AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Har ofte fått spørsmål om jeg vet sånn ca hvor stor babyen er nå (gram eller kg) og om babyen er liten eller stor i vekst .. Og jeg aner virkelig ikke! 😂 Er i uke 32 og alt er nytt for meg! Hvordan sjekker jeg ut dette? Står det gjømt på helsekortet, må jeg ta ultralyd igjen, spør jordmor?.. Gjette? 😂😂 Anonymkode: 9b732...b80
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Noen får vekstestimering på sykehuset dersom man mistenker at babyen er veldig stor/liten, men det er ikke vanlig. Jeg har aldri hatt det i mine svangerskap, det er bare på forum det virker som om det er vanlig 😅 Slike vekstestimeringer er dessuten utrolig unøyaktige, det er veldig vanskelig å måle størrelse på baby før den kommer ut. Anonymkode: 5166b...358 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Vekstmåling på baby er helt latterlig. Med meg har de bommet de med 1kg og 1,2kg Anonymkode: ee0e8...eb4 1
kaleidoskop Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Jeg hadde ingen formening om dette før baby ble født. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Tusen takk for svar! Nå lurer jeg bare om hentesettet som ble kjøpt (gave) enten blir for stor eller liten.. 😂 Ts Anonymkode: 9b732...b80
kaleidoskop Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Nå lurer jeg bare om hentesettet som ble kjøpt (gave) enten blir for stor eller liten.. 😂 Ts Anonymkode: 9b732...b80 Mest sannsynlig for stort 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Man kan gjette ut i fra måling av livmoren som noteres på helsekortet og ut i fra om kommende mor og far var store eller små ved fødsel. Kanskje vet man f.eks. at det er vanlig å få store babyer i familien. Men det er definitivt ingen eksakt vitenskap. Ut i fra både slike gjetninger og vektestimering skulle jeg få små babyer, men det kom en helt gjennomsnittlig og en ganske stor. Anonymkode: c562d...912
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå