AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hvor mye blander dere dere i hvordan kjæresten "håndterer" barna sine? Jeg bor ennå ikke sammen med kjæresten min, vi har vært sammen i halvannet år. Og inntil nå har jeg ikke kommentert noe, selv om det har holdt hardt noen ganger. 🙈 Synes han "duller" for mye med jenta, som er 9 1/2 år. Skjærer opp maten hennes, smører brødskivene hennes,masse sånne småting som en såpass stor unge bør klare selv. Pluss at hun har null plikter eller oppgaver i huset. Hun kan jo fint dekke på bordet, støvsuge, rydde rommet sitt o l. Selvsagt velger han hvordan han vil ha det i sitt hus, derfor har jeg ilke kommentert. Men, hva når vi evt flytter sammen? Han er også kjapp til å foreslå at mine unger kan lage middag, rydde opp etter mat, måke osv når vi er hos meg. Mine barn er eldre og har flere faste oppgaver hver, og har "bestandig" hatt det, i tillegg tilbyr de seg ofte å hjelpe til og/eller gjøre ting. Men blir for dumt at hans datter blir ei prinsesse som skal vartes opp, mens de andre tre har oppgaver, dersom vi skal bo sammen.. Hvordan har dere løst slikt? Anonymkode: 6b012...166 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Hadde blitt forbanna om jeg var sammen med en som liksom skal komme inn å bestemme at ungen min bør ha plikter. Det har en kjæreste ingenting med!! Det må da være opp til foreldrene å bestemme! Vil han gjøre alt det for barnet sitt så har du virkelig ikke noe med å blande deg! Å hvordan går dette ut over deg om dere blir samboere da?? Det gjør det ikke ettersom far gjør oppgavene. Du høres ut som en utrolig slitsom person! Anonymkode: 12a9e...f22 9
Glød Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Ja jeg blander meg i den grad at jeg forventer at ungene bidrar på lik linje. Samboer duller heldigvis ikke med ungene sine på den måten, men hvis dere skal flytte sammen må dere ha en forventningsavklaring først. 22
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde blitt forbanna om jeg var sammen med en som liksom skal komme inn å bestemme at ungen min bør ha plikter. Det har en kjæreste ingenting med!! Det må da være opp til foreldrene å bestemme! Vil han gjøre alt det for barnet sitt så har du virkelig ikke noe med å blande deg! Å hvordan går dette ut over deg om dere blir samboere da?? Det gjør det ikke ettersom far gjør oppgavene. Du høres ut som en utrolig slitsom person! Anonymkode: 12a9e...f22 Vil si jeg har litt med det om vi blir samboere, barna under samme tak bør behandles ganske likt, i mine øyne. Vil også påstå at jeg har medbestemmelse som en av to voksne i et hjem, noe han selvsagt også vil få ift mine barn. Anonymkode: 6b012...166 28
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Synes vel heller ikke det tjener til barns fordel å bli dullet for mye med, de blir lite selvstendige og selvhjulpne. Anonymkode: 6b012...166 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil si jeg har litt med det om vi blir samboere, barna under samme tak bør behandles ganske likt, i mine øyne. Vil også påstå at jeg har medbestemmelse som en av to voksne i et hjem, noe han selvsagt også vil få ift mine barn. Anonymkode: 6b012...166 Ahh sorry så ikke at du hadde barn,da stiller det seg litt annerledes når dere en gang blir samboere. Frem til da har du ingenting du skulle sagt. Anonymkode: 12a9e...f22 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes vel heller ikke det tjener til barns fordel å bli dullet for mye med, de blir lite selvstendige og selvhjulpne. Anonymkode: 6b012...166 Forsatt så har ikke far sin kjæreste noe med det. Han må få oppdra barnet som han vil. Hva HI mener har ikke noe å si. Anonymkode: 12a9e...f22 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde blitt forbanna om jeg var sammen med en som liksom skal komme inn å bestemme at ungen min bør ha plikter. Det har en kjæreste ingenting med!! Det må da være opp til foreldrene å bestemme! Vil han gjøre alt det for barnet sitt så har du virkelig ikke noe med å blande deg! Å hvordan går dette ut over deg om dere blir samboere da?? Det gjør det ikke ettersom far gjør oppgavene. Du høres ut som en utrolig slitsom person! Anonymkode: 12a9e...f22 Blir sikkert god stemning om en av fire unger i en familie blir særbehandlet. Anonymkode: 6b012...166 24
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Nå har vi kun samboers barn i hus men jeg blander meg inn i nesten absolutt alt!😆 Mitt hjem- mine regler. Funker veldig bra, åpen kommunikasjon, gjensidig respekt å en for alle, alle for en! Anonymkode: b5e48...f21 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir sikkert god stemning om en av fire unger i en familie blir særbehandlet. Anonymkode: 6b012...166 Nei det er selvsagt ikke så lurt. Anonymkode: 12a9e...f22
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har vi kun samboers barn i hus men jeg blander meg inn i nesten absolutt alt!😆 Mitt hjem- mine regler. Funker veldig bra, åpen kommunikasjon, gjensidig respekt å en for alle, alle for en! Anonymkode: b5e48...f21 Stakkars både mann og barn. Har selv ett barn fra før av å han har ingen. Heldigvis er han oppegående nok til å ikke blande seg inn i hvordan jeg oppdrar barnet mitt. Hadde han gjort det så hadde ikke vi vært samboere lengre. Mitt barn-mine regler! Anonymkode: 12a9e...f22 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsatt så har ikke far sin kjæreste noe med det. Han må få oppdra barnet som han vil. Hva HI mener har ikke noe å si. Anonymkode: 12a9e...f22 Ikke som kjærester, men bor man sammen, er det naturlig at også steforelder oppdrar, setter grenser og bestemmer en del, hvertfall det som gjelder husarbeid og liknende. Anonymkode: 6b012...166 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke som kjærester, men bor man sammen, er det naturlig at også steforelder oppdrar, setter grenser og bestemmer en del, hvertfall det som gjelder husarbeid og liknende. Anonymkode: 6b012...166 Ehh nei! Anonymkode: 12a9e...f22 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Det går jo an å spørre far helt nøytralt om når han planlegger å introdusere plikter for datteren? Siden dine har plikter, ser han åpenbart verdien av det. Anonymkode: ff4ab...6b7 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkars både mann og barn. Har selv ett barn fra før av å han har ingen. Heldigvis er han oppegående nok til å ikke blande seg inn i hvordan jeg oppdrar barnet mitt. Hadde han gjort det så hadde ikke vi vært samboere lengre. Mitt barn-mine regler! Anonymkode: 12a9e...f22 Jeg synes det er helt ok at min kjæreste gir meg tips og innspill på min oppdragelse. Jeg setter ned foten der jeg er sikker på at jeg har rett, men det er veldig nyttig med et ekstra sett øyne. Anonymkode: ff4ab...6b7 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ehh nei! Anonymkode: 12a9e...f22 Eh jo, for det funker ikke at barna som bor under samme tak har helt ulike regler. Anonymkode: 6b012...166 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Jeg overstyrer ikke og irettesetter aldri hans barn. Men jeg kan si ærlig hva jeg tenker til ham, under fire øyne. Han respekterer min mening ang. det meste. Selv når jeg er litt kritisk. Han har barn, og jeg ikke. Vi kommer til å flytte sammen ila. året, og planlegger et felles barn. Jeg synes generelt at tema oppdragelse er veldig relevant når man planlegger et felles barn. Hvordan en oppdrar barnet en har, er jo en veldig god indikator på hvordan en mann er som far (eller en kvinne som mor). Jeg ville ikke blitt sammen med ham om jeg ikke mente han var en god far. Vi er ganske enige om det meste, heldigvis. Men det er jo ting ved barnas oppdragelse som plager ham også. De er jo bare halvparten ham, og er hos ham halvparten av tiden. Resten styrer hans ekskone, og det kan ikke vi gjøre noe med uansett. Anonymkode: 913ab...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ehh nei! Anonymkode: 12a9e...f22 Eeh, jo!! Bor man med bonusbarn skal man være hjemme i sitt eget hjem og ha påvirkningsmulighet på egen hverdag. Anonymkode: ff4ab...6b7 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han er også kjapp til å foreslå at mine unger kan lage middag, rydde opp etter mat, måke osv når vi er hos meg. Dette hadde irritert meg grenseløst. Så jeg er nok på det punktet at jeg synes ikke man skal blande seg i det hele tatt. Anonymkode: 827ed...07a
Kenelz Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 For at forholdet skal fungere så må kommunikasjon og enighet til. Jeg mener at du skal få lov å ha et ord på oppdragelsen dersom dere er samboere. Selv er jeg en stemor og ja - Jeg er med på å oppdra barnet til mannen.. MEN! Det er ikke jeg som har den siste ordet og det må man bare akseptere. Dersom mannen din forskjell behandler dine, mine og våres barn så blir det et problem. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå