AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #41 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For meg hadde de absolutt ingen effekt verken på depresjon eller angst, men jeg ble impotent og fikk munntørrhet da. Aldri hatt hull i tennene før, men måtte rotfylle etter et halvt år på Zoloft. Anonymkode: 3c9cc...3a5 Er derfor jeg er skeptisk, vil helst klare meg uten. Byttet du til en annen medisin? Anonymkode: 96d7f...793
veronica<3 Skrevet 13. november 2025 #42 Skrevet 13. november 2025 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering og svar til dette. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #43 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg slet med tvangstanker og angst (som jo gjerne går hånd i hånd) og fikk Zoloft. Det fungerte enormt godt for meg. Fjernet ikke alt av uro og tankekjør over natten eller noe sånt, men det tok etter en viss opptrapping brodden av ubehaget og ga meg nok overskudd og ro til å klare å metodisk jobbe litt godt med tvangstankene mine. Det igjen senket ubehaget ytterligere, og jeg fikk gradvis mer og mer kontroll på tankene. Til slutt ble jeg såpass rolig i hodet at jeg til og med kunne trappe ned på Zoloft igjen, da i samråd med lege. Anonymkode: 6c8b7...0f6 Takk for langt og utfyllende svar (fikk lest før det ble slettet) Veldig godt å høre du overvant ocd, at medisinen fungerte og kan leve et normalt liv igjen❤️Hos meg er det ikke i hovedsak tvangshandlinger som frykt for bakterier/overdreven hygiene osv. Men mer tanker, ikke tenke på feil tanke, ord, ting mens en tenker på noe annet og en tanke tar neste..nøytralisering og stadig frykt for at noe skjer om jeg ikke avslutter med rett tanke. Tenker jeg på en dør kan jo noen dø osv. Kan ikke røre ungene mine om jeg tenker på noe «feil» i frykt for at noe skjer. Er et evig kjør oppi der, og klarer knapt få gjort noen som helst eller komme meg ut døren. Glemmer omtrent alt for tiden for hodet mitt er så overfylt av surr. Til og med når jeg sover surrer det og går. Nedsatt lyst og kvalme skal jeg ta om jeg slipper unna med det, er knapt til stede og i totalt fraværende i knotten under dynen sånn som ting er nå. Er litt derfor jeg er livredd det blir noen forverringer av zoloft, rett og slett fordi jeg ikke takler mer kjør i hodet. Føler jeg reagerer dårlig psykisk av å ta en Paracet for tiden liksom. Håpet er at det tar litt av angsten (brodden) og at da tankene roer seg. Har tidligere klart å «tenke» meg ferdig å så gå videre, (kontrollere det) men nå er det håpløst. Er veldig «godt» å lese noen positive historier og fra noen som sliter i samme kategori, der det har hjulpet. Kanskje jeg bare må starte i morgen og be til høyere makter om at dette skal gå bra. Anonymkode: 96d7f...793
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #44 Skrevet 13. november 2025 Jeg skrev et svar til deg tidligere, men ble tydeligvis slettet fordi jeg siterte et innlegg hvor dosering var nevnt. Det som er mulig er å ringe legen din hvis du får ubehag ved oppstart som du ikke holder ut. Ha dette som din backup-plan! De første ukene må du tilvennes medisinen og i den perioden kan du få ubehag. Det er individuelt, noen får ikke noe ubehag, andre kan få for eksempel svimmelhet, hodepine... Noen kan få litt forverring av angst. Som sagt kan det hende at legen din kan hjelpe deg da ved å skrive ut tilleggsmedisin i denne korte perioden. Det er viktig å huske at eventuelle bivirkninger du opplever i de første ukene høyst sannsynlig ikke er permanente. De vil gå over når du er tilvent medisinen. Det gjelder derfor å holde ut eller få hjelp av legen i den perioden. Når det gjelder effekt på angst og OCD så varierer det veldig hvor lang tid det tar før du kjenner virkning. Noen kjenner virkning med en gang og for andre kan det ta flere uker. Noen får ikke virkning og må da prøve en annen type medisin. Høres ut som medisin virkelig kunne vært bra for deg, slik som du har det nå. Sender deg en styrkeklem! Stå på og lykke til ❤️ Anonymkode: 1c4ab...ded
veronica<3 Skrevet 14. november 2025 #45 Skrevet 14. november 2025 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå