Gå til innhold

Hva er bra med gaming-stol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gamer ikke og kjenner ingen som gamer. Men jeg ser stadig flere får seg gamingstol. Dette er folk som overhode ikke spiller spill, men sitter mye foran data med kreativt arbeid. 

Hvorfor kjøper de gamingstol? Har de noen fordeler over andre kontorstoler jeg ikke fått med meg?

Anonymkode: edb01...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ser kul ut? ;) 

Neida, de er bygget for å være ergometrisk riktige , og tvinge kroppen til god holdning/sittestilling som er viktig når en er stillesittende over lang tid.

Derfor er disse stolene ikke spesielt behagelige egentlig, spesielt i starten når en venner kroppen til å sitte riktig.

Anonymkode: ba645...a19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er utrolig god å sitte i, jeg har alltid bare hatt en ordinær kontorstol. Men så kjøpte jeg en skikkelig gaming stol til guttungen forrige år og det var jo himmel kontra hva jeg har hatt så jeg forstår godt at folk kjøper dette til kontorplassen sin. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en nylig fordi jeg har hjemmekontor og jobber mye overtid. Tilbringer fort 8-12 timer i stolen.

Den er ergometisk utformet, den kan kan jeg endre stillinger i, har ekstra puter i nakke og rygg/korsrygg, og armlenene gjør at jeg kan ha et ekstra bord til tastaturet.

Stolen har rett og slett gitt meg et nytt liv på kontoret. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for et bra tips du kom innpå her! Jeg gamer heller ikke, men dette kommer på ønskelista mi for 2021!

Anonymkode: 5507b...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke finne på å kjøpe en gaming stol. Alt er bare generisk søppel fra samme fabrikk i Kina. De klistrer på sitt eget merke og selger videre her i Norge til blodpris. Det gjelder for øvrig også Noblechair som noen nevnte her.

Kjøp en 10 ganger bedre kontorstol til samme pris. (Det samme skjer i kontorstol-markedet, men i langt mindre grad).

Anonymkode: eab2f...f59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undersøkte dette i fjor og kjøpte heller enn ergonomisk stol hos IKEA. Dette også for å unngå det voldsomt stygge designet gamingstoler flest har. Jeg gamer.

Anonymkode: 22b0a...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2021 at 10:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg gamer ikke og kjenner ingen som gamer. Men jeg ser stadig flere får seg gamingstol. Dette er folk som overhode ikke spiller spill, men sitter mye foran data med kreativt arbeid. 

Hvorfor kjøper de gamingstol? Har de noen fordeler over andre kontorstoler jeg ikke fått med meg?

Anonymkode: edb01...f0f

Gamingstoler, eller ergonomiske stoler, er bedre å sitte i over lengre tid, fordi de ofte har mye flere innstillinger enn opp og ned. I tillegg har de også ofte mye bedre materialer så de holder lenger, og bedre stopping slik at de er bedre å sitte i generelt. Selv om de ofte er beskrevet som "gamingstol", vil de være bedre å sitte i for folk som bare holder på med andre ting når de sitter foran dataen i mange timer per dag.
Feks har jeg denne fra Komplett, og den er vesentlig bedre å sitte i enn alle de andre stolene jeg noen sinne har kjøpt før. Den har separate justeringer for tilt i stolsetet og ryggen i tillegg til høydejustering. Den er også noe høyere enn andre stoler jeg har hatt, det eneste jeg har noe å si på siden jeg er kort i beina 😛
Den finnes også i tre størrelser, den minste er veldig smal, noe jeg finner problematisk med mange andre gamingstoler, da de ofte er for smale for bekkenet og skuldrene mine til at de blir behagelige å sitte i. Jeg har den mellomste, som er noe bredere enn den minste og mye mer behagelig for meg, og det er også en som er hakket større for litt større folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...