Gå til innhold

Avvise en date pga han ikke kan gå på ski

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Friluftsliv og ski er en av de aller vanligste kravene på kravlistene til damer da, dette er jo ikke så uvanlig. 

Anonymkode: 12c5a...6c6

Livet er best inne 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg er i stuss over at han ikke spurte meg om noe så fundamentalt som forholdet til barnets far. Følte jeg måtte presse det inn på slutten, liksom. Samtidig har jeg jo nå vært singel i svært mange år, (riktignok fordi jeg ga opp i 2016 og har vært helt ute av "markedet") og lurer på om det er meg det er noe feil med. Feks at jeg forventet spørsmål om forholdet til barnets far på første date- for meg er det en svært stor ting i livet mitt siden han er død. Når daten i hovedsak fortalte mer overflatiske og ikke personlige ting, så var det jo ikke rom for det. Og det er kanskje mer sånn dating foregår nå.

Da jeg på slutten fortalte grunnen til at jeg har 100% ansvar, og hvorfor jeg ikke har mulighet til hyppig dating, reagerte han ved å bable. Sånn seriøs babling. Vi hadde da pratet i 3 timer og han fremsto normal, dog pratsom. Plutselig trodde jeg han hadde tiltet helt.

Anonymkode: 3f9c4...212

Jeg tror ikke jeg hadde spurt om forholdet til barnets far/mor på første date jeg heller. Jeg tenker at når du er på date og på søken etter ny partner, så er det et avsluttet kapittel. Hadde spurt etterhvert, men ikke på første date.

Han vet jo ikke heller ikke hvordan du vil reagere på et slikt spørsmål. Kanskje du ikke hadde likt det, kanskje du hadde opplevd han som en sjalu person osv. 

Anonymkode: 36801...cf5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er nok andre grunner å avvise han enn at han ikke kan stå på ski. Med mindre han absolutt ikke vil lære seg å stå på ski, det ville faktisk vært en dealbreaker for meg. 

Det faktum at han er en dårlig lytter er jo også en grunn til å avvise han da. 

Anonymkode: 5f5d1...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lsklars said:

Livet er best inne 

Haha helt enig 😅 I hvertfall om vinteren.

Jeg tror uansett jeg scorer dårlig på de fleste kravlister, at jeg ikke liker ski og friluftsliv er nok bare toppen av kransekaka

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv eier jeg ikke interesse for langrenn. Det er dørgende kjedelig. Liker tur og alpint. Man kan være aldri så norsk og ikke like langrenn. 

Anonymkode: 460f5...614

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror jeg er i stuss over at han ikke spurte meg om noe så fundamentalt som forholdet til barnets far. Følte jeg måtte presse det inn på slutten, liksom. Samtidig har jeg jo nå vært singel i svært mange år, (riktignok fordi jeg ga opp i 2016 og har vært helt ute av "markedet") og lurer på om det er meg det er noe feil med. Feks at jeg forventet spørsmål om forholdet til barnets far på første date- for meg er det en svært stor ting i livet mitt siden han er død. Når daten i hovedsak fortalte mer overflatiske og ikke personlige ting, så var det jo ikke rom for det. Og det er kanskje mer sånn dating foregår nå.

Da jeg på slutten fortalte grunnen til at jeg har 100% ansvar, og hvorfor jeg ikke har mulighet til hyppig dating, reagerte han ved å bable. Sånn seriøs babling. Vi hadde da pratet i 3 timer og han fremsto normal, dog pratsom. Plutselig trodde jeg han hadde tiltet helt.

Ikke vanlig å spørre om forholdet til barnets far på første date, tenker jeg. Hadde nesten vært rødt flagg for meg det, om det første han skulle spørre om var forholdet mitt til eksen. Hadde lurt på om han var den sjalu typen.

Sånn ellers virker du ikke spesielt interessert, så hvorfor date mer?

Så lenge han ønsker å prøve å gå på ski, så burde jo det være nok. Man kan bygge en interesse sammen. Men det er jo ingen garantier da. Om det er viktig for deg å dele denne hobbyen med din kjære, så er det det. Skriv det gjerne i Tinder-profilen eller velg blant alle de mannfolka som har skitur-bilder.

Anonymkode: f0028...2f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Friluftsliv og ski er en av de aller vanligste kravene på kravlistene til damer da, dette er jo ikke så uvanlig. 

For meg er det veldig viktig for tur, friluftsliv og ski er min lidenskap og har alltid vært det. Passer ikke sammen med en som ikke liker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har snakket litt på Tinder med en kar, vi hadde en artig skrive- tone. På daten snakket han veldig mye, og når jeg prøvde å si noe, så avbrøt han ofte. Jeg følte meg ikke "sett" - han hadde et laaangt foredrag om hvorfor han hadde flyttet til den plassen vi bor nå, mens da jeg skulle fortelle mitt, følte jeg ikke rom for samme utlegningen, og det samme med de fleste andre tema. 

På slutten skjønte jeg at han veldig gjerne vil møtes igjen, men jeg forklarte da at jeg har 100% foreldreansvar - han hadde ikke spurt noe om faren til barnet, og jeg sa jeg har litt begrenset med barnevakt. Min gjetning er en litt uerfaren voksen mann(han snakket mye om sitt indre barn, har ikke barn selv), som bare er snill men altså kanskje litt uerfaren med damer? 

Jeg flyttet hit fordi jeg vil drive med friluftsliv. Jeg vil gå på ski, masse på ski. Og vil ha en kar som kjenner fjellene her og elsker det like mye som jeg. Han er ikke der, han er fra et annet land. Han liker å gå turer da, men her vi bor er det vinter halve året så skiglede blir obligatorisk. 

Så på en måte har han noen fortrinn, ganske kjekk, utadvendt, vilje til omstilling iom at han har flyttet til annet land. At jeg har barn er null problem (vi er over 40). Men kommunikasjonen blir på engelsk, det er jeg som må vise ham fjellene her og ikke motsatt, det er jeg som mest sannsynlig må oppmuntre han til skikjøring. 

Uff jeg føler jeg bare måtte få dette ut. Har ikke vært på date siden 2016 så dette ble litt mye for meg. Ble så sliten av å høre etter alt han sa og stille spørsmål. Jeg er ikke en som tar særlig plass og lett blir overkjørt hvis ikke andre gir meg rom. Så trenger vel en som ser det. Høres det rart ut disse tingene jeg skriver?

Det er lov å ha noen krav. Om ski er en såpass stor del av livet ditt at du vil ha en partner med på tur. Så har du fult lov til å droppe noen som ikke går på ski.

Vi har alle noen punkter som er viktige for oss når vi ser etter en partner :)

Jeg tenker med det andre du og skriver, at han ikke er manne for deg. Si til han at du ikke føler at dette kommer til å gå noe sted, og la det være det :) 

Anonymkode: fd9fd...9df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke vanlig å spørre om forholdet til barnets far på første date, tenker jeg. Hadde nesten vært rødt flagg for meg det, om det første han skulle spørre om var forholdet mitt til eksen. Hadde lurt på om han var den sjalu typen.

Jeg tenker ikke sånn. Når man er alene om omsorgen og har foreldreansvar alene (antar da at TS er helt alene med barna), så er det ganske normalt å spørre ganske tidlig. Folk spør meg om det allerede før vi møtes. Ser ikke på det som noe negativt. Det er jo ikke normalt at man ikke vil ha kontakt med barna sine, som er tilfellet hos meg. Så helt greit at folk spør. 

Anonymkode: f1584...747

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden han kom til Norge da? Har han tenkt å lære seg norsk og skigåing etterhvert kanskje?  Fjellene er han jo ikke kjent i, så de kan han ikke vise deg. Men dere kan jo oppdage dem sammen. 

Det med skravlingen og manglende lytting, kan nok ha med nervøsitet og utrenethet i dating å gjøre. Kanskje prøvde han litt for intenst å holde samtalen i gang og 'markedsføre' seg selv litt. Fungerte du på ditt beste på denne datoen? 

Første date med han som ble min mann, opplevde jeg noe lignende det du gjorde.  Vi var helt forskjellige når det kom til interesser, han virket ukoordinert, ukonsentrert og fumlete. Og jeg opplevde han som intens og masete da han allerede samme kveld som første date, sendte sms med spørsmål om date nr 2 allerede en uke senere. Men jeg ga han en sjanse, for det var jo noe som hadde gjort at jeg sa ja til date nr 1. Og tenk så ble han mannen min, og far til mine barn. Og viste seg å være kjempevillig til å prøve mine interesser. Han hadde bare ikke hatt muligheten eller noen til å vise ham før. Og når alt kom til alt, så var det nok meg som var mest skravlet og intens av oss to. Han døde brått og uventet. Det er noen år siden nå. Og jeg for min del liker absolutt ikke når noen spør om forholdet mitt til barnas får, før jeg har kjent dem en stund. Hvorfor skulle de det? Man må jo gå ut fra at de fleste har orden i dette, når de har begynt å date. Og er det noen som spør, så er det mange, som begynner å bable, som du kaller det, når jeg forteller han er død. Fordi de ikke vet hva de skal si. Svaret er ikke det de forventer. 

Men det høres vel egentlig ut som du allerede har bestemt deg. Så da må du svare han ærlig

Anonymkode: 8aa0e...610

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lsklars skrev (8 timer siden):

Begynner å bli vanskelig dette når jentene krever ski på beina også..

Dette handler ikke om ski :) Det handler om felles interesser noe som det ikke virker de har. Da er det et stort rødt flagg. Så lytter heller ikke denne mannen, bare kjører på og avbryter når hun kommuniserer med han. Det er også et rødt flagg, det kan skyldes at han ikke helt har de "antennene" fordi han er uerfaren, men fremdeles et rødt flagg. Jeg ville ikke videreført dater med en person som ikke delte en så  grunnleggende stor interesse som det TS beskriver, eller han hadde hatt vilje til og faktisk ville lære og bli med på akkurat dette. For min del ville det ha vært helt utrolig bra og truffet en slik kvinne, men for denne karen virker det helt ute i tåka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne-Marie skrev (20 timer siden):

Du kan avvise en date av en vilken som helst grunn du ønsker. At du ikke likte mannen eller har kjemi med han, syns jeg høres ut som en finfin grunn til å avslutte datinga. 

Enig i denne. Og det at han ikke viser interesse for å bli kjent med deg ved å spørre om deg er jo et dårlig utgangspunkt. Jeg har selv kuttet en i helga basert på dette sammen med generelt dalende magefølelse.

Og jeg avviste en på tinder i går fordi han ikke visste hva fjellski er...😂 Ikke bare derfor da. Men jeg følger deg fullstendig på det med friluftslivinteressen. Ser mange svarer at det er en bagatell, og at ski kan læres. Joda, det kan det. Men hvis man snakker om mer enn vanlig "søndagstur på noen få km" så skal det litt mer til altså. Og ikke minst vil det ta tid å komme opp på et sånt nivå. Det er utenfor den der at "nordmenn er født med ski på beina"-standard skikunnskap. Og her er det en som ikke kan å gå på ski i det heletatt, og en som er veldig glad i det. Da blir det mismatch. Så finn deg en annen du TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jo mye rom for tolkning..

At han babler og skravler kan jo være nervøsitet. Samme at han glemte å spørre om deg/ditt liv - kanskje han heller ikke har vært på date på lenge? En ny date vil nok sikkert avsløre om det går ène eller andre veien.

At han ikke spurte om barnets far er helt naturlig! Dette er jo veldig privat og følsomt tema for mange. Han visste ikke at barnefar er død, og dermed en stor del av ditt liv. For alt han visste kunne det være en stor følsom, bitter sak, med utro eksmann som satte barn på elskerinnen, eller en voldelig konebanker. Da hadde han jo plumpet rett uti det og vært gravende og ufølsom. Altså noe man er veldig forsiktig med å ta opp for tidlig.

At han ikke liker å gå på ski kan jeg faktisk skjønne at kan bære dealbreaker, avhengig av om har interesse av å lære, og om han kan bli «den typen» på sikt. Jeg (helnorsk dame) kan ikke gå spesielt bra på ski, og har et svørt anstrengt forhold til skigåing. Jeg kunne aldri fungert i et forhold med en som vil på langtur 4 dager i uka igjennom hele vinteren. Da passer jo rett og slett ikke livstilene deres sammen for et fremtidig samliv. Hvis han derimot er åpen for å lære, og kan like din livstil når han blir god nok - ja, da er det fair å gi ham en sjangse.

Anonymkode: f5d67...79c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg en ski- og fjellmann, så synes jeg du skal holde på det. Ikke la deg avspore bare fordi han du møtte var litt kjekk og grei, om enn dårlig lytter. Prøv noen flere dater med andre, sondere terrenget litt bokstavelig talt, så kan du alltids komme tilbake til bableren senere.

Er det et stort sted du bor? Eller greit å få oversikt over kandidater med dibe interesser, så du kan se om du har kjemi med noen?

DnT har også singelturer. Der vil man vel kun møte folk som er glad i friluftsliv.

Anonymkode: be4c0...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke spurte om barnas far tenker jeg er et tegn på respekt for ditt privat- og følelsesliv. Som noen er inne på her, så kan jo forhistorien være hva som helst. Jeg har aldri spurt noen om tidligere partnere på første date, og de gangene jeg har blitt spurt, så har jeg tatt det som et DIGERT rødt flagg.

Mange får munndiaré når de er nervøse, og det du oppfatter som mangel på interesse kan også tolkes som en slags absurd kompliment i riktig lys :) Spør deg selv hvorfor du sa ja til date nummer én. Det kan være at han sendte meldinger rett etterpå fordi han ville forklare sin egen oppførsel. Hvis det ikke kilte noe sted, så det nok ikke noe poeng i å treffes igjen, men det kan jo hende at ting går bedre på andre forsøk.

Vil legge til at jeg flyttet til et nytt land og traff en lokal mann. Han hadde aldri sett for seg å bli sammen med en utlending, men her sitter vi nå - to år inn. Han har stor glede av å lære meg om sine tradisjoner og kultur, samtidig som jeg introduserer ham for ting han aldri ville sett hadde det ikke vært for at jeg er utlending og dermed ser landet med andre øyne.

Lykke til med dating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosmarin(ert) skrev (19 timer siden):

At han ikke spurte om barnas far tenker jeg er et tegn på respekt for ditt privat- og følelsesliv. Som noen er inne på her, så kan jo forhistorien være hva som helst. Jeg har aldri spurt noen om tidligere partnere på første date, og de gangene jeg har blitt spurt, så har jeg tatt det som et DIGERT rødt flagg.

Det er forskjell på å grave og spørre om eksen og det å faktisk vise interesse i forhold til TS sitt liv, og sånne vesentlig ting som hvor ofte hun kan ha mulighet til å møtes når han faktisk vet at hun har barn. For meg er det helt naturlig at sånt avklares faktisk før man møtes, fordi det har mye å si. Barna er jo det viktigste i TS' liv, det er jo helt merkelig å ikke vise noe interesse for den delen. Men det er ikke like lett å forstå for de som ikke har barn selv. Så jeg velger besvisst bort menn som ikke har barn selv. For det funker ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...