AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg får ikke ha besøksforbud lenge nok og trygt nok. Ny bolig, et helt nytt sted, har jeg klart om ikke så lenge. Men så er det jo bare å søke opp navnet mitt på gulesider, så vet alle hvor jeg bor. Nummeret mitt er skjult, men adressen står jo der. Hvis jeg bytter navn for jeg flytter, blir jeg skjult for han da? Han kan jo ikke gjette mitt nye navn? Anonymkode: a5201...4ac 1
Brødfjølvarianten Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Reserver deg mot nummeropplysning hos de du har abonnement hos. 4
Hedy Lamarr Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Gjør som @Frøyafar sier. Men ikke bare det. Bytt navn, du! Da blir det uansett mye vanskeligere for ham å finne deg. Ikke velg et navn i slekten din, bruk det fineste for- og etternavnet du kan tenke deg uten bindinger til noe eller noen. Og klem til deg, ts, må være så tøft å stå i dette ❤️ 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Er mulig å bruke falsk adresse på både 1881 og gule sider.. har gjort det selv så de som søker meg opp får opp ei forretningsadresse i en annen kommune. Anonymkode: 12dba...596 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Frøyafar skrev (8 minutter siden): Reserver deg mot nummeropplysning hos de du har abonnement hos. Det har jeg gjort, men søker man meg opp så kommer jo adressen. Jeg har også fjernet meg helt fra alt av sosiale medier. Jeg har ordnet meg helt ny mail, uten tilknytning til meg som person. Anonymkode: a5201...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er mulig å bruke falsk adresse på både 1881 og gule sider.. har gjort det selv så de som søker meg opp får opp ei forretningsadresse i en annen kommune. Anonymkode: 12dba...596 En stund så hadde jeg en adresse mens jeg bodde et annet sted. Det fungerte jo litt. Men for jobb og alt så må jeg bare ut av denne byen og så langt vekk jeg kan komme. Anonymkode: a5201...4ac
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Spesielt at du skriver om dette akkurat i dag. Jeg skal flytte og tenker akkurat på det samme angående frykt for å bli oppsøkt av visse personer. Jeg er livredd for at adresse skal bli liggende tilgjengelig på internett, og at den kan søkes opp og at jeg derfor kan bli oppsøkt når som helst. Det er ikke et alternativ for meg å flytte langt vekk heller, for jeg er syk og trenger familie og behandlere rundt meg. Jeg har bestemt meg for å ringe politiet i morgen, og be om mulighet for adressesperring ved flytting. Ville gjort det samme om jeg var deg. Ta kontakt med politiet. Anonymkode: 63830...241 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spesielt at du skriver om dette akkurat i dag. Jeg skal flytte og tenker akkurat på det samme angående frykt for å bli oppsøkt av visse personer. Jeg er livredd for at adresse skal bli liggende tilgjengelig på internett, og at den kan søkes opp og at jeg derfor kan bli oppsøkt når som helst. Det er ikke et alternativ for meg å flytte langt vekk heller, for jeg er syk og trenger familie og behandlere rundt meg. Jeg har bestemt meg for å ringe politiet i morgen, og be om mulighet for adressesperring ved flytting. Ville gjort det samme om jeg var deg. Ta kontakt med politiet. Anonymkode: 63830...241 Har sjekket ut alt jeg kan en god stund nå, så er helt tilfeldig at jeg endelig turte å skrive et innlegg her om det. Jeg har ingen rundt meg i byen der jeg og han bor. Jeg har en jobb som jeg ellers kan få tak i overalt, typ helsefagarbeider. Jeg syns alt jeg har forsøkt med politiet har gått i dass. Jeg har ringt hver gang personen har oppsøkt meg på en eller annen måte. Så lenge vedkommende ikke gjør noe helt grusomt, så får de ikke gjort noe med det. Jeg vil ikke bli værende og vente på at det skjer meg noe skikkelig fælt. Anonymkode: a5201...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Spesielt at du skriver om dette akkurat i dag. Jeg skal flytte og tenker akkurat på det samme angående frykt for å bli oppsøkt av visse personer. Jeg er livredd for at adresse skal bli liggende tilgjengelig på internett, og at den kan søkes opp og at jeg derfor kan bli oppsøkt når som helst. Det er ikke et alternativ for meg å flytte langt vekk heller, for jeg er syk og trenger familie og behandlere rundt meg. Jeg har bestemt meg for å ringe politiet i morgen, og be om mulighet for adressesperring ved flytting. Ville gjort det samme om jeg var deg. Ta kontakt med politiet. Anonymkode: 63830...241 Det skal mye til før man får hjelp av politiet og før det i det hele tatt har gått så langt har man pådratt seg flere traumer - snakker av erfaring. Bytt fornavn og etternavn og bruk postboksadresse som din folkeregistrerte adresse. Mener å huske at det skulle være mulig. Postboksen kan være et stykke fra det du bor om du vil. Anonymkode: 74e92...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Postboks er gull. Og du trenger ikke velge ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Kanskje det er et passende sted i nærheten av jobben? Med både nytt navn, nytt telefonnummer og postboks burde du være nesten umulig å finne. Og ta gjerne en prat med lederen på jobben og forklar situasjonen. Hvis noen ringer eller kommer dit og spør etter deg, skal de ikke gi noen opplysninger. Anonymkode: d4f08...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det skal mye til før man får hjelp av politiet og før det i det hele tatt har gått så langt har man pådratt seg flere traumer - snakker av erfaring. Bytt fornavn og etternavn og bruk postboksadresse som din folkeregistrerte adresse. Mener å huske at det skulle være mulig. Postboksen kan være et stykke fra det du bor om du vil. Anonymkode: 74e92...7ca Jeg har flere traumer, og har blant annet ptsd, men jeg er usikker på om politiet vil gjøre noe siden jeg ikke står i fare for å bli utsatt for vold. Jeg skal snakke med politiet om mulig kode 7 slik at adresse ikke gis ut til privatpersoner. Vurderer postboks hvis ikke. Er postboksadresse lett for andre å finne? Er redd for at personene skal finne den og heller oppsøke meg der. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hva som er tryggest for å ikke bli oppsøkt. skal snakke med politi i morgen og be om en vurdering av situasjonen, se hva de anbefaler. Ikke ts, forresten. Anonymkode: 63830...241
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det skal mye til før man får hjelp av politiet og før det i det hele tatt har gått så langt har man pådratt seg flere traumer - snakker av erfaring. Bytt fornavn og etternavn og bruk postboksadresse som din folkeregistrerte adresse. Mener å huske at det skulle være mulig. Postboksen kan være et stykke fra det du bor om du vil. Anonymkode: 74e92...7ca jeg har foresten strengt hemmelig telefonnummer. Anonymkode: 63830...241
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Jeg tok kontakt med 1881 og ble lagt inn til hastesletting. Adresse og tlfnr ble da borte på mellom en eller to timer. 180 og gulesider ble jeg slettet fra etter at jeg reserverte meg hos telia. Så jeg ville tatt kontakt med kundeservice på de sidene du fortsatt ligger ute😊 Anonymkode: 94a49...59d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har sjekket ut alt jeg kan en god stund nå, så er helt tilfeldig at jeg endelig turte å skrive et innlegg her om det. Jeg har ingen rundt meg i byen der jeg og han bor. Jeg har en jobb som jeg ellers kan få tak i overalt, typ helsefagarbeider. Jeg syns alt jeg har forsøkt med politiet har gått i dass. Jeg har ringt hver gang personen har oppsøkt meg på en eller annen måte. Så lenge vedkommende ikke gjør noe helt grusomt, så får de ikke gjort noe med det. Jeg vil ikke bli værende og vente på at det skjer meg noe skikkelig fælt. Anonymkode: a5201...4ac Så trist at alt du har forsøkt med politiet har gått i dass. føler med deg. forstår at du ikke vil vente på at noe skjer. har du vært i kontakt med krisesenteret? Anonymkode: 63830...241 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har flere traumer, og har blant annet ptsd, men jeg er usikker på om politiet vil gjøre noe siden jeg ikke står i fare for å bli utsatt for vold. Jeg skal snakke med politiet om mulig kode 7 slik at adresse ikke gis ut til privatpersoner. Vurderer postboks hvis ikke. Er postboksadresse lett for andre å finne? Er redd for at personene skal finne den og heller oppsøke meg der. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hva som er tryggest for å ikke bli oppsøkt. skal snakke med politi i morgen og be om en vurdering av situasjonen, se hva de anbefaler. Ikke ts, forresten. Anonymkode: 63830...241 Nummeret på postboksen din samt byen du bor i blir jo tilgjengelig på nett. Og da er det «lett» for andre å stalke bygningen postboksene befinner seg i, for så å følge etter deg hjem. Så jeg ville heller skiftet navn for å være sikker... Anonymkode: 151fc...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Bytt navn nå. Tror det er elektronisk på skatteetaten:) i tillegg prøv å få registrert en fake adresse og reserver deg mot alt du kan. Anonymkode: 09c73...e67
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nummeret på postboksen din samt byen du bor i blir jo tilgjengelig på nett. Og da er det «lett» for andre å stalke bygningen postboksene befinner seg i, for så å følge etter deg hjem. Så jeg ville heller skiftet navn for å være sikker... Anonymkode: 151fc...3ab Ikke hvis hun endrer hele navnet sitt. Ingen vet at postboks 102 som tilhører Kari Normann egentlig tilhører Olga Hansen. Anonymkode: 74e92...7ca
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke hvis hun endrer hele navnet sitt. Ingen vet at postboks 102 som tilhører Kari Normann egentlig tilhører Olga Hansen. Anonymkode: 74e92...7ca Ja det var jo det jeg skrev? At hun burde endre navn. Men selvfølgelig, vil en kjøpe seg tid hvis mot formodning eksen finner ut av det nye navnet, er det jo greit med postboks også som en ekstra sikkerhet. Anonymkode: 151fc...3ab
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nummeret på postboksen din samt byen du bor i blir jo tilgjengelig på nett. Og da er det «lett» for andre å stalke bygningen postboksene befinner seg i, for så å følge etter deg hjem. Så jeg ville heller skiftet navn for å være sikker... Anonymkode: 151fc...3ab Det er nettopp det. Må evt kanskje be om kode 7 da, slik at postboksadressen ikke blir liggende åpent på internett. Evt bytte navn, men det er også styrete. Anonymkode: 63830...241
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 Postboks kan ikke stå som folkeregistrert adresse, så gateadressen vil være i folkeregisteret, hvis du ikke får adressesperre gjennom politiet, da blir det en egen postboks som blir adressen, dine brev blir videresendt fra den til deg. Hvis han har personnr ditt, kan han nok få tak i din folkeregistrerte adresse. Det har dessverre blitt vanskeligere å få sperret adresse gjennom politiet, men prøv. Anonymkode: 824a9...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå