Gå til innhold

Kaldras i sokkelleilighet - mulig å "påvise"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en sokkel-leilighet. Tenkte dårlig byggejobb i vinter i fjor men fant ingen direkte kilde hvor det trakk.
My friend Google fant ut at det jeg har opplevd her ikke er spøkelser men kaldras . Det er 3 vinduer i stuen, ingen hadde ovn under seg, før i går, da fikk jeg utleier til å sette inn under ett vindu. 

I går kveld  var det mye bedre her, jevnere varme, så han fikk en tommel opp i morges. Nå har jeg satt meg i stuen og det er flau bris av kald luft rundt bena mine. 

Jeg kjenner at jeg er på nippet til å heller flytte enn å ta det opp og få min egen "bo-evne" betvilt igjen.  Hvorfor faen skulle jeg ta kontakt og påstå ut av ville (kalde) luften så jeg kan få høre at "Neeei, kjenner ikke noe jeg".
Nei, nå står du i uteklærne dine her midt på dagen, så det høres riktig ut. 😒 
Tror han at jeg ønsker at han skal komme ned på kvelden i pysjen og kjenne?
I går måtte jeg si de magiske ordene "oppsigelse" før han dro på Elkjøp. 
Er det noen som har hatt problemet? 
Jeg mener det må 2 ovner til for å stilne raset, da er det ovner under alle vinduer. Jeg har tatt det for gitt og aldri opplevd det her før. 
Åh, selvfølgelig, jeg skal jo oppleve ALT før jeg dør, faens bursdagønske! 

Så jævelig lei utleiere som vil ha pengene men ikke jobben. Neste utleier skal jeg ha referanse fra!

Anonymkode: 9dab5...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ditt eget ansvar å se etter på visning hva som følger leiligheten. Å komme i ettertid og klage på huseiere fordi det ikke er nok ovner til å tilfredsstille dine økende krav er bare tull. trenger du flere ovner enn det som er, så kjøper du ovner. Oljeovner koster ikke all verden og du kan ta det med deg når du flytter.  Alt kan faktisk ikke tillegges late utleiere, noen ganger er leietaker et like stort problem. 

Anonymkode: bbb5a...9de

• Liker 2
Skrevet

Kaldras, som er at kald trekk presses ned mot gulvet langs ytterveggen av den varme lufta inne i rommet, kan enkelt påvises ved å sette et tent kubbelys på gulvet under vinduet. Blafrer lyset er det kaldras. Nå finnes det ingen grenser for hva som er akseptabelt kaldras i eldre boliger, men det kan jo utelukke spøkelser om ikke annet.

• Liker 1
Skrevet

Kaldras er jo vanlig i gamle bygninger. Og du snakker i tillegg om sokkelleilighet. Det er vel både dårlig isolerte vegger og gulvet. 

Jeg takler heller ikke å bo slik, føler at jeg er pp hyttetur. Men det er også derfor jeg ikke skjønner de som klager på "nye, tette hus". Ja, vil du liksom heller ha gammelt luftig hus?

Men hva skal du ellers gjøre, tror det er bare å flytte. Finn deg en leilighet i nyere bygg. 

Anonymkode: 3e811...b82

• Liker 1
Skrevet

kjøp flere panelpovner da, hvor vanskelig kan det være? Ta litt ansvar, helt hjelpesløs kan du jo ikke være.

Anonymkode: ef4f2...d72

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...