Gå til innhold

Jeg har en norsk kjæreste og vil at han skal være muslim. Hvordan overtaler jeg ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yardım bekliyorum :( Jeg vil faktisk ikke la ham være i en vanskelig situasjon ooffff 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korkma Allah'a güven. Mennesker kan ikke gi mennesker tro.

Anonymkode: c88df...032

• Liker 7
Skrevet

Hvis du tenker at det er så lett for ham å bytte tro  så kan jo du gjøre det, konverter for ham.

Anonymkode: 58a39...ab9

• Liker 33
Skrevet
melisawww skrev (8 timer siden):

Yardım bekliyorum :( Jeg vil faktisk ikke la ham være i en vanskelig situasjon ooffff 

Du skal ikke overtale han, la han ha den troen han selv vil!! Samme faen om det er kristne, jøder, muslimer, buddhister, ateister, la nå for faen han bestemme selv, Norge har forøvrig være et kristent land til helt nylig! 

• Liker 13
Skrevet

Du skal få et seriøst svar fra en norsk mann. Det du må gjøre er å stille alle hull til disposisjon når som helst. Gi ham en blowjob hver dag, og da en ordentlig en med svelging, og vis at du elsker det. Vær hengiven. Hadde jeg hatt en slik kjæreste hadde jeg konvertert til hva som helst.

Anonymkode: 135a3...4ed

• Liker 7
Skrevet
melisawww skrev (10 timer siden):

Hva er denne vanskelige situasjonen da?

Skrevet

Hvorfor kan ikke du bli kristen? 

Anonymkode: adf7b...e36

• Liker 11
Skrevet

En kristen og en muslim bør kunne respektere hverandres tro. Begge tror på en Gud. Det er eventuelle barn dere bør bli enige om.

Anonymkode: ad104...e9c

• Liker 4
Skrevet

Dette blir kulturkollisjon. Dere kommer ikke til å fungere når nyforelskelsen går over. Kjærlighet gjør blind. Mitt råd: bli sammen med en med din tro. Da er sjansen større for et godt forhold. 

Anonymkode: 315a6...c85

• Liker 4
Skrevet

Du har ikke respekt for ham når du vil tvinge ham til å konvertere. Enten godtar og elsker du ham som han er, eller så lar du ham gå så kan finne noen som gjør det.

Anonymkode: 08c8d...ec1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor kan ikke du bli kristen? 

Anonymkode: adf7b...e36

Hva er det som tilsier at det skulle gjøre situasjonen hennes så mye enklere? Jeg kan ikke se at hun har skrevet noe om at han er kristen. Store deler av den innfødte norske befolkningen er ikke spesielt begeistret for kristendom.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du at han skal konvertere? Du er jo allerede haram som har ham som kjæreste så hvorfor ikke bare fortsette med haram?

Anonymkode: fee0e...f63

• Liker 1
Gjest Hesten88
Skrevet (endret)

Veldig enkelt. Det gjør du ikke.
På noen måte. Du visste at han ikke var muslim når dere traff hverandre og etterhvert fikk følelser for hverandre.

Enten må du respektere det, ulikhetene, utfordringene og uenighetene dere i mellom. Og dette går begge veier, eller så lar du han gå. Han fortjener bedre. 

Dersom du elsker en person og ønsker dem alt vel, prøver du ikke å endre dem i ditt bilde, fordi du har forelsket deg i og blitt glad i en illusjon og et håp om kjærlighet, med mindre vi snakker om fysisk eller psykisk vold og rus, da er det en helt annen historie...men fortsatt ikke noe grunnlag til å påtvinge andre religion. 

Endret av Hesten88
Skriveleif
Skrevet

Hvorfor skal du "overtale" han? Tro er jo ikke noe som kan overtales til. Dere er to individer med forskjellige tanker, meninger og følelser - sånn er det i alle forhold. Jeg regner med at du visste at han ikke var muslim før dere gikk inn i et forhold, hvorfor ønsker du å endre dette nå da? Jeg antar at han aksepterer og respekterer at du er muslim, da skulle det bare mangle at du respekterer og aksepterer at han er ateist/kristen/buddhist/hinduist eller hva det nå enn er kjæresten din identifiserer seg som.

Anonymkode: 0f9ef...69d

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da får du heller finne deg en muslimsk mann. 

Skrevet

Om han betyr så mye, så får vel du konvertere.

Anonymkode: e9931...b5e

Skrevet

Du kan ikke overtale eller tvinge andre til noe. De må ville det selv.

Om de ikke vil må du akseptere at dere er forskjellige på noen områder. Ingen kan være helt lik. 

Anonymkode: f244f...091

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skal du "overtale" han? Tro er jo ikke noe som kan overtales til. Dere er to individer med forskjellige tanker, meninger og følelser - sånn er det i alle forhold. Jeg regner med at du visste at han ikke var muslim før dere gikk inn i et forhold, hvorfor ønsker du å endre dette nå da? Jeg antar at han aksepterer og respekterer at du er muslim, da skulle det bare mangle at du respekterer og aksepterer at han er ateist/kristen/buddhist/hinduist eller hva det nå enn er kjæresten din identifiserer seg som.

Anonymkode: 0f9ef...69d

Noen av oss er åndelig rettet, spirituelle. Slik som åndenes makt og sjaman durek

Anonymkode: f244f...091

Skrevet

Det nytter nok ikke å prøve å overtale ham, tro må komme innenfra. Jeg kjenner til problemet, det går fint å ha en ateistisk kjæreste i begynnelsen, men etter en stund begynner man å savne en større himmel, for å si det sånn. Det kjennes tomt ut når kjæresten ikke tror. Selv er jeg kristen.

Det beste er nok å ta ham med deg til moskeen og la ham bli en del av fellesskapet der. 

Anonymkode: 11be1...1c1

Skrevet

Dette er det jeg ikke forstår om muslimer. Hvorfor vil noen av dere at andre skal konvertere når de ikke tror? Hvorfor ønsker noen av dere at andre skal fake og late som at de tror? 

Anonymkode: e5724...0aa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...