Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt fra jobb i 1 måned (23 uker gravid), går til kiropraktor fordi jeg har så trøbbel med bekken.. Kiropraktor ville helst ikke sende meg på jobb, og kan sykemelde meg neste time som er om noen dager.

Men før neste time hos kiropraktor, skal jeg jo på jobb fordi sykemelding er gått ut. Hva skal jeg si til sjefen og de på jobb i morgen når jeg skal på jobb?? Hvordan skal jeg fortelle på en fin måte at "hei, jeg møter opp på jobb i dag men det kommer ikke til å gå fordi jeg sliter så med bekken, hade!".. Jeg har så menneskefrykt og VET at de kommer til å bli skuffet... Jobber med eldre menn, så vet hva de sikkert tenker😖

Anonymkode: 4c078...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo være i forkant, snakke med lege, å sørge for at du har sykemelding til du skulle vært tilbake på arbeid igjen. Det er jo NÅ du skaper surr og hodebry for arbeidsgiver, han antar jo at du kommer på jobb, siden han ikke har hørt noe annet. 

Anonymkode: bb4c0...5bc

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært sykemeldt fra jobb i 1 måned (23 uker gravid), går til kiropraktor fordi jeg har så trøbbel med bekken.. Kiropraktor ville helst ikke sende meg på jobb, og kan sykemelde meg neste time som er om noen dager.

Men før neste time hos kiropraktor, skal jeg jo på jobb fordi sykemelding er gått ut. Hva skal jeg si til sjefen og de på jobb i morgen når jeg skal på jobb?? Hvordan skal jeg fortelle på en fin måte at "hei, jeg møter opp på jobb i dag men det kommer ikke til å gå fordi jeg sliter så med bekken, hade!".. Jeg har så menneskefrykt og VET at de kommer til å bli skuffet... Jobber med eldre menn, så vet hva de sikkert tenker😖

Ring kiropraktor og få sykemelding fra i morgen? 

Anonymkode: e9e2f...120

• Liker 6
Skrevet

Jeg har sagt ifra til sjefen at "vi ses på mandag". Bare så han vet det, men jeg kommer jo ikke til å klare å jobbe...... 

Skrevet

Hvis du ikke klarer å jobbe, så må du jo ta kontakt med kiropraktoren din nå, og ikke vente til du skal dit på time.

Skrevet

Jeg tenkte jo kanskje at det var bedre å møte opp på jobb, å så snakke med sjefen der om hvordan ting ligger an.... Eller var det dumt av meg? 😭

Skrevet

Om dere er en IA bedrift så kan du ha krav på tilrettelegging,det må da være et bedre alternativ en sykemelding.

eller kanskje en gradert sykemelding kan passe? Graviditet i seg selv er jo ingen sykdom

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også gravid og jobber med bare godt voksne gubber. Og de er faktisk veldig forståelsesfulle. De fleste har koner, døtre og/eller svigerdøtre som har gått gravide og hatt plager. Så ikke vær så sikker på at de tenker dårlig om deg :)

Anonymkode: cd171...7ea

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte jo kanskje at det var bedre å møte opp på jobb, å så snakke med sjefen der om hvordan ting ligger an.... Eller var det dumt av meg? 😭

Du burde ringt på forhånd og forklart situasjonen. 

Anonymkode: e3501...927

Skrevet

Min jobb er på lager der jeg bare bærer varer... Og av og til skrur skap. Så tviler på at det er så mye rom for tilrettelegging der.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare si at du fortsatt er sykemeldt og at du skal ordne sykemelding fra kiropraktor/lege.
Så ringer du bare kontoret der og spør om de kan sende inn fortsettende sykemelding fra i dag og gjerne prøve å ta deg inn tidligere.
Hvis du ikke er i stand til å utføre jobben så er det ingen vits at du møter opp på jobben for å si til sjefen at du fungerer ikke. 
Da kan du heller si at du vil fortsette å være sykemeldt pga bekken problemer og spørre sjefen om det er mulig at dere kan ta en samtale rundt din situasjon som gravid arbeidstaker?

Anonymkode: 1f706...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har sagt ifra til sjefen at "vi ses på mandag". Bare så han vet det, men jeg kommer jo ikke til å klare å jobbe...... 

Det var jo skikkelig dumt å si at dere ses på mandag. Når du sier det så gir det inntrykk av at du kommer for å utføre din vanlige jobb på mandag.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne forsto jeg ikke, har du sagt ifra til sjefen at dere ses på mandag, "så han vet det". Jeg tror ikke det er verdt så veldig mye for han at dere ses, når du ikke skal jobbe.

Hvorfor har du gjort det sånn her? Du må jo ta en hastetime hos legen i morgen, få deg ny sykemelding. 

Dette var useriøst ovenfor arbeidsgiver, så de kommer nok til å tenke sitt - og det er i grunn berettiget.

Anonymkode: c6590...69a

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Min jobb er på lager der jeg bare bærer varer... Og av og til skrur skap. Så tviler på at det er så mye rom for tilrettelegging der.... 

Det er opp til arbeidsgiver å vurdere/prøve. Skjønner at du tviler, men det er arb.giver som skal tilrettelegge.

Skrevet

Årh, ja jeg ser nå at det er det jeg burde ha gjort.. 😭Føler meg så teit..... 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jaja, sånn går det for oss alle fra tid til annen, selv om jeg mener at her burde du jo ha tenkt bittelitt før søndags kveld, og handlet.

Men, når det først er sånn, må du bare innse at du har driti deg ut, og ta konsekvensen av det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaja gjort er gjort og elg er elg.

Bare ta kontakt med jobben nå og si at du beklager men at du skammer deg sånn over din nedsatte funksjonsevne som gravid at du ikke ville plage noen med å si at du ikke fungerer i jobb og at du skal inn til kiropraktor om noen få dager og at kiropraktor har insistert på at du bør være sykemeldt videre pga bekkenet ditt som er skikkelig problematisk. 
Så ringer du kiroprator kontoret i morgen og spør om de kan skrive fortsettende sykemelding fra i morgen (11.01) og så spør du om de samtidig kan fremskynde timen litt og om du kan få en lege erklæring fra kiropraktor som du kan gi til sjefen din.

• Liker 2
Skrevet

Ikke skam deg over at du fungerer dårligere enn vanlig som gravid og når babyen kommen IKKE skam deg over å ta ut ammefri i arbeidsmiljøloven paragraf 12-8 fordi det er anbefalt fra verdens helse organisasjon og betyr mye for babyen din.

• Liker 2
Skrevet

Å tusen takk for fine svar❤️det skal jeg benytte meg av, og det var en fin måte å forklare det til sjefen på..

Skrevet

Møt opp på jobb og vis deg. Hils på kollegaer og sjef. Du bare mater de negative tankene ved å gjemme deg unna. Du trenger at sjef samarbeider og dèt er mye lettere når man ikke lager egne planer over hode til vedkommende :klem:

Anonymkode: 8f9b2...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...