Gå til innhold

Forandret meg etter aborten..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 40 år. Jeg har egentlig aldri ønsket meg barn. Det har heller aldri vært et tema, ikke før i sommer.. 

Jeg har 2 langvarige forhold bak meg, med menn som har løyet og gjort ting som har ført til at jeg har fått store problemer med å stole på menn når det gjelder andre damer.

Jeg var lenge singel før jeg møtte min nåværende kjæreste. Jeg merker at jeg sliter med å stole på han (menn generelt) pga mine tidligere forhold. Kjæresten min har ikke gjort noe som tilsier at jeg ikke kan stole på han, og er en av de snilleste og godeste jeg kjenner. Men det sitter vel i margen på meg enda.. Dette sliter i perioder veldig på psyken min, gjør meg paranoid, usikker og jeg har det ikke godt med meg selv i forholdet. Jeg har ikke snakket så mye om dette til han (selv om han vet at exene mine ikke bestandig var til å stole på), da det er mitt problem og ikke hans. Jeg tror problemet hadde vært der uansett hvilken kjæreste jeg hadde hatt. 

Så i sommer ble jeg helt uventet gravid. På grunn av min høye alder + at jeg alltid har vært så klar på at jeg ikke vil ha barn, tok jeg abort. Min kjæreste støttet meg i dette, selv om det på det tidspunktet virket som at han nok egentlig kunne tenkt seg å bli far (han har heller ingen barn fra før).

Vi pratet endel om det i ettertid og var enig om at det var rett avgjørelse.

Nå er problemet mitt at jeg føler en sorg over barnet som aldri ble. Jeg kan få gråtetokter av og til og jeg føler meg deprimert. Syns også forholdet mellom oss er blitt annerledes etter aborten, men vet ikke om det har noe med det å gjøre. Klarer ikke sette fingeren på hva det er. Når jeg spør han sier han at han syns alt er ved det samme. Kanskje det er bare meg, at det er jeg som har forandret meg.. var rett valg vi tok den gangen.. Det er uansett fortsett nå. 

Når jeg spør han om han tenker på å få barn nå når det har gått litt tid, sier han at det nok hadde vært fint, men at han syns det er veldig fint uten også. Vi er friere og har det bedre økonomisk. Jeg er egentlig enig, men merker at noe har skjedd etter aborten. Jeg har alltid vært så sikkert på dette med barn, nå vet jeg ikke.. Usikker på om jeg vil ha barn alikevel, eller er det rett og slett en reaksjon etter aborten? Kanskje litt panikk pga av alder? Siden jeg nå er 40 år, er det litt siste frist, nå eller aldri for min del. Han kan jo enda få, menn går ikke ut på dato på samme måte, selv om vi er like gamle. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, ingen av dere kan fortelle meg hva jeg skal gjøre men ville bare lufte hodet litt.. 

Anonymkode: 4d3f0...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...