AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Med førstefødte fikk jeg ikke skikkelig brystspreng og melk før dag 3 mener jeg. Gravid igjen nå. Kommer gjerne melken raskere jo flere barn man får? Anonymkode: 1108b...f6d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Med nr 1 kom melka med en gang, og det var syke mengder! (Fikk faktisk kommentar av de på barsel 😅). Med nr to tok det noen dager før melka var på plass, og den skikkelige sprengen kom ikke før en ukes tid tror jeg... Anonymkode: a1821...d9d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Å få melk på dag 3 er vel det vanlige? Hadde ikke forventet noe før. Anonymkode: aa725...a1c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Å få melk på dag 3 er vel det vanlige? Hadde ikke forventet noe før. Anonymkode: aa725...a1c Ja, tror det er helt normalt men lurte på om det kanskje var vanlig at den kom før når kroppen har vært gjennom det før ts Anonymkode: 1108b...f6d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 For meg tok det litt mer tid før melken kom andre gang. Men første gang kom melka med full styrke allerede dagen etter fødsel, og andre gang kom den på dag 3. Anonymkode: 2824a...176
Prelunia Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 (endret) Kom mye raskere på nr 2 for meg , og hadde mer enn nok melk hele veien. Ammer ennå , 14 mnd. Måtte aldri gi noe ekstra. Nr 1 følte jeg at jeg aldri hadde nok melk. Og måtte delamme ganske tidlig, og sluttet ved 7 mnd alder. Men unge nr 2 var mye mer ivrig og tok puppen mye enklere og kjappere enn nr 1, så tror det var det som gjorde forskjellen. Endret 10. januar 2021 av Prelunia
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Jeg spurte jordmor om dette siden jeg selv venter nr to nå. Hun sa at det var ingen sammenheng i dette. Noen får melken senere med nr to på grunn av mer stress og tidligere hjemreise fra sykehuset. Andre slapper mer av og er tryggere på ammingen og dermed kommer den raskere. Dette har vel med produksjon av stresshormoner etc tipper jeg. Mens andre kunne si at de «alltid fikk melken på dag 3 feks med alle barn». Så jeg fikk ikke noe tydelig svar på dette. Anonymkode: 79a2c...85f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Jeg fikk på dag 3 med første og dag 2 med andre. De på sykehuset trodde ikke på meg før de veide babyen og så at den ikke hadde gått ned noe siden fødsel. Anonymkode: a7de0...584
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Fikk melk tidligere med førstemann, og mye. Den sinnsyke brystsprengen med pupper helt opp til kragebena fikk jeg ikke med nr 2. Da var det mye mindre spreng. Husker at med førstemann kunne jeg kun ligge på ryggen et par dager for puppene var så vonde, klarte ikke sove på siden en gang. Anonymkode: 38ecd...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå