knulleGuden666 Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Så mye klaging på Trump som faktisk har gjort masse bra, mens Obama og Biden kun jobber for andre enn sitt eget land akkurat som Norge og Erna. Trump jobbet for sine folk, mens Obama og Biden jobber mot sine folk, tragisk at det Trump har fått til kommer til å bli rasert på få måneder.. Ja jeg er for Trump og hadde såklart stemt på han om jeg var amerikaner! Trump har såklart noe rart for seg han også, men deg har vi alle, jeg sørger over at han nå er ferdig, nå går det ned med amerika, at en dement gammel mann blir valgt er helt sinnsykt, han er ikke på noen som helst måte skikket til å styre et så mektig land som amerika.... 4
Gjest theTitanic Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Har du stått opp for tidlig og byttet om på navnene??
knulleGuden666 Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Har du stått opp for tidlig og byttet om på navnene?? Byttet om på hvilke navn? Trump er den rette for amerika, han har rettet opp masse etter den totale raseringen fra Obama, og nå vil Biden rasere alt av det gode Trump har gjort på få måneder.... 2
Shantaram Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden): Byttet om på hvilke navn? Trump er den rette for amerika, han har rettet opp masse etter den totale raseringen fra Obama, og nå vil Biden rasere alt av det gode Trump har gjort på få måneder.... OK, under Trumps "ledelse" har USA endt opp som det verst rammede landet av corona. Muren han skulle få Mexico til å betale for endte opp på amerikanske skattesedler i stedet. Han tapte valget og i stedet for å akseptere dette så gikk fyren i gang med diverse søksmål for å bevise stemmefusk hvorav han tapte nær alle saker. Hvorfor skulle han være en god leder? PS: ikke en fan av Biden heller, men mest pga han er for høyrelent for meg.. (Være imot offentlig helsevesen? Jeez) 24
knulleGuden666 Skrevet 11. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2021 Shantaram skrev (Akkurat nå): OK, under Trumps "ledelse" har USA endt opp som det verst rammede landet av corona. Muren han skulle få Mexico til å betale for endte opp på amerikanske skattesedler i stedet. Han tapte valget og i stedet for å akseptere dette så gikk fyren i gang med diverse søksmål for å bevise stemmefusk hvorav han tapte nær alle saker. Hvorfor skulle han være en god leder? PS: ikke en fan av Biden heller, men mest pga han er for høyrelent for meg.. (Være imot offentlig helsevesen? Jeez) Det var valgfusk, akkurat som det var i det svenske valget... Sverige demokratene hadde blitt mye større uten valgfusk! 1
SnuskeLuska Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Jada, jada. Er nok all denne 5G'en og rumpeprobene til de utenomjordiske som har kokt istykker hodene på de stakkars amerikanerne. 18
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Der gav du meg en god latter, på morgenkvisten
Jaybird Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 (endret) 41 minutter siden, Galdhøpiggen said: Så mye klaging på Trump som faktisk har gjort masse bra, mens Obama og Biden kun jobber for andre enn sitt eget land akkurat som Norge og Erna. Trump jobbet for sine folk, mens Obama og Biden jobber mot sine folk, tragisk at det Trump har fått til kommer til å bli rasert på få måneder.. Ja jeg er for Trump og hadde såklart stemt på han om jeg var amerikaner! Trump har såklart noe rart for seg han også, men deg har vi alle, jeg sørger over at han nå er ferdig, nå går det ned med amerika, at en dement gammel mann blir valgt er helt sinnsykt, han er ikke på noen som helst måte skikket til å styre et så mektig land som amerika.... Hva er alt dette gode Trump gjorde? Bedre med en dement gammel mann, enn en sinnsyk, gammel mann, spør du meg. Endret 11. januar 2021 av Jaybird 17
Gjest Hoppetau Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Kan du nevne eksempler på det gode arbeidet han har gjort for landet?
Hellian Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (40 minutter siden): Byttet om på hvilke navn? Trump er den rette for amerika, han har rettet opp masse etter den totale raseringen fra Obama, og nå vil Biden rasere alt av det gode Trump har gjort på få måneder.... Hva er det han har rettet opp i? 5
Hellian Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (45 minutter siden): Så mye klaging på Trump som faktisk har gjort masse bra, mens Obama og Biden kun jobber for andre enn sitt eget land akkurat som Norge og Erna. Trump jobbet for sine folk, mens Obama og Biden jobber mot sine folk, tragisk at det Trump har fått til kommer til å bli rasert på få måneder.. Ja jeg er for Trump og hadde såklart stemt på han om jeg var amerikaner! Trump har såklart noe rart for seg han også, men deg har vi alle, jeg sørger over at han nå er ferdig, nå går det ned med amerika, at en dement gammel mann blir valgt er helt sinnsykt, han er ikke på noen som helst måte skikket til å styre et så mektig land som amerika.... Hvor mye eldre er Biden enn Trump? 3
Gjest Sprettballen Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (38 minutter siden): Ja jeg er for Trump og hadde såklart stemt på han om jeg var amerikaner! Jeg kjenner flere i USA som er republikanere på sin hals, som sier at innenrikspolitikken til Trump (unntatt covid-situasjonen) har vært bra for Amerika, men de fleste av dem tar likevel avstand fra Trump som president. De er republikanere, ikke "Trumpianere", en stor forskjell! Kunne de fått politikken, men uten personen, ville de valgt det, i stedet valgte de å stemme på Biden for å få fjernet den mannen som de mener har ødelagt så mye for det republikanske partiet. De stemte demokratisk i år, til tross for at de er republikanere, og deres håp er at republikanerne stiller med en god kandidat om 4 år.
Shantaram Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (1 time siden): Det var valgfusk, akkurat som det var i det svenske valget... Sverige demokratene hadde blitt mye større uten valgfusk! Så hvorfor greide ikke presidenten å bevise det i rettsvesenet i så mange tilfeller i så tilfelle? Var det ikke tilogmed mange dommere han selv hadde utpekt som avviste denne påstanden? 15
NordicViking Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Hellian skrev (4 timer siden): Hvor mye eldre er Biden enn Trump? 4 år. Biden er født i 1942, mens Trump er født i 1946. 2
NordicViking Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (4 timer siden): Det var valgfusk, akkurat som det var i det svenske valget... Det har jo blitt påstått, men det er tynt med bevis. Det som finnes av valgfusk - og som kan bevises - har vært fra republikanere. 12
Brunello Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Sprettballen skrev (4 timer siden): Jeg kjenner flere i USA som er republikanere på sin hals, som sier at innenrikspolitikken til Trump (unntatt covid-situasjonen) har vært bra for Amerika, men de fleste av dem tar likevel avstand fra Trump som president. De er republikanere, ikke "Trumpianere", en stor forskjell! Kunne de fått politikken, men uten personen, ville de valgt det, i stedet valgte de å stemme på Biden for å få fjernet den mannen som de mener har ødelagt så mye for det republikanske partiet. De stemte demokratisk i år, til tross for at de er republikanere, og deres håp er at republikanerne stiller med en god kandidat om 4 år. Velgermassen til Republikanerne i USA kan sammenlignes med Frps i Norge. Mange profiterer personlig på politikken (og de synes ofte den er god), men det er også mange som ville hatt det mye bedre dersom "fiendens" politikk ble gjennomført. I USA er det selvsagt Demokratene som er "fienden". I Norge AP og de lenger til venstre (og i en del tilfeller også sentrum). Men de henger seg opp i fanesakene og har rett og slett ikke forutsetninger til å se at den økonomiske politikken til andre partier er mye bedre for de. 8
Nalini Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 Februar 2020 var økonomien veldig god i usa, lønninger hadde økt under trump sin periode. Lav arbeidsledighet, også blant minoriteter. Han gikk mot kina. Mye bra skjedde under trump. Corona ødelagte alt for han. Biden er i lomma på de storkapitalen. De er tilhenger av globalisering, fri flyt av varer, kapital. Dette taper den vanlige amerikaner på. Biden vil ikke gjøre noe for den vanlige amerikaner, bare late som. Men han kommer til å bli hauset opp i norske medier. PS trump er en forferdelig person på alle måter. 1
Druid Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 frysja skrev (4 minutter siden): Februar 2020 var økonomien veldig god i usa, lønninger hadde økt under trump sin periode. Lav arbeidsledighet, også blant minoriteter. Han gikk mot kina. Mye bra skjedde under trump. Corona ødelagte alt for han. Biden er i lomma på de storkapitalen. De er tilhenger av globalisering, fri flyt av varer, kapital. Dette taper den vanlige amerikaner på. Biden vil ikke gjøre noe for den vanlige amerikaner, bare late som. Men han kommer til å bli hauset opp i norske medier. PS trump er en forferdelig person på alle måter. Måltallene for økonomien var veldig bra i feb 2020, men de fortalte antagelig en løgn. For veksten av typisk fattigdomsmarkører vokste i samme tid. Jeg tror økonomene som advarte mot Trump i begynnelsen av perioden endte opp rett, men det er ekstremt skremmende at vi faktisk ikke ser et godt bilde av problemet. På mange måter ser jo ting fortsatt overkommelig ut. Vi ser ikke krisen vi vet er der, i måltallene for samfunnsøkonomien. Han gikk mot Kina, men Trumps måte å angripe Kina på, har skadet USA mye mer enn Kina. Det hjelper ikke at den måten å drive internasjonal handel på, er den EU er designet for å skade, så han har på mange måter svekket USA på alle handelsområder. Kansje det er her vi finner svaret på problemet ALLE er i lomma på storkapitalen. Det er INGEN som noensinne har fått til noe ved å utfordre storkapitalen. Penger er makt. og det er den eneste makten som er demokratisk. Biden burde sånn sett være mindre problematisk enn Trump. Den vanlig amerikaner er avhengig av storkapitalen; den tiden som definerte gullalderen av USA, var mens storkapitalen totalt trumfet politisk makt i USA. Når alle amerikanere stort sett dreit i politikk og gledet seg over uhemmet kapitalistisk vekst. Hva Biden vil eller ikke vil, er faktisk veldig irrelevant på dette tidspunktet: Han er en politiker, han er valgt inn av ett knapt flertall, men splittelsen er så enorm for tiden, at det ser vanskelig at Biden skal klare samle folket til en felles forståelse av fremtidens Amerika. Jeg tror det beste vi kan håpe på, er en kort våpehvile. Og for øyeblikket er det et relativt svakt håp. 9
Hellian Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 NordicViking skrev (42 minutter siden): 4 år. Biden er født i 1942, mens Trump er født i 1946. Yupp. Bare ville at han skulle tenke over det 😉 Trump er "gammel" selv. 2
Trimsi Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 Det som er ganske komisk er at brorparten av Trump velgere, altså de som ikke er rike og stemmer Trump fordi de er redde for at demokratene eller "kommunistene" skal ta pengene deres, er dårlig utdannede folk, enten arbeidsløse eller de har 2-3 jobber for å kunne klare seg. De har dermed alt å vinne på Obama-care, på Sanders Skandinaviske velferdsmodell og på Bidens ønske om å stoppe utbredelsen av Covid19 (det er flest fattige som dør av dette) og gi store utbetalinger til de rammede.. Trump har aldri vært noe annet enn en narsistisk reality kjendis som har karret til seg mest mulig penger på svindel og utnytting, og som har brukt populismen og konspirasjoner i det ekstreme, for så å greie å innbille godtroende folk at han er skikket som Amerikas president. En bølle, en egoist og nå også et mentalt ustabilt menneske ingen ønsker å være i nærheten av.. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå