Gå til innhold

Erfaringer med Zoloft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker dere zoloft? 

Anonymkode: 73f09...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Depresjon og angst her.

Anonymkode: 19dcb...bc3

Skrevet

Tråden er ryddet for medisindosering. 

- Matas, mod. 

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 14.26):

Ble satt på Zoloft etter mange år med Cipralex (var så dum og bråsluttet uten samtale med lege. Tok det primært for panikkanfall, OCD og PTSD. Kan ikke si det hjalp spesielt mye på depresjonen, men panikkanfallene roet Zoloft ned (jeg var sånn som ble lam i bena og i verste fall besvimte under anfall). 

Anonymkode: f192c...bdf

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ble satt på Zoloft etter mange år med Cipralex (var så dum og bråsluttet uten samtale med lege. Tok det primært for panikkanfall, OCD og PTSD. Kan ikke si det hjalp spesielt mye på depresjonen, men panikkanfallene roet Zoloft ned (jeg var sånn som ble lam i bena og i verste fall besvimte under anfall). 

Anonymkode: f192c...bdf

Dette er en 4 år gammel tråd.  Leter du opp gamle tråder eller ser du ikke på årstall?

Anonymkode: 24c1a...9ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en 4 år gammel tråd.  Leter du opp gamle tråder eller ser du ikke på årstall?

Er gamle tråder er problem? Jeg synes tråden er kjempeintetessant og hadde aldri funnet den hvis den ikke hadde blitt henta fram. 

Anonymkode: 88890...1b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Zoloft har fungert ekstremt bra mot angst for meg. Føler meg usårlig sammenlignet med når angsten ligger og murrer hele tiden. Mange opplever å bli ganske likegyldige av Zoloft, så man må kanskje lære nye strategier for å få ting gjort. I beste fall bruker du "pausen" Zoloft gir til å jobbe med det som forårsaker angsten, så du kan slutte igjen etterpå.

Anonymkode: ed2fa...b25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Regner med at Zoloft er like interessant i dag som for 4 år siden. 

Anonymkode: 8527a...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Regner med at Zoloft er like interessant i dag som for 4 år siden. 

Anonymkode: 8527a...fda

Tror nok den som stilte spm her for 4 år siden har fått svar for lenge siden og gått videre. Merkelig å finne fram gamle tråder og svare på de uten å se på dato når spm ble stilt. 

• 9 måneder senere...
Skrevet

Skal begynne med Zoloft i morgen 22.10.25

Behøver jeg og grue meg eller?

AnonymBruker
Skrevet
torillen skrev (18 timer siden):

Da jeg fikk Zoloft mot min årlige vinterdepresjon, gikk depresjonen over etter bare tre uker. Og tre uker etterpå var jeg så manisk at jeg nesten kunne fly og ble diagnostisert med bipolar lidelse. Aldri vært plaget med mani før jeg begynte å spise Zoloft. Ble arbeidsufør etter den tildragelsen der. Usikker på om jeg vil anbefale Zoloft til noen.

Anonymkode: 88890...1b5

AnonymBruker
Skrevet
torillen skrev (19 timer siden):

Du trenger ikke grue deg (faktisk hjelper det ingenting). Noen får ubehag i de to første ukene, men det vi som regel gå helt over når kroppen til er tilvent medisinen.

Anonymkode: 1c4ab...ded

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du trenger ikke grue deg (faktisk hjelper det ingenting). Noen får ubehag i de to første ukene, men det vi som regel gå helt over når kroppen til er tilvent medisinen.

Anonymkode: 1c4ab...ded

Har tatt 2 stk hittil. Håper det går greit framover..

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 14.54):

Depresjon og angst her.

Anonymkode: 19dcb...bc3

Samme her. Har det hjulpet deg?

AnonymBruker
Skrevet

Får ekstremt mye refluks av det(LPR), så hoster hele tiden og har masse slim, men føler det hjelper litt.

Anonymkode: 91064...53c

• Liker 1
Skrevet

Prøver så godt jeg kan 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg og oppstart? Jeg skulle begynt i går, men tør ikke. Noen som har gode erfaringer med zoloft mot ekstrem ocd/tvangstanker? Er bare så redd det skal forverre alt, det orker jeg rett og slett ikke nå.

Anonymkode: 96d7f...793

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan går det med deg og oppstart? Jeg skulle begynt i går, men tør ikke. Noen som har gode erfaringer med zoloft mot ekstrem ocd/tvangstanker? Er bare så redd det skal forverre alt, det orker jeg rett og slett ikke nå.

Anonymkode: 96d7f...793

Jeg slet med tvangstanker og angst (som jo gjerne går hånd i hånd) og fikk Zoloft. Det fungerte enormt godt for meg. Fjernet ikke alt av uro og tankekjør over natten eller noe sånt, men det tok etter en viss opptrapping brodden av ubehaget og ga meg nok overskudd og ro til å klare å metodisk jobbe litt godt med tvangstankene mine. Det igjen senket ubehaget ytterligere, og jeg fikk gradvis mer og mer kontroll på tankene. Til slutt ble jeg såpass rolig i hodet at jeg til og med kunne trappe ned på Zoloft igjen, da i samråd med lege. 

Anonymkode: 6c8b7...0f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde de absolutt ingen effekt verken på depresjon eller angst, men jeg ble impotent og fikk munntørrhet da. Aldri hatt hull i tennene før, men måtte rotfylle etter et halvt år på Zoloft.

Anonymkode: 3c9cc...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...