Gå til innhold

Jeg har ligget med den nye studiekompisen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i en vrien situasjon. For 1,5 år siden fikk jeg kjæreste og sist sommer flyttet vi sammen. Vi er studenter i Oslo begge to, på samme høyskole men på forskjellige fag. Vi jobber alene og i grupper. På skolen har samboeren min blitt kjent med nye mennesker. Så oppdaget jeg som et sjokk at en av dem, en av de to han er blitt mest kjent med, er en jeg har rotet med tidligere. Det er litt krise.

Vi vet jo begge to at begge har gjort ting tidligere, før vi traff hverandre. Vi er 22-23 år. Men dette blir likevel annerledes. Heldigvis har korona gjort det sånn at de arbeider på Teams og ikke skal hjem til hverandre. Det hadde vært helt forferdelig hvis han andre skulle ha kommet hjem hit og vært her mens jeg var her. Vi har ikke fortalt hverandre detaljer om livene får før vi traff hverandre og han vet selvsagt ikke om forholdet jeg hadde til han andre.

Han andre og jeg var borti hverandre en halvårs tid før jeg traff han jeg flyttet sammen med, i noen uker bare. Det var ikke noe dypt og nært forhold og jeg kunne aldri blitt seriøs kjæreste med ham. Men det var en del sex og han har sett meg i de fleste settinger og vinkler. Nå vet han at jeg er samboeren til studiekompisen og at vi alle går på samme skole. Heldigvis for korona (en gang til) er det liten sjanse for å treffe ham på skolen, f.eks. alene. Jeg aner ikke hva han ville ha sagt til meg da.

Anonymkode: 8727d...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt krisemomentet i dette her. Litt pinlig, sikkert, men langt fra noen krise.

Vær ærlig med samboeren din uten å gjøre det til en stor greie. "Du, verden er liten, altså. Jeg og NN hadde en fling før jeg traff deg."

Det viktigste her er at han hører det fra en edru deg, ikke fra en drita klassekompis på et senere tidspunkt.

• Liker 24
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så oppdaget jeg som et sjokk at en av dem, en av de to han er blitt mest kjent med, er en jeg har rotet med tidligere. Det er litt krise.

Det hadde vært helt forferdelig hvis han andre skulle ha kommet hjem hit og vært her mens jeg var her.

Jeg skjønner, hva er det som er så krise med at du har hatt sex med noen før kjæresten?

Anonymkode: 0c929...131

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner, hva er det som er så krise med at du har hatt sex med noen før kjæresten?

Bah, skjønner _ikke_ skulle det stå 😄 

Hva er så fælt med det? Det er jo ikke sånn at man bretter ut alle detaljer om hvem man har vært sammen med før, når man får en ny kjæreste.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner du svetter litt her, MEN - dette kan faktisk skje når man ikke er helt uten seksuell erfaring ved inngåelse av forhold.

Sånn er det for ham og.

Jeg ville kanskje vurdert å bare si det med en gang.

»Har hatt sex med ham, ingenting seriøst - men har ikke lyst å ha ham her på besøk og sånt uten videre». 

Tror det blir verre om de danner en dypere vennerelasjon og dere så får besøk av ham. 

Anonymkode: 7748d...eca

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste menn syntes det kan være rart å være sverdbror med en man kjenner.. 

Bedre at han hører deg enn kompisen!

Anonymkode: 08164...8df

• Liker 1
Skrevet

Som mann vil jeg si det er bare en ting å gjøre. Fortelle det, så fort som mulig. Det er kjipt, men du har ikke gjort noe galt og des lenger det går jo værre blir det.

Hvis det tar lang tid vil kjæresten din kunne tro at dere har konspirert bak hans rygg eller noe slikt.

Og ikke si det = holdt det hemmelig i hans verden. Og hva annet holder du skjult??

Bygg tillit.

Anonymkode: b99db...d0c

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner du svetter litt her, MEN - dette kan faktisk skje når man ikke er helt uten seksuell erfaring ved inngåelse av forhold.

Sånn er det for ham og.

Jeg ville kanskje vurdert å bare si det med en gang.

»Har hatt sex med ham, ingenting seriøst - men har ikke lyst å ha ham her på besøk og sånt uten videre». 

Tror det blir verre om de danner en dypere vennerelasjon og dere så får besøk av ham. 

Anonymkode: 7748d...eca

Blir feil at kompisen ikke kan invitere han fordi dem har hatt sex.

Anonymkode: c59de...7e1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste menn syntes det kan være rart å være sverdbror med en man kjenner.. 

Bedre at han hører deg enn kompisen!

Anonymkode: 08164...8df

Jeg er mann selv, jeg ser ikke helt den der. Ikke om man snakker om menn, kanskje når man snakker om gutter?

• Liker 3
Skrevet

Møtte mannen som student. Jeg spurte han rett ut hvilken informasjon han ønsket å ha, og ikke. Da man som student, i kollektiv, selvfølgelig har litt historikk som man fortsatt møter på i sosiale sammenhenger.

Han (og jeg) var tydelig på at vi ikke ville ha den type informasjon. Og det fungerte fint for oss. Vi har vært sammen i 15 år nå, og ingen har verken navn eller ansikt på hva som har vært før. Med et unntak - en av mine avslørte seg selv, men mannen tok det helt fint, for jeg hadde jo bare forholdt meg til avtalen. 

Anonymkode: 3e4e8...f28

• Liker 3
Skrevet

Verden er tross alt ikke så stor. Det er (var) vanlig å få seg dates/kjærester/sexpartnere via vennekretsen og bekjente. Da vil også situasjoner som det her kunne skje fra tid til annen. Har selv opplevd det flere ganger, at jeg har blitt sammen med eller hatt sex med noen som en jeg kjenner/kjenner til også har hatt sex med.

Det er ikke noe ille eller truende det, det er tross alt jeg som er sammen med mennesket nå. Det som har vært, har vært.

Bare rydd det opp med en gang, fortell det til kjæresten. 

• Liker 3
Skrevet

Si fra til kjæresten din så fort som mulig. Han får vite det til slutt, det bør komme fra deg. Min har ligget med en god del i våre omgivelser. Det går greit så lenge jeg er informert og har oversikt. Noe annet ville vært veldig ubehagelig. Jo senere man går beskjed jo rarere virker det. Vær ærlig..

Anonymkode: 3b8e7...159

• Liker 4
Skrevet

Takk for gode råd. Det var fint å lese. Jeg skal snakke med ham. Det burde gå fint. Vi snakker vanligvis godt sammen og han vet at jeg er til å stole på hundre prosent.

• Liker 6
Skrevet

Eneste krise her er ast du ikke forteller dette til kjæresten din. jo lengre tid som går jo verre blir det, for han vil helt sikkert få vite det en gang, og da lure på hvorfor du har holdt det skjult.

Anonymkode: 10d24...c3c

• Liker 3
Skrevet

Dersom situasjonen var omvendt, at du ble venninne med ei han har holdt på med... Hadde du ønsket å vite? 

Korona tar slutt. Det er en reell sjanse for at de omgås oftere fremover. 

Anonymkode: 19a55...679

Skrevet

Du må jo si det til han, og snarest, ellers blir det bare værre..

Si bare (edru): Du jeg ville bare nevne en ting, som er litt kleint.. Men du vet han du studerer med, han ***? Ville bare si ifra om at vi dreiv av en liten periode, sånn at du vet om det - så du ikke inviterer han hjem hit osv, for det hadde vært veldig ukomfortabelt hvis du skjønner :)  "

Anonymkode: d2da6...905

• Liker 1
Skrevet

Sett deg i alle settinger og..vinkler?  Sorry latteren. Skjønner at dette føles veldig ugreit, men det er jo litt sånn uflaks og ikke noe galt du har gjort. Best å fortelle. Husk : du har ikke gjort noe galt. 

• Liker 1
Skrevet

Bare si det til ham, ser ikke problemet :) Sånt skjer jo, jeg og kjæresten har folk i omgangskretsen vi har ligget med før vi ble sammen.. sånn går det når man får en kjæreste fra samme omgangskrets som en selv eller om man omgås i et litt lite miljø (studiemiljø, liten by e.l.) og ikke er jomfru når man møtes.

(Generelt er jo Norge veldig lite så man må egentlig bare venne seg til at sånt her skjer... 😄 )

Anonymkode: 09852...867

Skrevet

Krisen her er ikke fortiden men det som foregår nå, altså det at du ikke har fortalt om det. Du burde sagt fra med en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...