bare egenandel. Holder fortsatt å utreder og har vært plaget i mange år. Usikker på om det har hatt noen virkning, men jeg hadde veldig sterke muskler så det kan jo ta litt tid. Anonymkode: 71916...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble henvist fra tannlege. Betalte bare egenandel. Holder fortsatt å utreder og har vært plaget i mange år. Usikker på om det har hatt noen virkning, men jeg hadde veldig sterke muskler så det kan jo ta litt tid. Anonymkode: 71916...4a7 Oj! Så bra. Når fikk du injeksjon og hvor lenge har du vært plaget? Skal på time til tannlege straks så skal ta det opp med ham. Noe annet jeg bør vite? Jeg er utsultet på info. Anonymkode: 553bf...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oj! Så bra. Når fikk du injeksjon og hvor lenge har du vært plaget? Skal på time til tannlege straks så skal ta det opp med ham. Noe annet jeg bør vite? Jeg er utsultet på info. Anonymkode: 553bf...027 Det er noen måneder siden jeg fikk første injeksjon. Det var ganske vondt, men kjeven er alltid vond så vanskelig å si hvor vondt. Tannlege henviste meg til kjevekirurg og jeg har også tatt bilder. Det kan ende med operasjon. Det er spennende og håper jeg blir bra. Har vært plaget i 20 år. Prøvd det meste. Jeg er veldig glad vi har begynt startet. Anonymkode: 71916...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Del Skrevet 11. januar 2021 Det kommer jo an på hva årsaken til problemet er. Og hvor det ligger. Om det er muskulært, ortopedisk osv. Det er jo kanskje noe man kan fikse på Andre måter. Ikke sikkert Botox hjelper på akkurat ditt problem. Men det er bare å dra til lege så kan de starte utredning. Anonymkode: ef74d...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noen måneder siden jeg fikk første injeksjon. Det var ganske vondt, men kjeven er alltid vond så vanskelig å si hvor vondt. Tannlege henviste meg til kjevekirurg og jeg har også tatt bilder. Det kan ende med operasjon. Det er spennende og håper jeg blir bra. Har vært plaget i 20 år. Prøvd det meste. Jeg er veldig glad vi har begynt startet. Anonymkode: 71916...4a7 Selve injeksjonen kan være så vond den kan være så lenge jeg slipper disse smertene. Takk for dine erfaringer og håper du blir bedre. Jeg VET hvor vondt kjevespenninger kan være ❤️ AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det kommer jo an på hva årsaken til problemet er. Og hvor det ligger. Om det er muskulært, ortopedisk osv. Det er jo kanskje noe man kan fikse på Andre måter. Ikke sikkert Botox hjelper på akkurat ditt problem. Men det er bare å dra til lege så kan de starte utredning. Anonymkode: ef74d...271 Har du erfaring? Glad for alle innspill. Tror mitt tilfelle er generelle spenninger både her og der. Anonymkode: 553bf...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Del Skrevet 11. januar 2021 Hei 😀 Jeg har slitt med å finne noe om dette, og jeg har liksom ikke visst hva jeg skal si til legen/tannlegen, men jeg har åså problemer med kjeven. Men jeg har bagatellisert det siden jeg ikke tror jeg har noe feil som leddplager osv. Men kjeven min går ut av ledd, og jeg har smerter som ligner ørebetennelse og tannverk men det er ikke noe. Noen ganger våkner jeg og er så svimmel at jeg ikke kan fokusere blikket og da har jeg nakke og skuldersmerter. Dette blir bedre når jeg tar en varm dusj, så det er muskelsmerter og anspenthet. Veit ikke hvem eller hvordan jeg skal ta opp dette. Tannlegen har hjulpet meg med å sette kjeven på plass to ganger, men virker ikke som det er noe de ser på som et problem så jeg har latt det surre å gå fordi det er ikke noe å gjøre med.... Tror du dette er det du sliter med? Bare en mildere form da, jeg har hatt det sånn i 4 år. Blir bare verre. Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg med noen råd ts, men jeg ble litt glad for å finne noen som jeg kan prate med om dette. Håper det ordner seg for deg ❤️ Anonymkode: aa398...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei 😀 Jeg har slitt med å finne noe om dette, og jeg har liksom ikke visst hva jeg skal si til legen/tannlegen, men jeg har åså problemer med kjeven. Men jeg har bagatellisert det siden jeg ikke tror jeg har noe feil som leddplager osv. Men kjeven min går ut av ledd, og jeg har smerter som ligner ørebetennelse og tannverk men det er ikke noe. Noen ganger våkner jeg og er så svimmel at jeg ikke kan fokusere blikket og da har jeg nakke og skuldersmerter. Dette blir bedre når jeg tar en varm dusj, så det er muskelsmerter og anspenthet. Veit ikke hvem eller hvordan jeg skal ta opp dette. Tannlegen har hjulpet meg med å sette kjeven på plass to ganger, men virker ikke som det er noe de ser på som et problem så jeg har latt det surre å gå fordi det er ikke noe å gjøre med.... Tror du dette er det du sliter med? Bare en mildere form da, jeg har hatt det sånn i 4 år. Blir bare verre. Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg med noen råd ts, men jeg ble litt glad for å finne noen som jeg kan prate med om dette. Håper det ordner seg for deg ❤️ Anonymkode: aa398...bed Hei. Jeg bagatellisere det også i årevis, men nå påvirker det også spising i tillegg til smerter. Jeg hadde også biteskinne i flere perioder. Jeg har også hatt kjeven ut av ledd, kjeven har låst seg, kan ikke gape høyt, plager når man spiser hard mat osv. Hos meg er det trolig både muskulatur og ledd som er problemet. Det bråker rett og slett i leddet... Jeg ville snakket med tannlegen. Det var helt tilfeldig jeg leste om Botox i kjeven og forhørte meg om dette var noe tannlegen min gjorde eller anbefalte noen. Jeg var villig til å betale, men siden mitt tilfelle er medisinsk var det riktig å gjøre det slikt. Det skader ikke å forhøre seg, og det er også noe man kan gjøre privat. Anbefaler å undersøke kjeve og muligheter. Det kan jo hende dette ikke er det riktige for deg. Lykke til og god bedring. Anonymkode: 71916...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Del Skrevet 12. januar 2021 Dette var en fin artikkel https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/diverse/slitasjegikt-i-kjeveleddet-hos-unge/?page=1 Det kan være mange grunner til problemer med kjeven og mange er plaget. Så det riktige blir å la tannlege/lege følge med og henvise om det er aktuelt. Anonymkode: 71916...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. Jeg bagatellisere det også i årevis, men nå påvirker det også spising i tillegg til smerter. Jeg hadde også biteskinne i flere perioder. Jeg har også hatt kjeven ut av ledd, kjeven har låst seg, kan ikke gape høyt, plager når man spiser hard mat osv. Hos meg er det trolig både muskulatur og ledd som er problemet. Det bråker rett og slett i leddet... Jeg ville snakket med tannlegen. Det var helt tilfeldig jeg leste om Botox i kjeven og forhørte meg om dette var noe tannlegen min gjorde eller anbefalte noen. Jeg var villig til å betale, men siden mitt tilfelle er medisinsk var det riktig å gjøre det slikt. Det skader ikke å forhøre seg, og det er også noe man kan gjøre privat. Anbefaler å undersøke kjeve og muligheter. Det kan jo hende dette ikke er det riktige for deg. Lykke til og god bedring. Anonymkode: 71916...4a7 Takk for svar 😊 Skal snakke med tannlegen. Høres forferdelig ut, håper du finner noe som hjelper Anonymkode: aa398...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar 😊 Skal snakke med tannlegen. Høres forferdelig ut, håper du finner noe som hjelper Anonymkode: aa398...bed Takk, jeg er godt i gang og har tro på at de ikke gir seg før det er ordnet. Håper det ordner seg for deg også, mange har god nytte av biteblokk, biteskinne osv så det trenger ikke å være dramatisk. 🤗 Anonymkode: 71916...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå