AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har et elsk-hat forhold til den norske ski kulturen. Alle skal liksom gjøre det, men jeg kjenner noen som ikke liker det. Disse vennene er ikke mindre gode venner av den grunn! Kjæresten min er god på all slags type ski og jeg liker å stå på langrenn, men er ikke veldig god siden jeg ikke har gjort det mye. Jeg vil dog gjerne bli med han noen ganger, og jeg vil lære mer, men noen ganger vil jeg ikke at han skal vente på meg fordi jeg er tregere enn han, så da tenker jeg han heller kan gå med andre. Men er det liksom deal breaker om man ikke vil eller bare er litt dårlig på ski? Jeg var på en date en gang hvor jeg tryna ned en bakke og typen ble så flau over at jeg ikke var så god. Så han kjeftet på meg og ville ikke se meg mer. Kjæresten min nå er heldigvis tålmodig og ikke en idiot, men er redd han hopper over på ei annen dame med bedre ski følelse.. men jeg blir jo bedre for hver gang.. Anonymkode: 1a611...d73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 Folk har hver sine deal breakers. Anonymkode: 2f5c4...da1 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Det der med ski, friluftsliv og toppturer er noe kvinner krever av menn, ikke motsatt. Tviler på at det er mange menn som krever slikt Anonymkode: 82807...6c0
Namine Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 For en som driver aktivt med ski og vintersport, så kan nok det være en dealbreaker ja. For de fleste andre; nei. 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 Skulle kanskje spesifisert mer at det gjelder å være god på ski. I mitt tilfelle Vil jeg stå på ski, det går bare litt mer langsomt og jeg blir redd i bratte bakker uten spor. Så hva om man vil, men ikke er veldig god så er det også deal breaker? Anonymkode: 1a611...d73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Hvorfor tror du generelt at det er en dealbreaker at du ikke liker å gå på ski? Tror du alle menn er like? Isåfall tror kanskje typene dine at alle damer er like, og så blir de helt sjokkert over at ikke alle liker å gå på ski :-P Liker du ikke å gå på ski, så ikke bli sammen med en som vil ha en dame som liker å gå på ski. Så enkelt er det. Hverken jeg eller typen liker å gå på ski. Vi fungerer fint sammen selv om det visstnok skal være en dealbreaker i forhold 😂😂😂 Anonymkode: a79ca...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 (bare bytt ut "vil" med "kan" i innlegget mitt over) Anonymkode: a79ca...a0a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Tindermennene her gjør visst faen ikke annet enn toppturer, skiturer, kajakkturer, snøscooter turer, jakt og fisketurer. Og det der orker jeg bare ikke. Jeg elsker å gå tur, men gjerne såpass at man man gå hjem/snu når man vil. Ikke sånne fjellturer med sekk og de der støyende utebuksene og støgge fargebombeklærne Anonymkode: 26229...60a 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Friluftsmennesker setter pris på skikkelig mat når de kommer hjem. Tror det har reddet mangt et forhold Anonymkode: da556...693 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 De fleste ønsker seg en kjæreste som passer med det livet man ønsker seg. Drømmer man om hytteturer på fjellet uten vei, er det en fordel om kjæresten også liker det. Ønsker man å bruke feriene sine i storbyer er det en fordel med en kjæreste som liker det. Å være veldig god på ski er sjeldent et krav, så lenge kjæreste blir med og har godt humør. Og alle blir bedre av å øve, selv om noen trenger mer trening enn andre. Anonymkode: f368c...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Friluftsmennesker setter pris på skikkelig mat når de kommer hjem. Tror det har reddet mangt et forhold Anonymkode: da556...693 Hehe tror du har et godt poeng der! Anonymkode: 1a611...d73 1
Pingvinen Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skulle kanskje spesifisert mer at det gjelder å være god på ski. I mitt tilfelle Vil jeg stå på ski, det går bare litt mer langsomt og jeg blir redd i bratte bakker uten spor. Så hva om man vil, men ikke er veldig god så er det også deal breaker? Anonymkode: 1a611...d73 Jeg er veldig glad i å stå på ski og gjør det så ofte jeg kan. For meg er det ikke en dealbreaker om du ikke er god på ski. Men det er en dealbreaker om du ikke vil være med på skitur iblant. Om du går langsomt gjør ingenting
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 Det er forskjell på å ønske en partner som liker å gå på ski, og det å kjefte eller være ufin overfor noen som ikke er gode til å gå på ski. Sistnevnte høres veldig søkt ut, og vitner bare om dårlige antenner. De jeg kjenner som er glad i å gå på ski, setter pris på en partner som gjør det og. Jeg ser mange par ute i løypene. Men det handler mest om å komme seg ut av døren, få litt sol og frisk luft, og gjøre noe sammen. Og kanskje det beste er å komme hjem og lage en god lunsj eller middag og åpne en flaske rødvin. Kjæresten og jeg er ikke racere eller veldig ambisiøse noen av oss, men vi har mye glede av turene våre og det ville vært en tap om vi ikke kunne gjøre det sammen. Folk får nå uansett bruke helger og ettermiddager som de vil. Det er lov å ikke like ski. Men for min del hadde det kommet litt an på hva man ville gjort i stedet. Anonymkode: 497a4...c42 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Jeg kan ikke fordra å gå på ski, og vil helst ikke ha noen som maser om at jeg må være med på skitur. Anonymkode: 48b44...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 Første gang mannen min tok meg med på skitur, hadde jeg så dårlige ski at jeg til slutt ble en sutrete, sinna 5-åring! Lå på bakken og brølte og nesten gråt av frustrasjon. I ettertid sa han at han ble litt skeptisk av hele episoden, og lurte på hva slags menneske han hadde rota seg bort i Vel, vi ble nå allikevel gift og har to barn, men gikk aldri mer på ski sammen Det går helt fint an å være sammen med noen uten å dele absolutt alle interesser. Kanskje finner du en som liker noe annet dere kan gjøre sammen. Anonymkode: b418b...8c6 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Eksen min ble en fanatisk treningsnarkoman midt uti forholdet vårt. Det var j..... slitsomt! Han var sur fordi jeg ikke ville være med på trening hele tiden. Men så ikke selv at det var fordi han droppet alt av plikter for hus, hjem, barn, plen, snømåking og bil. Så da jeg datet, var det uaktuelt å finne en ny treningsnarkoman. Men gjerne en som liker å være mye ute, men da i moderate mengder og for opplevelsens skyld. Og han fant jeg ❤️ Anonymkode: 20edf...fc5 4
CorvusCorax Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Ja? Er det så rart? Man vil gjerne ha en partner som matcher. ❤️ 1
Kokeshi Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Man har jo sine preferanser, men hvis det er en dealbreaker, så tror jeg ikke matchen er så god i utgangspunktet. 1
Eignarf Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): eg var på en date en gang hvor jeg tryna ned en bakke og typen ble så flau over at jeg ikke var så god. Så han kjeftet på meg og ville ikke se meg mer. Å herlighet, for en dust. Han må det være noe galt med! Jeg vet ikke. Enten må du ha mistolka situasjonen helt, eller så er det noe galt med han, ja. Hvor gammel er du, og hvor gammel er kjæresten din? Jeg tenker viljen til å gjøre det, altså å gå på ski, er det viktigste. Eller hvis du forventer at kjæresten din ikke skal gå på ski, fordi du ikke vil det, og heller vil at han skal gjøre noe annet med deg. Det kan jo være en dealbreaker. Men jeg tenker dere må (i hvert fall være litt åpen for det) begge gjøre det hverandre vil, så frem til at dere er fysisk kapable til det. Kanskje er du med på noen skiturer, og så kan han gå andre skiturer alene, hvor han går i den farten han vil.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 Eignarf skrev (14 minutter siden): Å herlighet, for en dust. Han må det være noe galt med! Jeg vet ikke. Enten må du ha mistolka situasjonen helt, eller så er det noe galt med han, ja. Hvor gammel er du, og hvor gammel er kjæresten din? Jeg tenker viljen til å gjøre det, altså å gå på ski, er det viktigste. Eller hvis du forventer at kjæresten din ikke skal gå på ski, fordi du ikke vil det, og heller vil at han skal gjøre noe annet med deg. Det kan jo være en dealbreaker. Men jeg tenker dere må (i hvert fall være litt åpen for det) begge gjøre det hverandre vil, så frem til at dere er fysisk kapable til det. Kanskje er du med på noen skiturer, og så kan han gå andre skiturer alene, hvor han går i den farten han vil. I det tilfellet med den idioten tror jeg det nok lå noe mer bak. Han ville ha sex den forrige gangen vi møttes før denne skituren og jeg var ikke klar. Og ble litt kald og irritert. Jeg prøvde å forstå han litt siden vi jo hadde klina en del. Så det er mulig han brukte skituren som en ekstra mulighet til å ydmyke meg. Anonymkode: 1a611...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå