Gå til innhold

Klarer du å sove når det er lyst på rommet? (midnattsol)

Anbefalte innlegg

Spørsmålet går primært til de som bor nord for polarsirkelen, men også til de som er der for kortere tid.
Og ja, vet det er litt rart å lage denne tråden nå, men sola har snudd 😄

Men altså, får du sove godt om sommeren med midnattsol, uten å stenge for alt av lys? Og hvis du må ha det helt mørkt, har det vært slik hele livet?

Selv bor jeg i nord, merker ingenting til lyset å sover som en stein enten det er lyst eller mørkt (såfremt sola ikke skinner meg rett i fjeset da) 🌞

Anonymkode: dcd61...c35

• Liker 2

Fortsetter under...

Har ikke bodd langt nord men vært der en del. Og det er for lyst på sommeren i sør også... 

Jeg må ikke ha det heeelt mørkt, men bruker rullegardin/persienner/gardiner. Sover ikke godt når det er for lyst. 

Selv med disse hjelpemidlene så sover jeg for lite når jeg er i nord på sommeren. For det går liksom ikke å stenge lyset ute nok. 

Endret av solmåneogstjerner

Er født i Finnmark, og jeg var litt som en bjørn. Gikk i hi om vinteren (og var lys våken hele sommeren). 
Har nå flyttet sørover, og jeg må si det er deilig med en nogenlunde normal døgnrytme her i forhold til hva jeg hadde i Nord.

Midnattssolen er jo helt nydelig da! Jeg brukte black-out gardiner for å klare å sove. 

Anonymkode: 95556...422

Jeg er kanskje ikke den rette å spørre siden jeg ikke får sove ordentlig uansett om det er sommer eller vinter. Det er i utgangspunktet ikke lyset som gjør at jeg sliter om sommeren, men varmen. 

Som sagt sliter jeg egentlig like mye med å sove om vinteren, men får mer hvile av kulde og mørketida enn sommeren, selv om jeg ikke nødvendigvis får sove godt. 

Jeg er født i Finnmark, men vi flyttet sørover når jeg var 5 år. Hver sommer reiste vi til Finnmark og jeg teipet svarte søppelsekker på vinduet på rommet jeg sov på hos bestemor. Husker hun ble så irritert på dette😅

Så det er nok ikke mye finnmarking igjen i meg, jeg må ha det bekmørkt for å få sove. 

Anonymkode: e6501...d35

Annonse

Ja! Elsker midnattsol. Når jeg blir gal av mørketiden (spesielt perioder med vitaminmangel) så slår jeg på noen lamper på rommet og sover med lyset på 😂😂

Anonymkode: dac33...7de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...