Gå til innhold

Er det så rart med kino på første date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang en fyr spør om å ta meg med ut på date så har jeg kommet med forslag til kino.  Der kan man føle kroppsspråket osv, snakke litt før filmen, også har man noe å snakke om etter filmen. 

Det blir tatt dårlig i mot. Her vil de be meg hjem til seg selv med en gang (noe jeg er i mot). Synes kino er et fint første møte, for om man ikke liker utseende til personen etter filmen heller trenger man ikke sitte ved et middagsbord å late som man er interessert heller. 

Anonymkode: 2d4b4...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Litt snakking før filmen, se film sammen, og kanskje avrunde med en milkshake eller kaffe ellernoe et sted for å snakke om filmen.

Anonymkode: 4cef3...0da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver gang en fyr spør om å ta meg med ut på date så har jeg kommet med forslag til kino.  Der kan man føle kroppsspråket osv, snakke litt før filmen, også har man noe å snakke om etter filmen. 

Det blir tatt dårlig i mot. Her vil de be meg hjem til seg selv med en gang (noe jeg er i mot). Synes kino er et fint første møte, for om man ikke liker utseende til personen etter filmen heller trenger man ikke sitte ved et middagsbord å late som man er interessert heller. 

Anonymkode: 2d4b4...c1a

Nei Kino er ikke det perfekte for date! Det blir fort et tidspress før dere skal inn og se filmen, så sitte i ro i 2 timer og ikke kunne snakke sammen. Kino er mye bedre etter 4-5 dater når man er blitt bedre kjent. Bli med hjem er et enda dårligere alternativ på alle måter og jeg gidder ikke engang forklare hvorfor, alle med litt hjernekapasitet vet hvorfor. Det er så mange andre ting man kan gjøre på en første date. En rolig tur, møtes på en kafe over noe lett drikke og bare prate og bli kjent. Jeg digger turer der man snakker mye lettere sammen, og kan ta den tiden man faktisk vil. Går daten bra kan turen bare strekkes ut ved at man sitter og prater om alt mellom himmel og jord. Går de dårlig kan den raskt avbrytes og begge går hver til sitt.

• Liker 4
Skrevet

Synes begge delene er dårlig ide som første møte.

Kino blir for intimt - fysisk for nært, og har ikke tall på hvor mange ganger den nærheten blir forsøkt utnytta til tafsing av ulikt slag.

Dessuten tar kino lang tid, og det er ikke enkelt å avrunde møtet om en føler dette ble helt feil, om en har betalte billetter.

Hjemmedate er også uaktuelt som første møte. Jeg (kvinne) vil ikke ha fremmede hjem hit, som kanskje ikke er lett å bli kvitt igjen om de blir avvist. Vil slett ikke sette meg i situasjonen å være i en fremmed manns hjem.

Første møter bør være i offentligheten, og ikke legge opp til mer enn rundt halvtimes tid. Nå er jo kafé stort sett utelukka, men en gåtur i parken el.l med take-away kaffe? Å gå sammen gjør det gjerne lettere å få praten til å gå naturlig uansett synes jeg :) 

Anonymkode: 2ba6a...872

• Liker 3
Skrevet

Synes kino er perfekt, bortsett fra nå som kinoen er stengt da. Hjem til noen ville jeg ikke dratt på første date.

Anonymkode: 54f4a...9a1

Skrevet

Kino er bortkastet som første date for meg. Blir jo ikke kjent og så blir det en andre date slik at man faktisk kan få vurdere om dette var mulig match eller ikke. 

Anonymkode: ae48e...710

• Liker 3
Skrevet

Kino er bra date, men ikke som første date. 

Anonymkode: e4dd3...c87

• Liker 2
Skrevet

Kinodate gir meg angst, og er egentlig noe jeg unngår, med mindre man har datet en stund.

Anonymkode: ab377...18a

Skrevet

Synes kinodate er bortkasta tid. Man tilbringer tid sammen, men man blir da overhodet ikke kjent. Sitte sammen med en jeg ikke kjenner i 1,5 t... neh.

Jeg er for en tur i en park eller noe liknende, gjerne med en kaffe eller annen varm drikke (evt is om det er vamt). Middagsdate som første er for mye for fort. 

Anonymkode: 214ae...152

• Liker 1
Skrevet

Kinodate kan være bra. Enig med deg i. at man ikke har første date hos en fyr! Men foreslår de det så er det ganske enkelt å skjønne hva de egentlig vil!  Da ville jeg sveipa videre. 

Anonymkode: 1cac6...a76

Skrevet

Jeg synes ikke kino fungerer som første date, da det er svært begrenset hvor mye man får snakket sammen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...