Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ta et hastekeisersnitt da jeg skulle få datteren min for nøyaktig 8 uker siden. Formen har vært nokså bra, og har klødd etter å begynne å trene styrke igjen. Skuffelsen ble derfor stor da jeg nylig var til kontroll og fikk vite at magemusklene mine nesten var grodd sammen, men ikke helt. Jordmor mente jeg kunne begynne å løpe og lignende, men at jeg måtte ta det veldig rolig med styrketrening til magemusklene har grodd sammen igjen. 

Velger derfor å drøye styrketreningen siden det innebærer mye buktrykk, men har begynt å løpe igjen. 

Dere andre som har tatt keisersnitt, hvor lang tid tok det før magemusklene var grodd sammen igjen? Kjenner meg ganske utålmodig her! 🙈😅

Anonymkode: 1b843...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok ikke mange mnd før jeg trente styrke igjen, men ikke så tungt som tidligere.. En del ett-beins øvelser ga ubehag i magen, selv uten vekter. Men, det er først nå 8-9 mnd etter keisersnittet at jeg kan trene styrke på hele kroppen og mageøvelser uten at det gir ubehag. 

Anonymkode: 8778d...35c

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd å trene magen noe særlig, 6 mnd etterpå. Men syns det gjør litt vondt når jeg gjør det. Vet ikke helt hvorfor

Anonymkode: ff650...f5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tok ikke mange mnd før jeg trente styrke igjen, men ikke så tungt som tidligere.. En del ett-beins øvelser ga ubehag i magen, selv uten vekter. Men, det er først nå 8-9 mnd etter keisersnittet at jeg kan trene styrke på hele kroppen og mageøvelser uten at det gir ubehag. 

Anonymkode: 8778d...35c

Ok, takk for svar! Fikk du sjekket om magemusklene hadde grodd sammen igjen før du begynte med treningen, eller gikk du bare ut fra at alt var i orden og satte i gang? Lurer sånn på når jeg kan forvente meg at de gror ordentlig sammen igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg ikke prøvd å trene magen noe særlig, 6 mnd etterpå. Men syns det gjør litt vondt når jeg gjør det. Vet ikke helt hvorfor

Ok, vet du om musklene har grodd sammen igjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aner ikke, det ble ikke sjekket av legen på 6 ukers kontroll så har ikke fått noe oppfølging på det

Skrevet

Kunne ønske jeg hadde motivasjonen og viljestyrken din! Imponerende!

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje dumt spørsmål, men er det noe man kan sjekke på en vanlig time hos fastlegen?

Jeg har prøvd meg på styrkeøvelser for mage og rygg nå de siste dagene, snart 8 mnd siden keisersnitt. Det gjør skikkelig vondt nå.. 

Anonymkode: 5991a...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...