AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #1 Del Skrevet 10. januar 2021 Er det noen som har fått baby ved ca 2 års mellomrom? Hvordan er det? Anonymkode: bcf47...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 10. januar 2021 #2 Del Skrevet 10. januar 2021 Har 2 år og 3 mnd mellom mine, syntes det er super aldersforskjell. De har fin kontakt, selv om det er jente og gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Del Skrevet 10. januar 2021 Serr? jeg fikk barn i februar 2020 og skal ikke ha før han er MINST 5😂 siste som frister er to små.. og han er egentlig en veldig «snill» og medgjørlig baby Anonymkode: 75b6f...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Del Skrevet 10. januar 2021 Nå er barnet fortsatt så lite at man ikke har klart å bli så sliten som man kan bli i småbarnsfasen enda, men 2 år mellom er veldig fin alder. Eneste er at trassalderen på eldste vil slå til mens du har en liten baby og akkurat det kan gjøre ting ekstra krevende! Anonymkode: 22ff0...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #5 Del Skrevet 10. januar 2021 Har 15 mnd mellom mine to eldste. Slitsomt de tre første årene, nå er det fantastisk 🤩❤ Men du bør være forberedt på at det kan bli tøft. Anonymkode: 0617a...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 10. januar 2021 #6 Del Skrevet 10. januar 2021 Tenker på det samme. Vokste opp med cirka to år mellom meg og broren min, og det var fint. Vi hadde god nytte av hverandres selskap. Har lest at om det er mer enn 6 års aldersforskjell, regnes hvert av barna psykologisk som enebarn. Det må jeg si at stemmer. Vi har et attpåklatt i familien som det ikke kjennes som jeg har vokst opp med på samme måte, fordi aldersgapet var så stort. Selv om vi har et godt forhold i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Del Skrevet 10. januar 2021 Blir to år og ca tre måneder mellom mine har ei født i desember 2018, og venter nummer to nå med termin i februar. Tror det kommer til å gå veldig bra, er forberedt på at det blir hektisk i starten og jeg er veldig spent på hvordan datteren min vil ta det, med tanke på sjalusi. Men jeg håper det går bra også Men svangerskapet mitt denne gangen har vært mye tyngre enn enn det første; utmattelse, vondt bekken og vond rygg kombinert med en veldig aktiv 2-åring og samboer som jobber mye ettermiddag/kveld - ingen god kombo 😅 men det har gått bra det også, bare vært veldig slitsomt. Anonymkode: 650a3...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Del Skrevet 10. januar 2021 Fikk i Mars 2020, Mai 2020 kom lysten på nestemann Anonymkode: 6313d...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Del Skrevet 10. januar 2021 Blir 2 åg og 4 mnd mellom mine. Er spent Anonymkode: 79c5e...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Del Skrevet 10. januar 2021 13 mnd mellom våre. Det er knalltøft med to tette de første 2-3 årene. Anbefaler kun dette om dere har ett svært solid forhold som tåler å bli sterkt nedprioritert og at dere er på bølgelengde når det kommer til arbeidsfordeling og at dere generelt ikke har utfordringer som kan bli verre under en slik påkjenning. Med det sagt, så er det fantastisk nå når de er blitt eldre. Aldersforskjellen er såpass liten at de liker å gjøre det samme og de alltid har en lekekamerat. Anonymkode: 20b8f...147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Del Skrevet 10. januar 2021 Har to år mellom. Nå har jeg ikke noe annet referansegrunnlag, men synes det har fungert veldig fint. De har mye glede av hverandre, noe som har vært avgjørende i disse tider med stengte barnehager og begrenset sosial omgang. 3,5 og 5,5 nå. Anonymkode: e26f4...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Del Skrevet 10. januar 2021 2 år og 14 dager mellom mine. Synes det var nokså slitsomt til minstemor ble 8 mnd. Etter det har det vært veldig fint, og også lite søskenkrangling (yngste er 5 nå). Anonymkode: b278c...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Del Skrevet 11. januar 2021 2 år er en fin og ganske vanlig aldersforskjell. Vi har 18 mnd og veldig fornøyd med det Anonymkode: e6180...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 11. januar 2021 #14 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg syns to år mellom barna er veldig fint🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg har 21mnd mellom mine, gutt og så jente. Helt perfekt! De har mye glede av hverandre. men begge disse to leker veldig fint med bittelillesøster som er 5 år og 3,5 år mindre. Så jeg synes det også er fine aldersforsjeller. Her er det personligheter til barna som har mest å si. Det var en finere babytid med nr 3, siden de to andre var større og forstod mer. Anonymkode: bb489...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Del Skrevet 11. januar 2021 Fikk første november 2018, andre oktober 2020. Det går bedre enn forventet men er veldig tøft til tider 😅 Anonymkode: 07b82...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Del Skrevet 11. januar 2021 Vi har 20 mnd mellom, og syns det har vært fint til nå (de er ett og snart tre år). Det tøffeste for min del er dårlig samvittighet når begge to trenger meg på ulike måter samtidig (jeg er en del alene med dem pga. mannens jobb). Jeg ville nok hatt det uansett, men tror det blir litt ekstra når den største er såpass liten. Det fineste er at de allerede har begynt å leke og le sammen og at begge kan ha glede av den samme lekeplassen eller samme turen siden de er nær i alder (men det handler jo også om personlighet). Anonymkode: afde9...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #18 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg synes 2 år mellom er for lite. Første er fortsatt ganske liten og i en alder hvor de er veldig opptatt av foreldrekontakt. Har sett mange så tette søsken som har hatt mye søskensjalusi og krangling. Jeg ville ventet til første hvertfall var 3.5. Da begynner det å bli litt mer selvstendig. Men det er bare meg da. Jeg er nok preget av at det er 4 år mellom meg og søsteren min og at vi alltid har hatt et veldig tett og godt forhold og at vi aldri kranglet, hverken som små eller store. Anonymkode: afa17...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Del Skrevet 17. januar 2021 Fikk baby i september 2020 vi og nå er jeg allerede 3 mnd på vei, termin i juli.. nei det var ikke planlagt, et uhell før jeg rakk å starte på prevensjon og mannen er anti abort... 10 mnd mellom de. Om det blir tøft! Men de blir vel veldig close, nesten som tvillinger.. Anonymkode: 49173...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #20 Del Skrevet 17. januar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes 2 år mellom er for lite. Første er fortsatt ganske liten og i en alder hvor de er veldig opptatt av foreldrekontakt. Har sett mange så tette søsken som har hatt mye søskensjalusi og krangling. Jeg ville ventet til første hvertfall var 3.5. Da begynner det å bli litt mer selvstendig. Men det er bare meg da. Jeg er nok preget av at det er 4 år mellom meg og søsteren min og at vi alltid har hatt et veldig tett og godt forhold og at vi aldri kranglet, hverken som små eller store. Anonymkode: afa17...746 Mens jeg syns 3,5 begynner å bli veldig lenge mellom 🙈 Anonymkode: e6180...133 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå