AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 https://akersposten.no/meninger/alle-de-voksne-roper-stygge-ting-nar-jeg-prover-sa-godt-jeg-kan/19.6174?fbclid=IwAR2MCoPtlP68vOVyF4v5FrCrpnDf6CftisIrUvcHqVuS5h4eiAaMzF4-kfo Dette kunne jeg skrevet selv! Helt utrolig at voksne mennesker kan være då ufine mot små barn som driver å lærer å gå på ski. Vi opplevde både å få kjeft og rett og slett bli kjørt ned av godt voksne menn i Nordmarka forrige helg. Anonymkode: bb9fe...a6c 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Er sykt hvordan voksne kan holde på. Håper noen tør å sette staven mellom beina på de så de tryner saftig og blir såpass skadet at de ikke kan stå på ski igjen og ødelegge for andre! Anonymkode: 47d17...afe 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 10. januar 2021 Har lagt merke til det samme, også ubehagelige kommentarer og irriterte sukk rettet mot voksne. Flere ganger har jeg selv vært centimeter fra å få en skistav i øyet, av en idiot som skal skøyte forbi uten å holde avstand. Disse idiotene tror åpenbart at marka er deres private treningsanlegg, og alle vi andre er dermed bare i veien. Sånn blir det når absolutt ALT skal være "toppidrett", supertrening og prestasjon, heller enn det marka en gang representerte: hovedsakelig mosjon, rekreasjon og verdifulle naturopplevelser for byfolk med all slags fysisk form, ferdighetsnivå og utstyr. Enten det er barn, eldre, eller syke for den del, som vil labbe av gårde i rolig tempo og nyte omgivelsene. En holdningsendring er på sin plass for idiotene. Man kan faktisk ikke forvente å få en helt uforstyrret treningsøkt og skøyte av gårde som reineste Northug bare en T-bane-tur unna sentrum i landets mest folkerike by, da må man flytte til mer perifere strøk eller finne seg i å reise lenger når man skal på ski. Anonymkode: 6ac30...39f 64
Peanut Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Ja, egoismen lenge leve >_< Det er et meg meg meg samfunn og folk som er i veien for en er en fjott. Samme når man går og en gærning på sykkel kommer syklende som fanden kommer bak og banner og sverter fordi man går «i veien». Hvis man ikke vil møte på mennesker får man flytte langt ut i Gokk! 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Oslo-marka på en søndag med sol er dessverre mer stress enn hyggelig! Det er altfor mange som skal gå samme sted. Skjønner ikke at ikke sprekingene kan sette seg i bilen og kjøre lenger inn i marka. De må jo skjønne at det er barne-familier som går ved Sognsvann. Anonymkode: a94f7...1e0 15
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Har opplevd dette jeg og. Både i skisporet og på skøyter. Husker særlig den episoden på skøyteisen, det var laget en bane, og en eldre mann gikk rundt i stor fart. Barna som øvde seg på skøyter ble skjent på og skreket til, type «Ha dere unna!» 🙄 Anonymkode: 9d692...ac4 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Fy fader, får vondt av disse barna! Har heldigvis ikke oppleve at barnet mitt har fått stygge kommentarer osv på skitur, tross veldig saktegåing og null skiferdigheter. Burde det ordnes egne treningsløyper mon tro? For folk som absolutt må skøyte i 50km/t i folksomme områder. Evt løyper rettet mot spesifikke kvalifikasjoner/grupper. Anonymkode: 1b026...f74 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Jeg som vokser gruer meg til å begynne å stå på ski. Har gjort det to ganger løpet av 40 år. Kan bare tenke meg hvordan folk vil oppføre seg mot meg Anonymkode: 17816...d89 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Har noen opplevd at kvinner har gjort det? Jeg har nemlig bare opplevd sånn drittsekkoppførsel fra menn. Anonymkode: 8dc3f...ea0 26
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 kan anbefale ringkollen og Nittedal hvis man vil ha fine løyper uten så mange folk litt utenfor Oslo Anonymkode: 1b026...f74 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Peanut skrev (34 minutter siden): Ja, egoismen lenge leve >_< Det er et meg meg meg samfunn og folk som er i veien for en er en fjott. Samme når man går og en gærning på sykkel kommer syklende som fanden kommer bak og banner og sverter fordi man går «i veien». Hvis man ikke vil møte på mennesker får man flytte langt ut i Gokk! Og her i gokk blir man utskjelt av bilister hvis man våger å gå eller sykle langs veien (fortau og gang-/sykkelveier finnes ikke her). Anonymkode: 6d882...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Kondomdress idioter i 40+ segmentet er på sykkel og ski. De er der alle er fordi de vil bli sett og skal vise seg frem. Har man behov for å gå normale turer så bør man gå i Østmarka og Lillomarka. Nordmarka er ødelagt av disse idiotene. Anonymkode: ccc81...a86 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Kan legge til unge voksne på sånne elektriske sparkesykkel. Anonymkode: 40bf1...565 6
Kokeshi Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 For noen blir det galt uansett, dessverre. Det er galt om man går for tregt, det er galt om man har med barn som er i veien, det er galt om man har med hund etc....Problemet ligger jo hos dem, ikke hos vanlige folk som har like mye rett til å bruke naturen, lufta og løypene som disse som er ufine. Dessverre ødelegger de for andre med sin dårlige oppførsel, og det er bare trist. 7
lillevill Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Fy så råttent gjort av disse voksne menneskene, kjefte på et barn som har falt.. Håper de skammer seg nå. 5
Hr. Aktiv Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Tror nok dette er mere tatt ut av flere situasjoner. Men skal være enig i at det forekommer munnbruk av ganske tøff karakter spesielt i skisporet. Ofte er det trangt tidsskjema, høy satsing mot de som har god tid og bare er ute for å kose seg. Noen har ikke skiferdigheter og andre er veldig gode. Noen er gode på å holde seg til riktig skispor og andre ikke. Noen viser hensyn og andre ikke. Dette er alle punkter som jeg forstår at det vekkes en del harme rundt. Spesielt de som ikke vet hvilken side de er på. Barn vet ikke dette før de blir fortalt det. Foreldre forteller ikke dette til barna fordi skole og barnehage skal drive med oppdragelse. Foreldre skal bare ha de positive tingene med sine barn de ser bare noen få timer hver dag. Jeg tenker om alle feier for egen dør og med det prøver å ikke være til sjenanse for andre så hadde dette ikke vært tema. Men som skissert over her så er det ikke slik med resultat i at det skapes harme og masse unødvendige situasjoner både i skisporet og utenfor. 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Husker for noen år siden, da jeg var 11 så trynet jeg å satt fast i bakken med vridd bein å gråt. Kom en dame bort til meg bare for å kjefte på meg at jeg satt i veien for folk... Heldigvis kom en eldre mann å hjalp meg opp, men fy så frekke noen er. Trodde hun at jeg satt der med vilje å hadde vridd bena? Anonymkode: fd5bb...e85 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Kommer litt an på. Det er mange surrehuer i sporet. Som lar både barn og hunder vase rundt på høyre siden og venstre siden og midt i, helt uten å tenke på at det faktisk kommer folk i høy fart som ikke klarer å bråstoppe midtni en sving der Fridafireår skal sitte på rumpa i ene sporet og Passop skal drite I midten mens mor I venstre spor bruker pulken som bleiebyttestasjon . Turløypene er for alle, også de som liker litt høyere tempo enn det Fridafireår klarer. Anonymkode: 8daf9...625 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer litt an på. Det er mange surrehuer i sporet. Som lar både barn og hunder vase rundt på høyre siden og venstre siden og midt i, helt uten å tenke på at det faktisk kommer folk i høy fart som ikke klarer å bråstoppe midtni en sving der Fridafireår skal sitte på rumpa i ene sporet og Passop skal drite I midten mens mor I venstre spor bruker pulken som bleiebyttestasjon . Turløypene er for alle, også de som liker litt høyere tempo enn det Fridafireår klarer. Anonymkode: 8daf9...625 Eh, nei. De med høyt tempo må tåle å bli sinket av «fridafireår». Det er de svakeste som «legger listen». ts Anonymkode: bb9fe...a6c 36
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer litt an på. Det er mange surrehuer i sporet. Som lar både barn og hunder vase rundt på høyre siden og venstre siden og midt i, helt uten å tenke på at det faktisk kommer folk i høy fart som ikke klarer å bråstoppe midtni en sving der Fridafireår skal sitte på rumpa i ene sporet og Passop skal drite I midten mens mor I venstre spor bruker pulken som bleiebyttestasjon . Turløypene er for alle, også de som liker litt høyere tempo enn det Fridafireår klarer. Anonymkode: 8daf9...625 Jeg har gått i marka "i alle år" og barnefamilier som skifter bleie i skisporet er virkelig ikke noe man ser hver helg. Det sier seg uansett selv at områdene hvor Frida på 4 oppholder seg, er ganske begrenset. Småbarnsfamiliene er i de lette løypene maks noen kilometer fra T-bane/parkeringsplass, og kondomdress-folka på skøyteski har nærmest uendelig med løyper videre innover i terrenget. Enten så gidder de ikke det, de SKAL på død og liv skøyte på de mest populære stedene, eller så klarer de ofte å lage kvalme i de lange løypene også, i møte med Reidar på 77 som ikke går så kjapt som han en gang gjorde, eller Amira på 42 som ikke er oppvokst med langrenn, men endelig tør å bevege seg et stykke - og kanskje faller, ploger eller roter litt med retninga underveis. Når man ferdes i såpass populære områder som den nære Oslomarka, og i hvert fall når man nærmer seg stasjonspunktene, så må man skjønne at man er i et allment rekreasjonsområde hvor folk stimuleres til å bli glad i naturen, det er ikke Olympiatoppens treningsanlegg. Det er ikke nødvendigvis riktig sted å sette ny personlig rekord hver lørdag. Anonymkode: 6ac30...39f 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå