AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg jobber 120% ca i snitt hver uke, dvs overtid ofte. Hun jobber ca 40/50% og har ellers fri altså ingen andre tidkrevende aktiviteter. I mine øyne har hun mye fri, og er mye alene hjemme Omgjort i timer så jobber jeg kanskje 50+ timer i uken, og hun jobber ca 15/20 timer i uken. Vi har felles økonomi, og hun får alt hun trenger, og vi har alt på stell egentlig. Vi har to barn, og hun sier jeg er veldig flink med ungene Tingen er at hun klager på at jeg ikke gjør like mye husarbeid som henne. Det gjør jeg heller ikke, men jeg mener det er innenfor og jeg har mine argumenter. Hun er så sliten at hun ikke orker å ha sex. Når hun må gjøre husarbeid hver dag så har hun ikke overskudd. Hva mener dere? Anonymkode: 0bd2c...7c8 1
Svartfugl Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber 120% ca i snitt hver uke, dvs overtid ofte. Hun jobber ca 40/50% og har ellers fri altså ingen andre tidkrevende aktiviteter. I mine øyne har hun mye fri, og er mye alene hjemme Omgjort i timer så jobber jeg kanskje 50+ timer i uken, og hun jobber ca 15/20 timer i uken. Vi har felles økonomi, og hun får alt hun trenger, og vi har alt på stell egentlig. Vi har to barn, og hun sier jeg er veldig flink med ungene Tingen er at hun klager på at jeg ikke gjør like mye husarbeid som henne. Det gjør jeg heller ikke, men jeg mener det er innenfor og jeg har mine argumenter. Hun er så sliten at hun ikke orker å ha sex. Når hun må gjøre husarbeid hver dag så har hun ikke overskudd. Hva mener dere? Anonymkode: 0bd2c...7c8 Jeg er enig i at hun kan gjøre litt ekstra,men det skal jo ikke frita deg for husarbeid. Hva skulle du gjort om du bodde alene, gitt faen i alt husarbeid? Jeg hadde nok også mistet tenningen om jeg var henne. 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 At dette ikke dreier seg om antall timer, men om monotoni og å føle at du ikke ser og verdsetter henne. Anonymkode: de184...754 12
Hannah80 Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Syns hun bør ta seg av mesteparten av husarbeidet. Har dere et ekstremt stort hus, siden hun ikke orker sex pga husarbeid?
Nymerïa Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Foreslå at hun begynner å arbeide mer, så kan dere bruke de ekstra pengene på innleid hjelp? 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Er det en spesiell grunn til at hun ikke jobber mer?? Er det pga sykdom eller lyst? for å stille deg dette spørsmålet: dersom du var like mye hjemme som henne, hadde du ønsket å bruke all tid på husarbeid? Tenker at om hun bruker tiden på å ta vare på seg selv og få innholdsrike dager for sin egen del må dette ses som positivt. Hadde selv klikka om jeg skulle gjort x antall timer med husarbeid på fridagene mine. Er dog enig i at hun bør gjøre litt mer enn deg, men at dette ikke betyr at du ikke skal gjøre noe som helst. Det er DERES hjem. avslutter med å også si at jeg mener mange har for høye krav til seg selv når det kommer til husarbeidet. Så fremt det er rent og en tar det nødvendige er det ingen poeng i å krangle over litt rot eller at det er litt støv på hyllene - det er tross alt viktigere ting å by seg om - nemlig hverandre :) Anonymkode: d4ce4...44e 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Få henne ut i full jobb, du kutter overtid og dere deler likt. Vaskehjelp og matkasse hvis ingen av dere liker vasking og handling. Er mindre slitsomt å jobbe enn å ha hovedansvar for hus og barn. Anonymkode: f089f...655 17
SaraLynn Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Hva slags jobb har hun? Er den veldig stressende og psykisk og/eller fysisk krevende? Det kan ha en del å si, hvem som blir mest sliten trenger ikke å bli målt i timer 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Hos oss er situasjonen omvendt å jeg forventer at han tar mesteparten av husarbeid da han er hjemme mange mer timer enn meg per uke. Det sku nå bare mangle, uten min innsats på jobb hadde vi ikke hatt råd å bo der vi bor, heller ikke til alt av ferier/ ting. Anonymkode: 49e7c...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Gitt at hun ikke er 50-60% ufør eller har en stor personlig formue som hun forvalter (noe som kan regnes som arbeid) så må hun få seg en fulltidsjobb. Nå. Friske folk går ikke hjemme og suller med mindre de er veldig velstående. Så det er steg 1 - få henne ut i jobb sånn at dere kan være et likeverdig par og ikke en domestic prostituert og halliken hennes. Man oppdrar ikke barn til at damer skal få finansiert livet sitt av mannen de har sex med. Det er ikke greit. Neste steg er at du må vurdere om 120% er forenelig med å ha barn. Dette er 2021, å velge seg barn er en luksus man kun gjør dersom man tenker faktisk bruke mye tid på dem. Å få barn og så jobbe mye er som å få seg valp og etterlate den hjemme alene hele dagen. Hun opp i 100%, du ned i 100%, så må dere ta ned nivået på «husarbeid» til normal mengde (1-2 timer i uka, maks). Så løser dette seg. Tenker det med sex løser seg også, når du trer ut av rollen som bank og inn i rollen som partner. Anonymkode: 477ab...542 13
Gjest Ishm Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 Hun fortjener å bli husmor. Er bare da hun vil ha energi til sex
LillEve Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gitt at hun ikke er 50-60% ufør eller har en stor personlig formue som hun forvalter (noe som kan regnes som arbeid) så må hun få seg en fulltidsjobb. Nå. Friske folk går ikke hjemme og suller med mindre de er veldig velstående. Så det er steg 1 - få henne ut i jobb sånn at dere kan være et likeverdig par og ikke en domestic prostituert og halliken hennes. Man oppdrar ikke barn til at damer skal få finansiert livet sitt av mannen de har sex med. Det er ikke greit. Neste steg er at du må vurdere om 120% er forenelig med å ha barn. Dette er 2021, å velge seg barn er en luksus man kun gjør dersom man tenker faktisk bruke mye tid på dem. Å få barn og så jobbe mye er som å få seg valp og etterlate den hjemme alene hele dagen. Hun opp i 100%, du ned i 100%, så må dere ta ned nivået på «husarbeid» til normal mengde (1-2 timer i uka, maks). Så løser dette seg. Tenker det med sex løser seg også, når du trer ut av rollen som bank og inn i rollen som partner. Anonymkode: 477ab...542 Signerer denne, det går hardt utover henne at hun jobber så lite dersom dere skulle bli skilt og hun sitter alene med lav pensjon og alt. Deretter er jeg enig i en annen over her som nevner at det kan hende hun blir mer sliten av den "lille" jobben hun gjør enn du gjør av dine timer på jobb. Dersom hun feks er ufør er det fordi hun blir like sliten av de 40-50% som hun ville blitt av å ha en 100% jobb. Dersom hun er på utkikk etter mer arbeid (å jobbe 100%) er det også veldig slitsomt. Å søke jobb kan tynge mye på psyken. Snakk sammen om dette, og ikke let etter en fasit på kvinneguiden. Hun er ikke hyra inn som hushjelpen deres, men det virker også rimelig at hun skal ta seg av mye hjemme hvis du bidrar mer til kassa. Det må dere finne ut av sammen. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Jeg og samboer har det ca som dere. Når han ser at jeg er utslitt, så bidrar han med husarbeidet. Det blir ca et par timer i uken for at jeg ikke skal gå helt i kjelleren. Det gjør at jeg orker å tilbringe tid med han etter barna er lagt. Uten den hjelpen fra han så hadde nok ikke jeg orker sex heller. Anonymkode: 51cbc...c69 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har både fulltidsjobb, barn og hus. Husarbeid er da virkelig en bagatell i vår moderne tilværelse, det krever jo minimalt med tid og enda mindre innsats... Hvordan er det mulig å synes husarbeid er kjempeslitsomt? Anonymkode: a536c...928 4
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Svartfugl skrev (37 minutter siden): Jeg er enig i at hun kan gjøre litt ekstra,men det skal jo ikke frita deg for husarbeid. Hva skulle du gjort om du bodde alene, gitt faen i alt husarbeid? Jeg hadde nok også mistet tenningen om jeg var henne. Selvfølgelig fritar denne ordningen mannen for husarbeid. Hvorfor skal hun slippe unna å bidra like mye som han? 1
Brunello Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har både fulltidsjobb, barn og hus. Husarbeid er da virkelig en bagatell i vår moderne tilværelse, det krever jo minimalt med tid og enda mindre innsats... Hvordan er det mulig å synes husarbeid er kjempeslitsomt? Anonymkode: a536c...928 Fordi enkelte damer støvsuger hver dag, vasker huset to-tre ganger i uka, bruker håndklærne bare en gang, bytter sengetøy minst ukentlig og til og med stryker sengetøyet. 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har både fulltidsjobb, barn og hus. Husarbeid er da virkelig en bagatell i vår moderne tilværelse, det krever jo minimalt med tid og enda mindre innsats... Hvordan er det mulig å synes husarbeid er kjempeslitsomt? Anonymkode: a536c...928 Jeg bruker 1t per dag til å rydde opp etter barna. Så bruker jeg 5t per uke på å støvsuge, ta støv, vaske flater. Bruker 2t per uke på å vaske badet. Så bruker jeg sikkert 1t daglig på alt av klesvask og diverse der. Jeg handler ukentlig og det går endel tid til det. Jeg lager all middag som gjerne tar 1t per dag. Så har jeg barn i forskjellig alder som krever hver sine greier. En med nattevåk, en med tilvenning av toalett. Jeg tar alt det alene. Så krever babyen egen grøt, mens 3 åringen vil ha tilrettelagt middag for seg. Gubben jobber sent og får middag når han kommer hjem, uansett tid. Så hver måned tar jeg å drar frem tyngre møbler, vasker kjøleskap, etc. Annen hver uke byttes alt av sengetøy, det tar også litt tid. Vask av interiør, vask av kjøkkenskap og skuffer. Om sluk er tett så ordner jeg det. I tillegg ordner jeg alt som skal til og fra barnehage, jeg tar all henting og levering. Jeg tar alle legebesøk og oppfølging av det. Jeg tar alt av nattestell, dusjing av barna og absolutt alt de krever. Som kos ordner jeg med oppussing i ny og ne, stabler ved, fikser småplukk på bilen om samboer ikke rekker. Det er ikke bare bare å være 100% husmor heller. Men ja, vi orker sex ca annen hver dag fordi han hjelper meg når han ser at jeg begynner å bli sliten. Anonymkode: 51cbc...c69 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker 1t per dag til å rydde opp etter barna. Så bruker jeg 5t per uke på å støvsuge, ta støv, vaske flater. Bruker 2t per uke på å vaske badet. Så bruker jeg sikkert 1t daglig på alt av klesvask og diverse der. Jeg handler ukentlig og det går endel tid til det. Jeg lager all middag som gjerne tar 1t per dag. Så har jeg barn i forskjellig alder som krever hver sine greier. En med nattevåk, en med tilvenning av toalett. Jeg tar alt det alene. Så krever babyen egen grøt, mens 3 åringen vil ha tilrettelagt middag for seg. Gubben jobber sent og får middag når han kommer hjem, uansett tid. Så hver måned tar jeg å drar frem tyngre møbler, vasker kjøleskap, etc. Annen hver uke byttes alt av sengetøy, det tar også litt tid. Vask av interiør, vask av kjøkkenskap og skuffer. Om sluk er tett så ordner jeg det. I tillegg ordner jeg alt som skal til og fra barnehage, jeg tar all henting og levering. Jeg tar alle legebesøk og oppfølging av det. Jeg tar alt av nattestell, dusjing av barna og absolutt alt de krever. Som kos ordner jeg med oppussing i ny og ne, stabler ved, fikser småplukk på bilen om samboer ikke rekker. Det er ikke bare bare å være 100% husmor heller. Men ja, vi orker sex ca annen hver dag fordi han hjelper meg når han ser at jeg begynner å bli sliten. Anonymkode: 51cbc...c69 Skal sies at jeg er i mammaperm, men vanligvis jobber jeg 100%, med lavest lønn. Så da gjør jeg så mye. Anonymkode: 51cbc...c69
Trolltunge Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 I deres situasjon, med felles økonomi og at du jobber langt mer, synes jeg hun burde ta det meste av husarbeidet. Med mindre det er ting du ikke nevner, som at hun er syk eller oppe med barna hver natt, og aldri får sovet ut. Isåfall er det ikke husarbeidet hun blir utslitt av. Er det faktisk husarbeid hun blir utslitt av er vel kanskje dette et av de heller få tilfeller der kvinnen faktisk burde senke kravene til at alt skal være perfekt alltid. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skal sies at jeg er i mammaperm, men vanligvis jobber jeg 100%, med lavest lønn. Så da gjør jeg så mye. Anonymkode: 51cbc...c69 Får håpe du ikke blir syk og mannen må stelle heime. Han vil jo ikke ha snøring når alt ordnes så fint rundt ham. Anonymkode: 52174...efd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå