AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er student og skal ha permisjon fra studier med foreldrestipend. Derfor har ikke far rett på noe permisjonspenger, men skal søke engangsstønad. Når kan han gjøre dette? Hva er støtten på? Og hvor raskt kommer den etter man har søkt? jeg har termin i mai Anonymkode: dbcb6...c9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Eller kan jeg søke om den selv om jeg får penger fra Lånekassen? Har ikke noe jobb ved siden av Anonymkode: dbcb6...c9e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Engangsstønad er kun for mor. Anonymkode: bf394...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Engangsstønad er kun til mor, far får ikke dette. Har han ikke rett på foreldrepenger, så kan mor få hele permisjonen. Anonymkode: 474f9...057
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Du kan søke engangsstønad. Anonymkode: d3800...af9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Far kan forresten ikke søke noe som helst før tidligst barnet er født. Alt står på nav sine sider under foreldrepenger. Forøvrig råder jeg deg til å sjekke ut nav foreldrepenger på Facebook også, der er det mye nyttig info. Anonymkode: 474f9...057 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Far kan ikke få engangsstønad, den er kun for mor. Støtten ligger nå på i overkant av 90.000,- Det pleier ikke å ta så lang tid fra du søker til du har pengene på konto. Men har han ikke rett på foreldrepermisjon så lenge du er student? Jobber far? Anonymkode: 7cc0a...e93
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Eller kan jeg søke om den selv om jeg får penger fra Lånekassen? Har ikke noe jobb ved siden av Anonymkode: dbcb6...c9e Du kan søke engangsstønad når du ikke har hatt inntekt (studielån er ikke inntekt). Du kan søke fra og med uke 22 (obs, terminbekreftelse må være datert tidligst uke 22), og frem til 6 mnd etter fødsel. Jeg søkte 6. januar, men ikke fått svar enda. Andre jeg vet av fikk svar på dagen og pengene på konto innen få dager, så jeg tror det avhenger av hvor i landet du bor. Jeg bor i en stor by, og her er det nok lang saksbehandlingstid pga korona. Masse permitteringer nå. Anonymkode: cefea...444 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er student og skal ha permisjon fra studier med foreldrestipend. Derfor har ikke far rett på noe permisjonspenger, men skal søke engangsstønad. Når kan han gjøre dette? Hva er støtten på? Og hvor raskt kommer den etter man har søkt? jeg har termin i mai Anonymkode: dbcb6...c9e Om du tar permisjon fra studiet har ikke far rett på støtte. Om du ikke tar permisjon ksn han rett på permisjonspenger fra uke 7. Anonymkode: edb29...1ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå