Gå til innhold

Drikke i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi skal ha bartender. Så gjør ingenting om drinkene tar litt tid å lage? Vi skal jo drikke, danse og ha en skikkelig fest! Skal ikke ha et kjedelig bryllup, ikke vår stil. 
ts

Anonymkode: 85fa8...d1a

Det gjør litt at gjestene må stå i kø for å få drinkene.

At bryllupet ikke blir harry betyr ikke at det blir kjedelig.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt krets vil 20 dunker vin vår e litt lite 🤷🏼‍♀️ mange som liker å drikker men som dropper spriten i formelle sammenhenger for holde seg meir oppegående. 

Anonymkode: 4f8ef...186

Skrevet
On 11.1.2021 at 7:10 AM, Hunmedham said:

Hvorfor prosecco? Det er den aller dårligste musserende vinen på markedet. Kvalitetshierarkiet er slik: Champagne > Cremant > Cava > Prosecco. Du kan få bedre bobler fra andre land enn Italia til omtrent samme pris. Spør på om hjelp når du kjøper, og for all del unngå det søte. Aperitiffer i sommerbryllup skal være kalde og tørre.

Selv om du ikke liker prosecco er det da ikke et dårlig valg. 

Skrevet
kaleidoskop skrev (18 timer siden):

Selv om du ikke liker prosecco er det da ikke et dårlig valg. 

En klassisk diskusjon, dette. Men, nei, det handler ikke om at "jeg ikke liker" prosecco. Det handler om at prosecco ER den dårligste varianten av musserende vin. Se de jeg skrev om kvalitetshierarkiet. Dette skyldes produksjonsmåten m.m.

Det kan godt hende at mange liker prosecco likevel. Men det kommer av at de ikke vet bedre, eller har smakt bedre. Jeg ville ikke ha giddet å protestere på dette, men tenkt at det var fin læring. Og så ville jeg begynt å kjøpe meg bedre vin. Ingen grunn til å ikke gjøre det når prisen ikke er noe særlig høyere.

Skrevet
9 minutter siden, Hunmedham said:

En klassisk diskusjon, dette. Men, nei, det handler ikke om at "jeg ikke liker" prosecco. Det handler om at prosecco ER den dårligste varianten av musserende vin. Se de jeg skrev om kvalitetshierarkiet. Dette skyldes produksjonsmåten m.m.

Det kan godt hende at mange liker prosecco likevel. Men det kommer av at de ikke vet bedre, eller har smakt bedre. Jeg ville ikke ha giddet å protestere på dette, men tenkt at det var fin læring. Og så ville jeg begynt å kjøpe meg bedre vin. Ingen grunn til å ikke gjøre det når prisen ikke er noe særlig høyere.

Da er du kanskje mer opptatt av vin en snittet? Jeg prøver virkelig å Google meg frem til om prosecco er "så dårlig" som du sier. Men klarer ikke finne noen rangering på det. Jeg trodde dette var Italias svar på champagne. Jo da, jeg vet det er andre druer og at det brygges på en litt annen måte. Men håper du skjønner hva jeg mener. 

Jeg oppfatter "ta det som en læring" som litt ovenfra og ned holdning. 

Og når man ikke er så opptatt av vin, hvorfor ikke gå for en man liker fremfor den "finere". Jeg har vært på flere vinsmakinger og velger ofte den billigste på blindprøver . Men det er vel for at jeg ikke har så sofistikert gane 🤪 blir for mye smak på de dyrere for min del. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...