AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Kjæresten snakker lite om økonomi, men sier økonomien er helt ødelagt pga korona. Det skjønner jeg godt. Han har vært permittert siden mars.I tillegg er FVK involvert pga. han knapt får samvær med sin sønn. Dette til tross for at avtalen er 50/50. Hvordan kan jeg være en god kjæreste og støtte uten at han skal «tape ansikt»? Virker for stolt til å være ærlig med meg, så om dere har noen råd setter jeg veldig pris på det. Der vi normalt hadde spleiset så betaler jeg stort sett, men jeg merker rausheten på lommeboka. Hans sønn på 8 år har spurt om han kan kalle meg for mamma. Tror det kan ha sammenheng med at moren krever mye betinget kjærlighet - i motsetning til meg. Anonymkode: f0e11...982
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Hvorfor får han ikke ha samvær? Lager eksdama kvalme og faenskap? Anonymkode: 2b34e...610
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 I slike saker så spør jeg alltid om vi kan snakke om det. Hvis det skal være et seriøst forhold i fremtiden, så må dere kunne prate om ting. Det er en del slike tema som blir "verkebyller" i forhold, og til slutt tar livet av dem - sex, økonomi, barn, eks-forhold. Det man ikke snakker om, eksploderer til slutt. Må sies at jeg vet veldig mange menn ikke vet hva slags rettigheter de har, og godtar altfor mye i samværssaker. Dersom de har delt foreldreomsorg og 50/50 samvær, så kan hans eks i realiteten bli pålagt bøter for tiden hun forhindrer samvær. Men han må ta tak i det, ikke bare resignere og tenke at systemet er slik. Anonymkode: 7fc23...e63
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Jeg er enig med de andre her, at dere bør snakke om det istedenfor å "gå rundt grøten". Altså, du må kunne ta den plassen du trenger og tørre å ta opp temaet uten å tenke på å være redd for at han skal føle han taper ansikt. Og han må lære at ikke alt alltid går 100% veien, være litt ydmyk og lære å erkjenne et nederlag. Dere er jo kjærester og da må det gå an å ta av masken og være 100% ærlig og direkte om ting. Man leter jo ikke etter svakheter hos hverandre for å latterliggjøre hverandre, men for å bygge hverandre opp. Det vil bare bli slitsomt i lengden med et forhold der masken alltid er på. Anonymkode: d24f0...aaa
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor får han ikke ha samvær? Lager eksdama kvalme og faenskap? Anonymkode: 2b34e...610 Kun en dag i uka. Hun er ikke norsk og truer med å flytte. Snakker nedsettende om faren hele tiden til alle (lærere, hans foreldre, kontakter på fritidsaktiviteter osv.) Saboterer alle tider, ferie osv. som avtales. Helt psyko! Anonymkode: f0e11...982
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kun en dag i uka. Hun er ikke norsk og truer med å flytte. Snakker nedsettende om faren hele tiden til alle (lærere, hans foreldre, kontakter på fritidsaktiviteter osv.) Saboterer alle tider, ferie osv. som avtales. Helt psyko! Anonymkode: f0e11...982 Men dette er jo en kvinne han sannsynligvis har falt for og valgt å få barn med på et tidspunkt. Så den støyten må han nesten ta. Jeg hadde sagt at jeg var tilgjengelig for råd og støtte likevel. Anonymkode: 7fc23...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå