AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Del Skrevet 10. januar 2021 Hvordan hjelper de? Hjelper det mot vonde tanker, tvangstanker, og problemer med å regulere humørsvingninger? Bivirkninger? Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Del Skrevet 10. januar 2021 Det er individuelt hvordan de virker på akkurat deg og hvilke bivirkninger du eventuelt får. Jeg ble manisk av dem, men jeg tåler ikke AD. Det betyr ikke at andre ikke kan ha utbytte av å gå på dem. Snakk med legen din og vurder om du vil prøve. Anbefaler å ikke lese for mye om bivirkninger. Anonymkode: 6a1ba...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 10. januar 2021 #3 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg har god erfaring med zoloft. Jeg var veldig deprimert, og depresjonen ble mye bedre. Jeg hadde ingen bivirkninger, bortsett fra bittelitt kvalme de første dagene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Del Skrevet 10. januar 2021 Absolutt å foretrekke, når man først må. Men ingen her har "lov" til å si så mye rundt medisinsk behandling. Anonymkode: c880a...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Del Skrevet 10. januar 2021 For meg funker også zoloft, både mot depresjon og angsten, samtidig som jeg gikk i samtale terapi. Anonymkode: 8899d...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Del Skrevet 10. januar 2021 Noen som har kjent på en unormal nervøs følelse (uro) ved opptrapping? Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som har kjent på en unormal nervøs følelse (uro) ved opptrapping? Anonymkode: 73f09...b42 Ja, jeg fikk også psykose lignende symptomer, gikk heldigvis i tett oppfølging av både fastlege og psykolog. Anonymkode: 8899d...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, jeg fikk også psykose lignende symptomer, gikk heldigvis i tett oppfølging av både fastlege og psykolog. Anonymkode: 8899d...e1d Kanskje for rask opptrapping da? Skulle gjerne visst om opptrapping. Hva som er vanlig? Opptrapping over en uke ved dobbel dose? Eller lenger? Legen sa bare jeg måtte føle meg frem. Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Del Skrevet 10. januar 2021 Føler meg ikke helt bra Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Del Skrevet 10. januar 2021 Zoloft hjalp meg med depresjon, men forverret angst, tvangstanker og tics kraftig for meg. Medisiner er veldig individuelt. Prøv ut medisiner i tett dialog med psykiater. Lykke til! Anonymkode: c7bee...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler meg ikke helt bra Anonymkode: 73f09...b42 Har stått på samme dose i flere år. Følte virkning avtok. Er det vanlig? Legen sa jeg kunne øke dosen til dobbel dose. Og nare måtte føle meg frem. Startet med 1/2 tablett mer annenhver dag i 1 uke. Ingen bivirkninger. Så full/dobbel dose hver dag uken etterpå. Denne uka. Har begynt å føle meg uvel og en merkelig uro og nervøsitet i kroppen. Synes det er ekkelt. Noen råd? Kanskje trappe litt ned i morgen? Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Del Skrevet 11. januar 2021 Noen? Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Del Skrevet 11. januar 2021 Dette må du ta med legen din og ikke fremmede på et forum! Ingen her kan gi deg råd om dosering! Om legen din ikke vet får hen søke råd hos andre som kan hjelpe dere! Anonymkode: bac27...917 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Del Skrevet 11. januar 2021 Ble manisk og besvimte da jeg prøvde zoloft. Orket ikke fortsette Har prøvd seroxat før. Fikk hormonforstyrrelser og Irritabel tarm + en hel haug andre bivirkninger Anonymkode: 45cb1...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Del Skrevet 11. januar 2021 Zoloft fungerte veldig bra i nesten ett år. Da begynte effekten å avta litt, så har doblet dosen nå. Nå har jeg det bra igjen, men jeg kan jo ikke holde på å øke dosen hvert år, så får se hva som skjer. Anonymkode: 19dcb...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tusen takk for svar👍🏻 Samme dose og økning som deg. Prøver med 1/2 mindre daglig denne uka da. Det er ikke lett med tankekjør nei. Anonymkode: 73f09...b42 Hvordan økte du da? Anonymkode: 73f09...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Del Skrevet 11. januar 2021 Legen ba deg føle deg fram?? Man bør hverken trappe opp eller ned uten oppfølging fra helsepersonell... Husker ikke dosene jeg brukte, men fikk streng beskjed fra lege om at jeg skulle vente minst 2 uker mellom hver gang jeg endret dose, for det tar lang tid før kroppen venner seg til det, og all endring skulle skje i samråd med legen... Anonymkode: 3955c...023 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg har hatt Zoloft i et halvt år, så ikke den lengste erfaringen, men de har snudd opp ned på hverdagen mim i hvert fall! Jeg finnes ikke deprimert, angsten er redusert til et minimum. Jeg har vært deprimert i mange, mange år, så det er veldig uvant å ikke være nedfor mer. Men bevares, det er sinnsykt fint! Og så får jeg gjort så veldig mye mer! Fikk først full effekt etter 2-3 måneder, med en gradvis bedring fra etter ca 3 uker. De første par ukene hadde jeg litt småplagsom uro i beina på kvelden, men ikke mer enn at det var overkommelig. Merk at dette er EN persons erfaring og ikke et medisinsk råd. Anonymkode: 0be2a...d2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Legen ba deg føle deg fram?? Man bør hverken trappe opp eller ned uten oppfølging fra helsepersonell... Husker ikke dosene jeg brukte, men fikk streng beskjed fra lege om at jeg skulle vente minst 2 uker mellom hver gang jeg endret dose, for det tar lang tid før kroppen venner seg til det, og all endring skulle skje i samråd med legen... Anonymkode: 3955c...023 Jeg fikk også fritt leide til å øke dosen min som jeg ønsket, opp til en viss dose. Men ikke trappe ned. Kontakter legen min om jeg opplever ubehageligheter. Anonymkode: 19dcb...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Del Skrevet 11. januar 2021 Kjempegod effekt av Zoloft. Skjønner ikke hvordan jeg overlevde uten! Jeg var tungt deprimert, hadde humørsvingninger av en annen verden, hadde tankekjør og mye angst. Det er så å si helt borte nå. Jeg går aktivt i behandling og får mye mer utbytte av samtaleterapien nå etter at jeg startet på Zoloft. Har måttet justere litt underveis grunnet voldsomme mareritt, men er nå landet på en dose som fungerer optimalt for meg. Har gått på den i vel ett år nå. Anonymkode: 91db9...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå