Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg fant ut for ca 2 uker siden at jeg er gravid. Hatt mye smerter i korsryggen og brystene. Og litt mens-lignendene smerter nederst i magen. Idag fikk jeg litt lys-rosa utflod. Er dette noe jeg trenger å bekymre meg for?

Anonymkode: 9da9a...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: e9373...741

Skrevet

Det kan være det, men det trenger ikke å være det.

Anonymkode: fce6e...fc4

Skrevet

Det som er så vanskelig når en er gravid, er at "alt" kan være normalt.. 

Hvis du synes det er vanskelig og ønsker å få svar, så bestill tidlig ultralyd for å se om hjertet slår. Det skal slå i uke 8 :)

Anonymkode: 21f82...a78

Skrevet

Mine spontanaborter startet med lyserosa utflod... Hadde ringt legen imorgen tidlig for å skjekke ut hva det kan være..

Anonymkode: 8ff55...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine spontanaborter startet med lyserosa utflod... Hadde ringt legen imorgen tidlig for å skjekke ut hva det kan være..

Anonymkode: 8ff55...197

Legen kan ikke gjøre så mye dessverre, utenom å ta hcg test med noen dagers mellomrom for å se om nivåene øker, og evt henvise til gynokolog om h*n mener det er nødvendig. 

Hadde nokså store blødninger i uke 7-8 (mindre enn mens, mer enn spotting), fikk henvisning til gynokolog og det viste seg å være tynne/irriterte slimhinner. 

Blod trenger ikke alltid å være spontanabort ☺️

Skrevet

Det er desverre bare å vente å se. 

Du kan sjekke om hcg stiger eller ei hos legen. Utenom det er det ikke noe å gjøre verken til eller fra.. 

Min SA startet med rødt friskt blod på toalettpapir etter dobesøk. Gikk nesten et døgn før det kom litt mer. Og så litt mer og litt mer.. Småblødde / spottet i 6 dager før 'alt' kom ut. Blødde ca 5 dager til etter dette. 

Skrevet

Sjekk litt rundt på nett hva fagfolk sier. Jeg hadde brun utflod rundt den tiden. Er i dag 17 uker på vei, så det hadde ingen betydning. 

Men mulig det er litt annerledes hvis utfloden er rosa. Men hvis det har stoppet ville jeg ikke bekymret meg. Da var det helt sikkert bare tynne slimhinner eller noe sånt. 

Ville bestilt en time hos privat gyn for innvendig ultralyd. Bor du i Oslo er d mange tilbud du kan benytte deg av

Anonymkode: e17cf...a50

Skrevet

Jeg fikk det i uke 6:) ventet tvillinger. Hatt fryktelige smerter som mensen skulle komme. Var bare blodkar osv.  ville ikke stresset over det! Hadde d slik med andre barnet også. Lyserosa utflod er for meg ikke noe jeg forbinder med SA iallefall 💚 lykke til

Anonymkode: 5e68f...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...