AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Sitter og ser Netflix, er en situasjon hvor kona har vært ute og snakka med feil/skumle folk. Mannen tar det rolig. jeg kommenterer at «hadde det vært oss hadde det blitt en stor krangel» og vipps hever han stemmen litt og sier «hva er galt med deg? Siden vi ikke har krangla på 3 dager så måtte du starte nå?» og blablabla.. Han sier sett på serien (jeg har kontrollen) så bruker jeg kanskje noen sekunder ekstra på å starte, skal være ærlig og si jeg ble litt oppgitt derav treg respons fra meg. Nei, han tar fra meg kontrollen og slår av TV-en. Roper om at jeg alltid skal ødelegge fine stunder og at jeg sikkert ikke tålte noen fine dager sammen. Jeg svarer med at «jeg hadde jo rett, de kranglet ikke etter en slik hendelse, mens vi krangler over en setning!!» hva faaaeen?? He just made my point... uansett så sitter jeg på mobilen og scroller, sier han «kom å legg deg da» «hallo skal du ikke legge deg?» svarer med at jeg ikke orker dette mer «gullfisk opplegget hans, at han skal krangle og glemme etter en halvtime» «jeg har ikke glemt» svarer han. «Ja, jeg gidder ikke å legge meg som uvenner» «vi er ikke uvenner», «hva da? Skal jeg bare komme så er vi venner igjen uten å snakke om det» «vi er ikke venner heller» igjen hvaaa faaaen?! Sier så at jeg ikke vil sove ved han og at han får gå på guttungen sitt soverom å sove. Han banner og bytter sengeplass.. er så fuckings lei.. men er faen meg gravid med nummer 2... hvorfor i helvete er jeg det? Gidder i hvert fall ikke å skille meg som 2 barnsmor! Hvor skal jeg finne en mann?! Vil ikke bli stemor til noen andres barn, ja så grusom jeg er, men jeg er realistisk.. ønsker meg en tradisjonell familie, noe som er umulig med mannen jeg har nå.. var kommentaren min sååå ille? Til hans forsvar så mente han at jeg også i går hadde kommet med en lignende kommentar og at han hadde sagt ifra at han ikke syntes noe om det.. ikke at jeg kan huske hvilken kommentar han siktet til. Hadde ikke forundret meg at det kun er en unnskyld til reaksjonen hans i ettertid. Anonymkode: 4484c...f47
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Kommentaren din var faktisk ganske provoserende. Jeg hadde også blitt sur om jeg var mannen din. Anonymkode: 04d09...0b7 36
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Dere har det ikke noe bra, og hverken du eller han virker å være veldig grei mot den andre. I dette tilfellet skjønner jeg at han mener du er ute etter å krangle. Anonymkode: f1c45...90e 18
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Du høres slitsom ut... Anonymkode: f6cd4...ef9 23
Trolltunge Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Samlivsterapi! Dere fyrer begge oppunder å ha en dårlig dialog. Hvordan det begynte vet jeg ikke, men det er mulig å få slutt på slikt. 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Trolltunge skrev (22 minutter siden): Samlivsterapi! Dere fyrer begge oppunder å ha en dårlig dialog. Hvordan det begynte vet jeg ikke, men det er mulig å få slutt på slikt. Hvordan? Klarer ikke å se hvordan noen kan forklare oss at vi ikke skal krangle? Begge vet jo innerst dette, men likefullt gjør vi det med dagers mellomrom. Anonymkode: 4484c...f47
Trolltunge Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan? Klarer ikke å se hvordan noen kan forklare oss at vi ikke skal krangle? Begge vet jo innerst dette, men likefullt gjør vi det med dagers mellomrom. Anonymkode: 4484c...f47 Fordi dere antagelig begge to er såret og har det vondt slik situasjon er. Kommer dere ut av det, ved å få hjelp til å snakke sammen om det som gjør hver av dere vondt, så blir det mulig å bryte den negative spiralen. Vi har gjort det, og mange, så mulig er det. Det er ikke bare å bestemme seg for å slutte å være hårsår og å krangle når man ikke har det greit. Man må gå dypere. Fjerne hvorfor dere begge er såre og hissige. Forstå hverandre. Samt forstå hvordan dere begge trigger dette med hvordan dere kommuniserer. Endret 10. januar 2021 av Trolltunge 8
Eris Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Hvorfor kom du med den kommentaren? Hva ville du oppnå? Jeg hadde blitt såret og følt at du forsøkte å starte en krangel. Det virker passivt aggressivt.. du provoserer med en slik kommentar og han er storsinnet nok til å «la det gå» etter en stund. Men da fortsetter du å fyre opp? Når han ba deg komme å legge deg skulle du ha kommet. Og du skulle ha sagt unnskyld for kommentaren din, at du skjønner at det kunne oppleves som provoserende. For helt ærlig, var det ikke nettopp det du var ute etter? Kan ikke skjønne noen som helst annen grunn ellers til å si det du sa...🤷♀️ 18
solmåneogstjerner Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Dere begge leter jo etter noe å krangle om, og gjøre det verre. 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Dere krangler tydligvis ofte. Da er det ikke noe sjakktrekk av deg å "tulle" med dette selv om det var henvist til filmen. Mannen din er drittlei det er du. Skadelig for barna hvertfall.. Anonymkode: f0704...15b 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Mtp situasjonen dere står i, så var kommentaren din provoserende. Når det er sagt, så burde ikke mannen din reagert så sterkt. Men du starta med å egge opp. Jeg kan godt si noe sånt jeg også når vi ser på TV. "Hadde du gjort det der, så hadde ikke jeg bare heva stemmen, for å si det sånn!", så kan mannen min svare "nei, hadde jeg vært så dum at jeg gjorde det, så hadde jeg løpt, jeg regner med du hadde sett svart". Også kan vi le litt av det. Fordi vi så og si aldri krangler, aldri hever stemmen til hverandre, og aldri er fysiske i diskusjoner. Men vi har temperament begge to, vi bare tar det ikke ut på hverandre. Derimot ville jeg ikke sagt til xen min, om vi så på en TV serie om en utro mann at "jøss, se, det er deg jo". Nettopp fordi han var utro mot meg. Dermed vet jeg at han selvsagt hadde gått rett i forsvar, da en sånn kommentar er provoserende. Anonymkode: 5f8e4...133 8
Gjest Shawtyella Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sitter og ser Netflix, er en situasjon hvor kona har vært ute og snakka med feil/skumle folk. Mannen tar det rolig. jeg kommenterer at «hadde det vært oss hadde det blitt en stor krangel» og vipps hever han stemmen litt og sier «hva er galt med deg? Siden vi ikke har krangla på 3 dager så måtte du starte nå?» og blablabla.. Han sier sett på serien (jeg har kontrollen) så bruker jeg kanskje noen sekunder ekstra på å starte, skal være ærlig og si jeg ble litt oppgitt derav treg respons fra meg. Nei, han tar fra meg kontrollen og slår av TV-en. Roper om at jeg alltid skal ødelegge fine stunder og at jeg sikkert ikke tålte noen fine dager sammen. Jeg svarer med at «jeg hadde jo rett, de kranglet ikke etter en slik hendelse, mens vi krangler over en setning!!» hva faaaeen?? He just made my point... uansett så sitter jeg på mobilen og scroller, sier han «kom å legg deg da» «hallo skal du ikke legge deg?» svarer med at jeg ikke orker dette mer «gullfisk opplegget hans, at han skal krangle og glemme etter en halvtime» «jeg har ikke glemt» svarer han. «Ja, jeg gidder ikke å legge meg som uvenner» «vi er ikke uvenner», «hva da? Skal jeg bare komme så er vi venner igjen uten å snakke om det» «vi er ikke venner heller» igjen hvaaa faaaen?! Sier så at jeg ikke vil sove ved han og at han får gå på guttungen sitt soverom å sove. Han banner og bytter sengeplass.. er så fuckings lei.. men er faen meg gravid med nummer 2... hvorfor i helvete er jeg det? Gidder i hvert fall ikke å skille meg som 2 barnsmor! Hvor skal jeg finne en mann?! Vil ikke bli stemor til noen andres barn, ja så grusom jeg er, men jeg er realistisk.. ønsker meg en tradisjonell familie, noe som er umulig med mannen jeg har nå.. var kommentaren min sååå ille? Til hans forsvar så mente han at jeg også i går hadde kommet med en lignende kommentar og at han hadde sagt ifra at han ikke syntes noe om det.. ikke at jeg kan huske hvilken kommentar han siktet til. Hadde ikke forundret meg at det kun er en unnskyld til reaksjonen hans i ettertid. Anonymkode: 4484c...f47 Kommentaren din var veldig provoserende, jeg forstår godt hvorfor mannen din reagerte på den. Du ødela absolutt hele den viben dere hadde, som mannen din tydelig satte pris på. Det er ganske lett å se at dere krangler om filleting. Prøv å se for deg et dilemma hvor du mister mannen din, eller omvendt. Tenk litt over det, så innser du hvor små disse bagatellene dere krangler om er, for jeg skal love deg at det er rene bagateller. Det er så mange mennesker som har et dårlig liv, og du er så heldig å ha en mann og to skjønne barn snart. Ta vare på det, sett pris på det. La bitterheten din slippe tak, for det er tydelig at du er bitter over masse krangling. Hvis det hoper seg opp til diskusjon, ta deg en 10 mins på verandaen, gå deg en tur, gå til et annet rom. Det meste legger seg hvis man roer seg, da er det lettere å tenke gjennom ting istedenfor å fyre oppunder enda mer krangling og si ting man kanskje angrer på etterpå. Tro du meg, jeg hadde så mye bitterhet i meg i mitt første forhold, jeg klarte aldri å la hatet og bitterheten gå. Nå var denne personen 10 ganger verre enn meg, så jeg dro uavhengig av bitterheten. Men den dag idag har jeg lært annerledes. Jeg hører alltid på mannen min, lytter til han og tenker et minutt før jeg svarer. Da skjønner jeg at jeg fyrte opp en diskusjon uten grunn/ødela stemningen osv. Det samme gjelder han. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å fungere sammen, synes det er så tåpelig hvordan så mange unge mennesker ikke klarer å kommunisere og snakke med respekt til hverandre uten å krangle. Man kan diskutere en sak, uten at det blir en krangel. Men det må komme fra begge sider. Jeg merker når jeg begynner å bli klagete, hvordan det skaper bitterhet, når jeg da får klaging tilbake så er det ikke like kult. Da innser jeg selv hvor dust jeg har vært som klager over småting og bagateller, istedenfor å ta en lengre samtale om det, på en rolig måte. Uansett ønsker jeg deg masse lykke til, og prøv å glede deg for barnet i magen💞Jeg er sikker på at dere finner ut av dette, men det må kommuniseres, og hvis den ene part begynner er det enklere for den andre å forandre på litt også!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Du la opp til krangel og han beit på Stakkars barn som må vokse opp med umodne kranglefanter til foreldre. Voks opp! Anonymkode: d52db...ac3 11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Vi er i samme situasjon med nr 2 på vei og en del dårlig stemning. I går brukte jeg en del tid på å lage middag, mens han tok seg av et sutrete barn. Uheldigvis ble ikke maten alt for vellykket og dette var han raskt ute med å kommentere. Jeg ble sur og han ble sur. Jeg gikk fra situasjonen og vurderte sterkt å bare stikke på en gåtur, men vasket i stedet litt klær og lot hodet kjøle seg ned. Gikk så tilbake til han og sa jeg forstod at han var sliten og irritert etter flere timer med et sutrete barn, at jeg ikke prøver å lage dårlig mat med vilje og blir lei meg når han kommenterte det slik han gjorde. Jeg bad om at han var litt mer fintfølende i tilbakemeldingene sine. Vi fikk pratet gjennom saken og situasjonen løste seg. Dette var en liten seier, for det kunne raskt endt med at vi ikke snakket til hverandre resten av kvelden. Anonymkode: 6ee6a...66c 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Hvorfor i det hele tatt komme med den kommentaren? Virker som du ikke vil prøve å få det bedre Anonymkode: 59c3c...716 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Du sa jo nesten rett ut at du ville krangle? Anonymkode: 67fb2...d3d 9
SoWhat? Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 Du legger jo opp til å krangle eller i det minste irritere. Helt bak mål å komme med den kommentaren. Helt bak mål å somle med å slå på tvkonteollen. Helt bak mål å nekte å legge seg uten å "snakke om det" også. Helt bak mål å be han legge seg et annet sted. Voks opp. Du virker utrolig barnslig og umoden. Sånn. Gad ikke legge noe imellom. 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sitter og ser Netflix, er en situasjon hvor kona har vært ute og snakka med feil/skumle folk. Mannen tar det rolig. jeg kommenterer at «hadde det vært oss hadde det blitt en stor krangel» og vipps hever han stemmen litt og sier «hva er galt med deg? Siden vi ikke har krangla på 3 dager så måtte du starte nå?» og blablabla.. Han sier sett på serien (jeg har kontrollen) så bruker jeg kanskje noen sekunder ekstra på å starte, skal være ærlig og si jeg ble litt oppgitt derav treg respons fra meg. Nei, han tar fra meg kontrollen og slår av TV-en. Roper om at jeg alltid skal ødelegge fine stunder og at jeg sikkert ikke tålte noen fine dager sammen. Jeg svarer med at «jeg hadde jo rett, de kranglet ikke etter en slik hendelse, mens vi krangler over en setning!!» hva faaaeen?? He just made my point... uansett så sitter jeg på mobilen og scroller, sier han «kom å legg deg da» «hallo skal du ikke legge deg?» svarer med at jeg ikke orker dette mer «gullfisk opplegget hans, at han skal krangle og glemme etter en halvtime» «jeg har ikke glemt» svarer han. «Ja, jeg gidder ikke å legge meg som uvenner» «vi er ikke uvenner», «hva da? Skal jeg bare komme så er vi venner igjen uten å snakke om det» «vi er ikke venner heller» igjen hvaaa faaaen?! Sier så at jeg ikke vil sove ved han og at han får gå på guttungen sitt soverom å sove. Han banner og bytter sengeplass.. er så fuckings lei.. men er faen meg gravid med nummer 2... hvorfor i helvete er jeg det? Gidder i hvert fall ikke å skille meg som 2 barnsmor! Hvor skal jeg finne en mann?! Vil ikke bli stemor til noen andres barn, ja så grusom jeg er, men jeg er realistisk.. ønsker meg en tradisjonell familie, noe som er umulig med mannen jeg har nå.. var kommentaren min sååå ille? Til hans forsvar så mente han at jeg også i går hadde kommet med en lignende kommentar og at han hadde sagt ifra at han ikke syntes noe om det.. ikke at jeg kan huske hvilken kommentar han siktet til. Hadde ikke forundret meg at det kun er en unnskyld til reaksjonen hans i ettertid. Anonymkode: 4484c...f47 Hvorfor skal man sammenligne seg med andre par? Anonymkode: f56d1...fd8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sitter og ser Netflix, er en situasjon hvor kona har vært ute og snakka med feil/skumle folk. Mannen tar det rolig. jeg kommenterer at «hadde det vært oss hadde det blitt en stor krangel» og vipps hever han stemmen litt og sier «hva er galt med deg? Siden vi ikke har krangla på 3 dager så måtte du starte nå?» og blablabla.. Han sier sett på serien (jeg har kontrollen) så bruker jeg kanskje noen sekunder ekstra på å starte, skal være ærlig og si jeg ble litt oppgitt derav treg respons fra meg. Nei, han tar fra meg kontrollen og slår av TV-en. Roper om at jeg alltid skal ødelegge fine stunder og at jeg sikkert ikke tålte noen fine dager sammen. Jeg svarer med at «jeg hadde jo rett, de kranglet ikke etter en slik hendelse, mens vi krangler over en setning!!» hva faaaeen?? He just made my point... uansett så sitter jeg på mobilen og scroller, sier han «kom å legg deg da» «hallo skal du ikke legge deg?» svarer med at jeg ikke orker dette mer «gullfisk opplegget hans, at han skal krangle og glemme etter en halvtime» «jeg har ikke glemt» svarer han. «Ja, jeg gidder ikke å legge meg som uvenner» «vi er ikke uvenner», «hva da? Skal jeg bare komme så er vi venner igjen uten å snakke om det» «vi er ikke venner heller» igjen hvaaa faaaen?! Sier så at jeg ikke vil sove ved han og at han får gå på guttungen sitt soverom å sove. Han banner og bytter sengeplass.. er så fuckings lei.. men er faen meg gravid med nummer 2... hvorfor i helvete er jeg det? Gidder i hvert fall ikke å skille meg som 2 barnsmor! Hvor skal jeg finne en mann?! Vil ikke bli stemor til noen andres barn, ja så grusom jeg er, men jeg er realistisk.. ønsker meg en tradisjonell familie, noe som er umulig med mannen jeg har nå.. var kommentaren min sååå ille? Til hans forsvar så mente han at jeg også i går hadde kommet med en lignende kommentar og at han hadde sagt ifra at han ikke syntes noe om det.. ikke at jeg kan huske hvilken kommentar han siktet til. Hadde ikke forundret meg at det kun er en unnskyld til reaksjonen hans i ettertid. Anonymkode: 4484c...f47 Og jævelig sært å tenke på hvor du skal finne neste mann alt.. Anonymkode: f56d1...fd8 5
utakulanini Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 Forstår jeg det rett i at du ikke bare kommenterte slik du gjorde, men du pauset serien dere så på for å kommentere dette? (Ref han bad deg sette det på igjen) Du ønsket med andre ord å invitere til en diskusjon eller dialog om dette..? Ekstremt provoserende når man ser det i lys av all kranglingen du sier dere gjør. Dersom du ønsker en dialog rundt kranglingen er IKKE dette måten å gå frem! Han reagerte med å gå i forsvar og han ble frustrert da du brukte lang tid på å slå på programmet igjen, han reagerte på at du var passiv aggressiv gang på gang. Du virker til å ha et behov for å fyre opp til konflikt, noe som kan være vanedannende. Du føler kanskje at du ikke har noen skyld i dette, men første steg vil være å ta ansvar for de situasjonene du havner i. Det samme må han gjøre. Ved at begge tar ansvar, vil dere kunne begynne å jobbe med å få til en sunn kommunikasjonsmetode. Det dere har nå, er langt i fra sunt. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå