AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Fristen for å sende en søknad var i går og i dag fikk jeg epost at de ikke har valgt å gå videre med andre kandidater. Er det normalt at det går så fort og at man går gjennom søknader før fristen har gått ut? Anonymkode: 812fe...e1f
Flamme Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fristen for å sende en søknad var i går og i dag fikk jeg epost at de ikke har valgt å gå videre med andre kandidater. Er det normalt at det går så fort og at man går gjennom søknader før fristen har gått ut? Anonymkode: 812fe...e1f Ja. Her har du jo fått beskjed dagen etter fristen har gått ut. Fint at de gir beskjed tidlig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Ja, det er helt normalt. Det sparer dem for tid, samtidig som de ikke kastet bort tiden din. Anonymkode: 9b85e...8af
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Da har de allerede funnet ut hvem de ønsker til intervju. Prosessen starter jo så fort første søknad kommer inn. De sorterer hele tiden. Anonymkode: c0992...d26
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Flamme skrev (4 minutter siden): Ja. Her har du jo fått beskjed dagen etter fristen har gått ut. Fint at de gir beskjed tidlig. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er helt normalt. Det sparer dem for tid, samtidig som de ikke kastet bort tiden din. Anonymkode: 9b85e...8af Trodde normal praksis var at de samlet inn søknader og gikk gjennom dem etter at fristen har gått. Det er i hvert fall det jeg har fått inntrykk av. Kan man sende en epost og spørre hvorfor man ikke ble vurdert? Anonymkode: 812fe...e1f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trodde normal praksis var at de samlet inn søknader og gikk gjennom dem etter at fristen har gått. Det er i hvert fall det jeg har fått inntrykk av. Kan man sende en epost og spørre hvorfor man ikke ble vurdert? Anonymkode: 812fe...e1f Du har blitt vurdert. De går gjennom søknadene fortløpende, det er helt normal praksis. Anonymkode: 9b85e...8af 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde normal praksis var at de samlet inn søknader og gikk gjennom dem etter at fristen har gått. Det er i hvert fall det jeg har fått inntrykk av. Kan man sende en epost og spørre hvorfor man ikke ble vurdert? Anonymkode: 812fe...e1f Selvsagt kan du spørre, men at de behynner prosessen så tidlig som mulig, er ikke unormalt. Jo kjappere de kan luke ut uaktuelle kandidater, jo mindre er det å gjøre på slutten. Med flere hundre søknader, er det veldig dumt å vente helt til slutt, å få masse arbeid på en gang. For alt du vet, kan det hende at de allerede hadde plukket sin kandidat, og da er søknadene bare formalitet. Anonymkode: 16b6a...ab1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Søknader vurderes ofte fortløpende, så med mindre en særs sterkt kandidat melder seg rett før fristens utløp kan de allerede ha satt i gang med både utvelgelse og intervju. Ofte er også utlysninger en formalitet, man vet hvem man ønsker i stillingen men må lyse ut fordi det er et krav. Du ble ikke valgt fordi det var bedre kandidater enn deg, evt kandidater med lik bakgrunn som søkte tidligere i prosessen. Anonymkode: 76d6e...5c0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For alt du vet, kan det hende at de allerede hadde plukket sin kandidat, og da er søknadene bare formalitet. Anonymkode: 16b6a...ab1 Sist gang jeg fikk avslag på søknad dagen etter fristen var når jeg søkte på stilling som politisk rådgiver i arbeids- og sosialkomiteen for et parti jeg er meldem av. Etterpå fant jeg ut at en førskolelærer hadde fått stillingen. Jeg har gitt opp å søke i det partiet fordi de ansetter bare bekjente og nære venner. Anonymkode: 812fe...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå