AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Del Skrevet 11. januar 2021 Hei, jeg skal skrive en fordypningsoppgave om "Et dukkehjem" og "Tusen strålende soler". Jeg trenger sårt hjelp, og lurte bare på om noen av dere har noen tips? På forhånd, tusen takk for svar! Anonymkode: 2e68f...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, jeg skal skrive en fordypningsoppgave om "Et dukkehjem" og "Tusen strålende soler". Jeg trenger sårt hjelp, og lurte bare på om noen av dere har noen tips? På forhånd, tusen takk for svar! Anonymkode: 2e68f...778 Det spørs jo helt på hva du trenger hjelp med, og hva oppgaven går ut på. Eneste generelle tipset jeg kan gi med den lille infoen, er at du bør lese oppgaveteksten mange ganger, og nøye. Sørg for at du gjør det oppgaven ber om, og at du besvarer alle deler av oppgaven. Lykke til! Anonymkode: 2ba63...979 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Del Skrevet 11. januar 2021 Hei, norsklærer her! Kan jeg spørre hvorfor akkurat både Et dukkehjem og Tusen strålende soler? Det første du må finne ut av er hvorfor du skriver om akkurat disse to sammen. Har de felles tema, hvilke ulikheter og likheter finner du mellom tekstene? Dette er en fin måte å starte på for å finne ut hvordan du skal skrive analysen. Anonymkode: e4b2e...c2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymrealfag Skrevet 11. januar 2021 #4 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, norsklærer her! Kan jeg spørre hvorfor akkurat både Et dukkehjem og Tusen strålende soler? Det første du må finne ut av er hvorfor du skriver om akkurat disse to sammen. Har de felles tema, hvilke ulikheter og likheter finner du mellom tekstene? Dette er en fin måte å starte på for å finne ut hvordan du skal skrive analysen. Anonymkode: e4b2e...c2b Tusen takk for svar og tips! Jeg valgte å skrive om disse bøkene da norsklæreren min anbefalte meg å sammenlikne Et dukkehjem med Tusen strålende soler. Temaet mitt er: Kvinneroller i litteraturen. Det er selvsagt skrevet i ulike tidsrom og samfunn, men det som kan trekkes som en parallell er at kvinnene på en måte ikke har noe de skulle sagt verken i hjemmet eller i samfunnet. Maktfordelingen mellom kjønnene er ikke likeverdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Del Skrevet 11. januar 2021 Er det ikke slutt med fordypningsoppgave etter nye læreplaner, da? Anonymkode: 1c8d5...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke slutt med fordypningsoppgave etter nye læreplaner, da? Anonymkode: 1c8d5...85d Åpenbart ikke. Anonymkode: 2ba63...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det ikke slutt med fordypningsoppgave etter nye læreplaner, da? Anonymkode: 1c8d5...85d Fagfornyelsen gjelder kun for 8. klasse og 1. vgs, de som startet med LK06 skal fortsette med den til de er ferdige med ungdomsskolen/vgs. En 10.-klassing i dag vil for eksempel ikke ha kompetansemål fra Fagfornyelsen før de starter på vgs. Anonymkode: e4b2e...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå