AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Hei! Har du jobbet som barnehagelærer, men endret retning? Hva slags fag tok du? Og trives du bedre nå? Jeg må endre retning, da jobben gjør meg helt utbrent. Har ikke ønske om å videreutdanne meg til spesialpedagog, jobbe i ppt eller lignende, vil gjerne helt bort fra yrket, uten å ta en helt ny utdannelse. Anonymkode: af4fb...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Har du jobbet som barnehagelærer, men endret retning? Hva slags fag tok du? Og trives du bedre nå? Jeg må endre retning, da jobben gjør meg helt utbrent. Har ikke ønske om å videreutdanne meg til spesialpedagog, jobbe i ppt eller lignende, vil gjerne helt bort fra yrket, uten å ta en helt ny utdannelse. Anonymkode: af4fb...9ac Hva var annerledes enn du så før deg? Kjenner flere i din situasjon. De er usikre på hva de skal videre. Anonymkode: fcb41...16d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Jeg føler det litt på samme måte, så jeg følger. For min del handler det mye om at jeg har fått fysiske plager som følge av jobben, og legene sier at jeg ikke bør fortsette å jobbe i barnehage. Men det handler også om at jobbhverdagen er ekstremt utmattende, mye stress, mye støy og altfor mange krav som man ikke har verken tid eller ressurser til å møte. Jeg har jobbet som barnehagelærer i 15 år. Anonymkode: 880cf...bec 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har bestemt meg for å finne en annen jobb til høsten. Jeg har lang erfaring i yrket, så håper det kan brukes i andre yrker. Jeg kommer til å søke på det som søkes kan og håper noen vil ansette meg. Anonymkode: 8bd28...493 1
Sunshineyellow Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Få jobb som miljøterapeut? Jobbe i en bolig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er også på let etter ny jobb. Man kan jobbe i nav med bachelorgrad om det hadde vært noe. Jeg har tenkt på miljøterepaut, da vil jeg ta videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge samtidig som jeg jobber. Eller videreutdanning i familieterapi. Anonymkode: 9c429...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva var annerledes enn du så før deg? Kjenner flere i din situasjon. De er usikre på hva de skal videre. Anonymkode: fcb41...16d Det er veldig mye som er annerledes enn jeg hadde sett for meg. Underbemanning, alt som kreves, lite tid med barna osv. Jobben brenner meg ut. --- Miljøterapeutstillinger får jeg aldri napp på når de blir lagt ut, de leter ofte etter andre utdanninger enn barnehagelærer. Anonymkode: af4fb...9ac
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Ja, etter nesten 14 år i bhg (7 siste årene som ped.leder), fikk jeg nå på tampen av året ny jobb som miljøterapeut og teamleder i bolig for døve/blinde 😊Stortrives! Tok tegnspråkkurs i høst (før jeg fikk jobb), og får dekket nytt kurs nå snart. En helt ny verden å jobbe i bolig 🙌Nydelig med rolig tempo, supergøy med tegnspråk og flott arbeidsmiljø! Anonymkode: 7268d...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, etter nesten 14 år i bhg (7 siste årene som ped.leder), fikk jeg nå på tampen av året ny jobb som miljøterapeut og teamleder i bolig for døve/blinde 😊Stortrives! Tok tegnspråkkurs i høst (før jeg fikk jobb), og får dekket nytt kurs nå snart. En helt ny verden å jobbe i bolig 🙌Nydelig med rolig tempo, supergøy med tegnspråk og flott arbeidsmiljø! Anonymkode: 7268d...4c3 Regner med at dette er utenfor de store byene hvor det er manko på folk til denne typen jobb? Jeg har selv f.s.lærer utd og boliger i byene får faktisk ikke liv til å ansatte oss da vi ikke har nødvendig kompetanse mener de. Anonymkode: 32619...88a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Det er ikke i en storby nei, i overkant av 50.000 innbyggere. Det er mange søkere på disse jobbene, absolutt ikke manko på folk, nei.. hvorfor sier du det? Jeg har en bachelor (som er nødvendig for å få stilling som miljøterapeut) + tegnspråkkompetanse, og var på et intervju som varte nesten to timer. Jeg var tydeligvis nok kvalifisert. Stortrives i jobben og skal aldri jobbe i bhg igjen 🙌(selv om jeg har elsket det i mange år) Anonymkode: 7268d...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå