AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har vært kjæreste med samboeren min i nesten tre år, men først i vår flyttet vi samme. Disse månedene har "avslørt" at det er noen sider der vi er ulike, selv om vi trodde vi var så bra match (vi har alltid har det helt topp sammen, og er egentlig helt perfekte for hverandre). Men jeg er litt mer laidback og "frigjort" enn han. Jeg lukker ikke døra til badet/do og synes det er helt greit å snakke med ham mens jeg sitter på do. Jeg kan godt skifte tampong mens han står i dusjen ved siden av. Jeg sover naken om natta og går naken ut på kjøkkenet om morgenen og setter på kaffen før jeg går på badet. Han stusser litt på alt dette merker jeg, men har bare kommentert noe av det. Jeg bruker ikke bh hjemme og han synes nok at det er "feil" hvis det ringer på eller vi får besøk, litt avhengig av hva jeg har på over. Jeg masturberer en del og jeg eier en dildo (det synes han er sært, men han synes det er helt greit med en liten vibb). Jeg har solt meg naken på verandaen flere ganger og jeg lager lyd når vi har sex. Jeg vil av og til ha sex i "toer'n", han liker ikke å gjøre det. På tur kan jeg snyte meg med fingrene, jeg kan prompe, og jeg bruker gjerne "folkelige" ord på kroppsfunksjoner, seksuelle ting, kjønn og avføring, men det har jeg jo gjort bestandig - også før vi flytta sammen. Han har hintet om at jeg som er sånn (han mener "sånn fresh og blond idrettsjente med hestehale og gode karakterer") må "holde stilen". Ting er altså helt superdupert på alle måter (vi skravler om alt mulig, kysser, leier og har sex), men etter at vi flytta sammen har litt av dette andre "blitt synlig". Da jeg bodde alene kunne jeg jo gjøre alt dette for meg selv. Hvor viktig er det at man er helt like i et forhold? Anonymkode: 30fc8...65d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Å snyte seg i fingrene er jo ganske ekkelt! Hva med å ha med litt papir i lomma? Du kan jo tilpasse deg på noen enkle ting? Med eksen var jeg veldig fri på alt sånt, vi var unge da vi ble sammen. Nå som over 40, har jeg møtt en ny mann og han er mer "pinglete", men jeg liker det litt! Jeg har tross alt levd i et langt ekteskap og vil endre noe nå som jeg har "fått en ny sjangse". Jeg vil beholde litt mer spenning og vil bl a være på do i fred. Han vil også det. Han er sartere enn meg og vil heller ikke sole seg naken selv om ingen er i nærheten, det vil jeg! Og det er et punkt jeg ikke synes det er verdt å tilpasse meg på. Men alt som har med do, snørr og mensen å gjøre, dvs ting han kan synes er ekkelt, ikke bare for frigjort, det deler jeg ikke med han. Vil du ikke at han skal synes at du er digg? Anonymkode: 4147b...955 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Man må tilpasse seg hverandre. Flytter man sammen kan man ikke bare gjøre det man selv synes er ok, men gjøre noen justeringer på ting som egentlig ikke er så viktig i den store sammenheng. Selv om jeg er helt trygg på mannen er jeg blant de som synes for mye snørr, promp, do, mens, og så videre, er turn off. Så jeg ville virkelig ikke likt om han var slik du beskriver dette. Hos oss var det derimot den klassiske "hvor ryddig skal det være" som var utfordrende da vi først flyttet sammen. Det viktigste er da å huske på at ingen har rett, og man må finne en standard som begge synes er ok. Anonymkode: 9f764...2d5 3
laviniabcn79 Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 enig med den over. det snørr greiene er sykt ekkelt 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Å snyte seg i fingrene er ikke folkelig, det er grisete. Å være frigjort er ikke det samme som ikke vise hensyn til de en bor sammen med. Anonymkode: 02d3e...d24 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Helt like er jo ikke nødvendigvis noe å trakte etter, men å respektere den andre slik at begge er vel i sitt felles hjem er jo en grei leveregel. Det er ikke alle kroppsfunksjoner som er like hyggelig for andre å forholde seg til. Anonymkode: 874ad...15e 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Når man går på do så sprer partiklene seg rundt i lufta. Kan være greit ha døren lukket av den grunn Anonymkode: 622aa...c74
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Jeg personlig hadde syntes at du var ekkel. Beklager, men visse ting er det greit å gjøre i fred selv om man er trygge på hverandre. Og ta med deg papir på tur! Jeg hadde blitt skikkelig kvalm om typen hadde snytt seg med fingrene. Anonymkode: bfdd3...20c 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg personlig hadde syntes at du var ekkel. Beklager, men visse ting er det greit å gjøre i fred selv om man er trygge på hverandre. Og ta med deg papir på tur! Jeg hadde blitt skikkelig kvalm om typen hadde snytt seg med fingrene. Anonymkode: bfdd3...20c Helt enig, det syns jeg er kvalmt. Jeg syns også du kan ha respekt for at han syns det er ekkelt at du feks skifter tampong mens han er på badet. Må du gå naken rundt? Kan du ikke slenge på deg en morgenkåpe? Må du gå på do med døra oppe? Kan du ikke ha respekt for at han ikke ønsker analsex? Jeg syns det her høres ut som veldig enkle ting å fikse. Anonymkode: f0578...e6c 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Disse tingene (med unntak av å snyte seg i fingrene) er ok dersom begge synes det er greit. Når han ikke liker det, er det ikke lenger snakk om å være frigjort, men at du påtvinger ham ting han ikke ønsker. Vis hensyn. Gå gjerne naken når ingen andre ser, men la ham slippe mens og doturer i fellesskap. Anonymkode: 5e393...c0d
PurpleRain Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Forskjell på å snyte seg I fingrene og med fingrene... 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Her er vi heldigvis like på de tingene du nevner, gå på do gjør vi alene og går ikke naken ut i stua, snyter oss i papir. er det innsyn til stua syns jeg det er greit å kle på seg. Men hvordan har han unngått å legge merke til disse tingene hvis dere har vært sammen i 3 år? var det først når dere flyttet sammen at du begynte å gå på do med døra åpen og de andre tingene? Da har du jo latt som at du er en annen for han i ganske mange år.. Anonymkode: 57dfd...3f1 2
Gjest ti10 Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å snyte seg i fingrene er jo ganske ekkelt! Hva med å ha med litt papir i lomma? Du kan jo tilpasse deg på noen enkle ting? Med eksen var jeg veldig fri på alt sånt, vi var unge da vi ble sammen. Nå som over 40, har jeg møtt en ny mann og han er mer "pinglete", men jeg liker det litt! Jeg har tross alt levd i et langt ekteskap og vil endre noe nå som jeg har "fått en ny sjangse". Jeg vil beholde litt mer spenning og vil bl a være på do i fred. Han vil også det. Han er sartere enn meg og vil heller ikke sole seg naken selv om ingen er i nærheten, det vil jeg! Og det er et punkt jeg ikke synes det er verdt å tilpasse meg på. Men alt som har med do, snørr og mensen å gjøre, dvs ting han kan synes er ekkelt, ikke bare for frigjort, det deler jeg ikke med han. Vil du ikke at han skal synes at du er digg? Anonymkode: 4147b...955 Enig med deg. Det er forskjell på å være ekkel og å være frigjort. Og ikke at jeg vet hvor TS har badet/doen plassert i huset, men det er da ekkelt å få den lukta og lydene ut rundt i resten av boligen, spesielt i forhold til matlaging og måltider.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Å snyte seg i fingrene er helt utrolig ekkelt, og noe av det verste du kan gjøre om du ikke vil smitte andre rundt deg med hva nå du brygger på. I disse dager trodde jeg alle hadde lært seg at konseptet normal hygiene har noe for seg. Ellers tenker jeg dere må møte hverandre litt på halvveien. Det burde ikke være noe problem å lukke døra når du er på do for eksempel, eller ikke skifte tampong imens han er i dusjen. Imens han kanskje har litt å lære om et naturlig forhold til nakenhet og promp? Analsex er ikke noe man skal presse andre til tenker jeg da, det hadde vært et lite savn for meg også men jeg kunne levd uten. Iallfall hvis han har vært villig til å prøve og fremdeles ikke likte det. Personlig klarer jeg ikke helt å tenne på noe når partner ikke liker det, dersom kjæresten ikke hadde hatt glede av analsex så hadde halve gleden vært borte for meg også. Men om det er så viktig for deg, så kanskje man kan ha et kompromiss her også, du kan putte en buttplug inn eller noe, imens han får lov til å holde seg litt mer unna området? Jeg tror også at selv om man er litt forskjellige så vokser man litt sammen og tar etter hverandre og utvikler seg mer i samme retning. Men som sagt, litt kompromisser må nok til også. Anonymkode: 5ba89...8f0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Jeg vil påstå at jeg ikke er spesielt prippen, men du hørtes nesten litt ekkel ut. Anonymkode: 55633...395 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 Det høres ut som en slags blanding av at han er litt prippen, og at du faktisk er litt vulgær. Han har muligens et ønske om å ha deg på den feminine pidestallen du var, da han møtte deg og falt for deg. Litt jenking fra din side, vil trolig gi mer fra ham også. Eksen min føltes som om hun gjorde ting veldig demonstrativt. Prompet høylytt, smalt ned dolokket til alle døgnets tider, trampet når hun gikk etc. Det var akkurat som om hun hadde lært å hevde seg mot broren, for 30 år siden. Anonymkode: 1b30d...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 Du høres, for å si det rett ut, ut til å mangle naturlig folkeskikk. Hva slags oppdragelse og hjem kommer du fra? Vil tro han mister litt lysten på deg med slike ekle ting og vaner. Det er ikke tiltrekkende. Anonymkode: 58c1d...1d0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå