AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har hatt noen sånne tidligere, men så forsvant de og har ikke opplevd det på mange år. Så plutselig begynte å få flere sånne i løpet av det siste halvåret. Det er litt plagsomt og ekkelt synes jeg. Det er ikke små kviser heller, men litt større og noen av dem går det hull på. Jeg har googlet det for å prøve og finne årsaken, og da kommer det opp masse greier som ikke stemmer. Jeg barberer meg ikke (er singel) og det kommer opp som hovedårsak. Tviler på at det er noen form for kjønnssykdom heller, for har ikke hatt sex på en stund, og de ser ut som og oppfører seg som kviser. Det eneste som kunne stemme litt er at noen ganger kan undertøy stramme litt, og da kan jeg få noen i lysken, men synes det er rart at jeg også får noen på kjønnsleppene. Jeg synes det er ganske plagsomt. Ellers har jeg normal hygiene og er usikker på årsak. Annet enn at det kanskje kan være hormonelt? Jeg har slitt med akne ellers også. Lurer på om det er andre som har hatt det og som er blitt kvitt det. Må jeg til legen med det kanskje? Anonymkode: 8a409...a39 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Kan det være hidradenitis suppurativa? Anonymkode: c480e...a24 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være hidradenitis suppurativa? Anonymkode: c480e...a24 Dette, TS. Få en henvisning til hudlege. PS: Jeg har hatt denne sykdommen i 20 år, og det er ikke nødvendigvis så ille som det du får opp dersom du googler. Anonymkode: 8ddee...a56
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan det være hidradenitis suppurativa? Anonymkode: c480e...a24 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette, TS. Få en henvisning til hudlege. PS: Jeg har hatt denne sykdommen i 20 år, og det er ikke nødvendigvis så ille som det du får opp dersom du googler. Anonymkode: 8ddee...a56 Jeg synes ikke at det passer med det jeg har. Smerter har jeg ikke, det lukter ikke og det går hull på dem som vanlige kviser. Altså det kommer gult puss om man klemmer og noen ganger om man kommer borti dem. Andre ganger er de bare der og forsvinner ikke før etter flere uker. Anonymkode: 8a409...a39 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herpes? Anonymkode: af706...323 Nei, ingen smerter eller noe sånt. Det er akkurat som en kvise. Anonymkode: 8a409...a39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ingen smerter eller noe sånt. Det er akkurat som en kvise. Anonymkode: 8a409...a39 Det kan jo være inngrodde hår også, jeg kan få det selv om det er lenge siden jeg barberte. Jeg får tidvis noe lignende selv, så jeg dro til legen for en bakterieprøve. Jeg mistenkte herpes, og legen sa det var veldig vanlig, husker ikke hvilken prosentandel han sa, men prøven kom hvertfall tilbake negativ. Når jeg leste om det så var det vanlig at etter det brøt ut at det lå latent i kroppen, så det kan jo være greit å få tatt en prøve av det (for om det skulle være det så kan det behandles). Anonymkode: af706...323 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, ingen smerter eller noe sånt. Det er akkurat som en kvise. Anonymkode: 8a409...a39 Ikke alle får smerter ved herpes. Anonymkode: e74f0...e85
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan jo være inngrodde hår også, jeg kan få det selv om det er lenge siden jeg barberte. Jeg får tidvis noe lignende selv, så jeg dro til legen for en bakterieprøve. Jeg mistenkte herpes, og legen sa det var veldig vanlig, husker ikke hvilken prosentandel han sa, men prøven kom hvertfall tilbake negativ. Når jeg leste om det så var det vanlig at etter det brøt ut at det lå latent i kroppen, så det kan jo være greit å få tatt en prøve av det (for om det skulle være det så kan det behandles). Anonymkode: af706...323 Ja, klart det kan det, men jeg synes det er rart at jeg får dem på steder hvor jeg ikke har hår også. Men ja, får ta meg en tur til legen når jeg har noen av dem. De dukker opp med jevne mellomrom. Anonymkode: 8a409...a39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle får smerter ved herpes. Anonymkode: e74f0...e85 Nei, men det stemmer ikke overens med symptomene jeg har. Jeg har heller ikke hatt sex på flere år. Det er uansett ikke blemmer, men kviser. Her står det om symptomer og de stemmer ikke: https://www.helsenorge.no/sykdom/kjonnssykdommer/herpes-underliv/ Anonymkode: 8a409...a39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Av det du beskriver høres det 100% ut som hidradenitis suppurativa. Blir overrasket hvis du får en annen diagnose. Anonymkode: 1b691...58f 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av det du beskriver høres det 100% ut som hidradenitis suppurativa. Blir overrasket hvis du får en annen diagnose. Anonymkode: 1b691...58f Ok, det synes ikke jeg av det leste. Det høres mye mer ekstremt ut med lukt og utslett. Noe jeg ikke har. Det er kanskje en eller to om gangen. Hvis man ikke kan ha et mildere forløp enn det som står på diverse sider, men jeg får dra til legen når de dukker opp Anonymkode: 8a409...a39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, det synes ikke jeg av det leste. Det høres mye mer ekstremt ut med lukt og utslett. Noe jeg ikke har. Det er kanskje en eller to om gangen. Hvis man ikke kan ha et mildere forløp enn det som står på diverse sider, men jeg får dra til legen når de dukker opp Anonymkode: 8a409...a39 Man kan ha diagnoser og ikke ha et eneste symptom også vettu. Det er ikke sånn at alle personer med en diagnose har alle symptomene Anonymkode: 308d9...734
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man kan ha diagnoser og ikke ha et eneste symptom også vettu. Det er ikke sånn at alle personer med en diagnose har alle symptomene Anonymkode: 308d9...734 Sikkert nok, men så er det også slik at man selvfølgelig ikke mistenker å ha en diagnose når symptomene ikke stemmer. Men ja, det kan selvfølgelig være det. Håper egentlig ikke det siden jeg ikke har symptomene, men får se. Anonymkode: 8a409...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå