Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte fått spørsmål om jeg vet sånn ca hvor stor babyen er nå (gram eller kg) og om babyen er liten eller stor i vekst .. Og jeg aner virkelig ikke! 😂 

Er i uke 32 og alt er nytt for meg! 

Hvordan sjekker jeg ut dette? Står det gjømt på helsekortet, må jeg ta ultralyd igjen, spør jordmor?.. Gjette? 😂😂 

Anonymkode: 9b732...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får vekstestimering på sykehuset dersom man mistenker at babyen er veldig stor/liten, men det er ikke vanlig. Jeg har aldri hatt det i mine svangerskap, det er bare på forum det virker som om det er vanlig 😅 

Slike vekstestimeringer er dessuten utrolig unøyaktige, det er veldig vanskelig å måle størrelse på baby før den kommer ut. 

Anonymkode: 5166b...358

• Liker 1
Skrevet

Vekstmåling på baby er helt latterlig.

Med meg har de bommet de med 1kg og 1,2kg

Anonymkode: ee0e8...eb4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ingen formening om dette før baby ble født. 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Nå lurer jeg bare om hentesettet som ble kjøpt (gave) enten blir for stor eller liten.. 😂 

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar! Nå lurer jeg bare om hentesettet som ble kjøpt (gave) enten blir for stor eller liten.. 😂 

Ts

Mest sannsynlig for stort 🤪

• Liker 1
Skrevet

Man kan gjette ut i fra måling av livmoren som noteres på helsekortet og ut i fra om kommende mor og far var store eller små ved fødsel. Kanskje vet man f.eks. at det er vanlig å få store babyer i familien. Men det er definitivt ingen eksakt vitenskap. Ut i fra både slike gjetninger og vektestimering skulle jeg få små babyer, men det kom en helt gjennomsnittlig og en ganske stor. 

Anonymkode: c562d...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...