AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg ønsker å bli gravid i mars eller april, men har gått på cerazette i ca. et halvår. Er det noen med erfaring med når jeg burde avslutte bruken av cerazette for å maksimere sjansen for å bli gravid i mars eller april? Jeg har to barn fra før, og begge gangene ble jeg gravid på første forsøk. Men er redd cerazette kan føre til at det tar flere måneder før jeg blir gravid? Burde jeg slutte nå i januar, for å gi kroppen tid til å komme i normal gjenge til mars? Eller er ikke det nødvendig? Er det nok å slutte f.eks. i midten av februar? Er pga. jobbsituasjon jeg prøver å time graviditeten så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: a2667...ca6
Gjest DNX Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Hei, cerazette/minipille har ingen innvirkning på fertiliteten i seg selv. Det eneste er at noen opplever at det tar litt tid å få tilbake eggløsning/mensen. Det bekymret jeg meg for, uten grunn. Men siden det er viktig for deg å prøve å bli gravid på et visst tidspunkt, hadde jeg nok sluttet et par måneder før bare i tilfelle.
Laura80 Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Har brukt samme og hos meg var eggløsning og sykluser ustabile etterpå så ville sluttet nå var jeg deg, også veldig greit å bli kjent med syklusen noen mndr først
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Av de jeg kjenner som har blitt raskt gravid, så har de blitt gravid samtidig som de gikk på minipillen. Nettopp fordi det er en av de med dårligest beskyttelsesprosent grunnet at du må være så presis når du tar den for å få ordentlig effekt. Så du kan bli gravid alt fra nå til aldri. Har du blitt raskr gravid tidligere og enda er relativt ung, så går det kanskje raskt igjen da. Anonymkode: 26993...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå