Gå til innhold

Tas det kredittvurdering ved stillinger som regnskapsmedarbeider og lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, men har aldri jobbet med noe relevant. Jeg tar nå en ny helsefaglig utdanning, men jeg behøver en jobb ved siden av studier. Det er mulig å huke tak i vikariater som regnskapsmedarbeider, økonomimedarbeider, osv. Men jeg tør ikke søke fordi jeg har to gamle betalingsanmerkninger takket være eksen min (han tok opp lån, skulle betale meg, skjedde aldri..). Jeg vet man kredittsjekkes ved ansettelse i f.eks bank, forsikring(noen ganger), vektere hos Nokas, butikksjef, osv.  Stillinger som krever håndtering av penger. Men hva med stillinger innen f.eks regnskap? Noen som vet? 

Å betale gjelden er førsteprioritet, men jeg får ikke gjort det uten jobb.. 

Anonymkode: 84749...050

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei det gjør det ikke. Det har de ikke noen grunn til og ikke lov til :) Din betalingsevne og -vilje har ingen direkte sammenheng med jobben du utfører  :)  Det er veldig strenge regler for å kredittsjekke privatpersoner i Norge

Jeg jobber selv som regnskapsfører :) 

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 2
Skrevet
DrueSmoothie skrev (4 timer siden):

Nei det gjør det ikke. Det har de ikke noen grunn til og ikke lov til :) Din betalingsevne og -vilje har ingen direkte sammenheng med jobben du utfører  :)  Det er veldig strenge regler for å kredittsjekke privatpersoner i Norge

Jeg jobber selv som regnskapsfører :) 

Åh, er det sant? Jeg ble kredittsjekket i skatteetaten og et advokatfirma hvor jeg skulle jobbe med regnskap. Men uansett så kan man jo bare takke nei til kredittsjekk. 

Anonymkode: f72ba...b97

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, men har aldri jobbet med noe relevant. Jeg tar nå en ny helsefaglig utdanning, men jeg behøver en jobb ved siden av studier. Det er mulig å huke tak i vikariater som regnskapsmedarbeider, økonomimedarbeider, osv. Men jeg tør ikke søke fordi jeg har to gamle betalingsanmerkninger takket være eksen min (han tok opp lån, skulle betale meg, skjedde aldri..). Jeg vet man kredittsjekkes ved ansettelse i f.eks bank, forsikring(noen ganger), vektere hos Nokas, butikksjef, osv.  Stillinger som krever håndtering av penger. Men hva med stillinger innen f.eks regnskap? Noen som vet? 

Å betale gjelden er førsteprioritet, men jeg får ikke gjort det uten jobb.. 

Anonymkode: 84749...050

Jeg har jobbet i et større privat firma med regnskap, og ble ikke kredittsjekket nei.. Kan ikke se hvorfor de skulle kredittsjekke meg mer om jeg jobbet med regnskap enn om jeg jobbet med IT etc. 

Anonymkode: bce38...530

Skrevet

Jeg er autorisert regnskapsfører, ble ikke kredittsjekket. Men da jeg søkte autorisasjon måtte jeg levere politiattest.

Anonymkode: 937d8...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...