AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hvor mye søvn får dere med babyer? Når legger baby seg og hvor mange ganger våkner baby i løpet av den perioden? Her legges baby ca. 22:30, men sover på meg en stund før hun legges i egen seng. Sover som regel til 06 før hun våkner. Ofte orker jeg ikke å amme/få henne til å sovne igjen, da det ofte tar 2 timer. Så står som regel opp da. Baby vil ikke sove alene på dagtid, men jeg savner sårt egentid. Men vil ikke ofre søvnen heller, fordi jeg sover godt om natten. Lurer egentlig på hva som er vanlig😄 Anonymkode: c45d1...662
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Legger seg rundt 21. Sover 4 timer før mat. Deretter 4 timer til før neste måltid. Etter det kan baby sove mellom 2-3 timer til. På dagen sover hun kun oppå meg, skulle også gjerne hatt den tiden til å gjort noe annet Anonymkode: 483b9...e51
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Legger oss rundt 23 men hun våkner alltid etter 30 min ca, og er gjerne lys våken frem til 06-07 på morran. Da sovner hun litt og sover 2 timer av gangen mellom mating resten av dagen. Også samme regla på natta, nekter å sove om natten, og klarer ikke holde hun våken på dagtid. Så får gjerne 4 timer søvn mellom 07 og 13 . Med 1-2 matinger inni der så får 4 timer om jeg klarer å sovne fort når hun sover Anonymkode: 5f179...000
Patriotpaula Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Legger oss rundt midnatt, hun legger seg samtidig som oss. Hun får melk før vi legger oss til å sove, på det sover hun til mellom 07-08, får da melk og sover noen timer til. Noen ganger sover hun også til 10-11 uten mat i det hele tatt, kan sove opptil 12 timer sammenhengende. Hun har sovet >6 t siden hun var tre uker gammel, nå er hun fem mnd 😊
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 *misunnelig* Baby 3,5 mnd her. Sovner for kvelden ca 20-21. I natt fikk jeg 4,5t søvn, fordelt på tre perioder, pga at baby våkner. Jeg prøver å sovne samtidig med baby tidlig på kvelden, men har allerede blitt overtrøtt og får ikke til å sovne før 23. Baby våkner 01 for mat, våken en time. Våkner igjen 04. Våken en time. Baby sover skikkelig urolog fra 05-06, jeg får slumret sånn halvveis. Kl 06 våkner hun og nekter å sovne igjen. Og sånn går nå dagene... Sover kanskje en time i vogn når vi går tur på dagen, ellers kun i bæresele. Som jeg gleder meg til å sove 5 timer sammenhengende igjen! Anonymkode: 1b847...564
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Kan ikke faren ta ungen på ettermiddagen så du får egentid? Hvis ikke må du dessverre prioritere 😅 Jeg er alene med en som sover dårlig (15 mnd og har aldri vært i nærheten av 6 timer sammenhengende... Maks fire, vanligvis 2 😛 ) men jeg prioriterer 1-2 timer egentid på kvelden, ellers hadde jeg klikket. Ligger derfor på ca 6 timer usammenhengende søvn i døgnet. Kunne jo sovet mer, men er helt avhengig av den egentiden på kvelden for å fungere som menneske 😅 Anonymkode: 99fac...5d4 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Min jente er en morgenfugl, så hun legger seg i 17-18 tiden. Jeg teller ikke oppvåkninger om natten, for ønsker ikke fokus på det for meg selv. Men noen blir det, men hun sovner som regel relativt hurtig igjen. Men tar litt tid med det hele siden jeg både ammer og gir flaske. Hun våkner i 5-tiden og sover et par korte power naps iløpet av dagen, som regel i bæresele. Anonymkode: 9c78a...73c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor mye søvn får dere med babyer? Når legger baby seg og hvor mange ganger våkner baby i løpet av den perioden? Her legges baby ca. 22:30, men sover på meg en stund før hun legges i egen seng. Sover som regel til 06 før hun våkner. Ofte orker jeg ikke å amme/få henne til å sovne igjen, da det ofte tar 2 timer. Så står som regel opp da. Baby vil ikke sove alene på dagtid, men jeg savner sårt egentid. Men vil ikke ofre søvnen heller, fordi jeg sover godt om natten. Lurer egentlig på hva som er vanlig😄 Anonymkode: c45d1...662 Sover 1,5-2,5 time i strekk. Amming annenhver time dag og natt, sover i tillegg kun i armene mine på dagtid. Baby er 5,5 måned... Anonymkode: 48e24...00f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Alder har jo litt å si her, de første 6 mnd sov min stort sett bare 1-2 timer i strekk. Når hun var rundt 3 mnd innførte vi rutiner med leggetid kl 19 og opp kl 7, før det sovnet hun stort sett ett sted mellom 21 og 23 men sov lengre om morgenen. Men etter 6 mnd ble det lengre og lengre strekk (hjalp veldig å få sove på magen og større seng på eget rom) og fra rundt 9 mnd kuttet hun selv nattamming og sov natten gjennom. Jeg våkna fremdeles da, lurte på hvorfor hun sov så veldig 😂 Anonymkode: 2fb4a...193
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Jeg hadde sammenlagt 2-3 timer søvn pr natt da min gutt var baby. Han hadde kolikk som varte hele babytiden. Utrolig slitsomt Anonymkode: e1947...857
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Babyen her er under 3 mnd og har søvnsykluser fra 30 min til 2 timer, oftest 1 time. Babyen må ammes hver gang h*n våkner for å sovne igjen, og må også koses litt med etter amming for å godta å bli lagt vekk fra brystet. Jeg klarer ikke å sovne på flekken når babyen sover, så ofte blir det til at jeg ligger våken mellom to ammeøkter. Jeg sover sikkert 2-3 timer til sammen i løpet av en lang natt, men har begynt å pumpe så jeg kan gå og legge meg et par timer på ettermiddagen når mannen kommer fra jobb. Anonymkode: 30adb...76e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Min er 5 mnd og sover 11-13 timer hver natt nå for tiden, ammer ca hver 3-4 time. Anonymkode: 41aef...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå