Gå til innhold

Avvise en date pga han ikke kan gå på ski

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har snakket litt på Tinder med en kar, vi hadde en artig skrive- tone. På daten snakket han veldig mye, og når jeg prøvde å si noe, så avbrøt han ofte. Jeg følte meg ikke "sett" - han hadde et laaangt foredrag om hvorfor han hadde flyttet til den plassen vi bor nå, mens da jeg skulle fortelle mitt, følte jeg ikke rom for samme utlegningen, og det samme med de fleste andre tema. 

På slutten skjønte jeg at han veldig gjerne vil møtes igjen, men jeg forklarte da at jeg har 100% foreldreansvar - han hadde ikke spurt noe om faren til barnet, og jeg sa jeg har litt begrenset med barnevakt. Min gjetning er en litt uerfaren voksen mann(han snakket mye om sitt indre barn, har ikke barn selv), som bare er snill men altså kanskje litt uerfaren med damer? 

Jeg flyttet hit fordi jeg vil drive med friluftsliv. Jeg vil gå på ski, masse på ski. Og vil ha en kar som kjenner fjellene her og elsker det like mye som jeg. Han er ikke der, han er fra et annet land. Han liker å gå turer da, men her vi bor er det vinter halve året så skiglede blir obligatorisk. 

Så på en måte har han noen fortrinn, ganske kjekk, utadvendt, vilje til omstilling iom at han har flyttet til annet land. At jeg har barn er null problem (vi er over 40). Men kommunikasjonen blir på engelsk, det er jeg som må vise ham fjellene her og ikke motsatt, det er jeg som mest sannsynlig må oppmuntre han til skikjøring. 

Uff jeg føler jeg bare måtte få dette ut. Har ikke vært på date siden 2016 så dette ble litt mye for meg. Ble så sliten av å høre etter alt han sa og stille spørsmål. Jeg er ikke en som tar særlig plass og lett blir overkjørt hvis ikke andre gir meg rom. Så trenger vel en som ser det. Høres det rart ut disse tingene jeg skriver?

Anonymkode: 3f9c4...212

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars mann. Han fortjener mye bedre enn «obligatorisk skiglede». 

Anonymkode: 169e0...c9e

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om han er noe for deg, nei. På flere nivåer. Du finner sikkert noen som passer deg bedre. :)

Anonymkode: 228b0...c2c

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ikke ut som om han er noe for deg, nei. På flere nivåer. Du finner sikkert noen som passer deg bedre. :)

Men akkurat dette med at han ikke er kjent i fjella virker ikke som om egentlig er hovedgrunnen til at dere ikke passer sammen, selv om det var det du brukte som overskrift.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli vanskelig dette når jentene krever ski på beina også..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet han pga at bare snakker om seg selv og ikke var interessert i deg, ikke pga skigåing.

Anonymkode: 8e075...55a

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stakkars mann. Han fortjener mye bedre enn «obligatorisk skiglede». 

Anonymkode: 169e0...c9e

Hahah, huff ja ser den, det hørtes ut som noe de drev med i Tyskland 1942😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For han ikke kan gå på ski? 😂😂😂😂 Nei, det kan ikke mannen min heller, han er dansk og har aldri hatt ski på beina. Men vi har vært sammen i over 20 år. 
Han liker derimot å gå i fjellet når det ikke er snø.

Anonymkode: 2dfd3...271

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski og fjellvandt er jo noe som kan læres, spesielt om, han er interessert i å lære. 

Det at han snakker over deg og ikke virker særlig interessert i å høre om deg og ditt liv, derimot, er et problem. 

Anonymkode: be3b4...a7b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ski og fjellvandt er jo noe som kan læres, spesielt om, han er interessert i å lære. 

Det at han snakker over deg og ikke virker særlig interessert i å høre om deg og ditt liv, derimot, er et problem. 

Anonymkode: be3b4...a7b

Ja, samtidig lurer jeg på om det kan skrives på uerfaren- kontoen. At han ble blitt bablete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, lsklars said:

Begynner å bli vanskelig dette når jentene krever ski på beina også..

Friluftsliv og ski er en av de aller vanligste kravene på kravlistene til damer da, dette er jo ikke så uvanlig. 

Anonymkode: 12c5a...6c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sendt meg flere meldinger på Tinder bare et par timer etter at vi avsluttet daten. Jeg blir stresset og tør ikke åpne dem, for jeg må hente meg inn siden jeg har tatt han inn på en veldig lang date, en tre timers spasertur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han ikke står på ski er vel det minste problemet her. Dere passer jo ikke sammen i det hele tatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiferdigheter er vel et aldeles utmerket kriterium. Da unngår man jo mye elendighet fra land sør for Sahara og den muslimske verden, osv. Mulig det burde gjøres unntak for Australiere og de fra NZ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er flere ting som gjorde at du kom frem til den avgjørelsen, så vet ikke helt hvorfor du brukte kun manglende skiferdigheter i overskriften. 

Men når det er sagt, så skjønner jeg deg godt. Jeg er glad i både fjellturer og toppturer selv, og ønsker en partner som også liker dette. Jeg bruker jo mye av fritiden min på det. 

Men du har eneansvar for et barn, og har sjelden barnevakt. Er barnet med på ski? Er det snakk om langrenn eller rando? Hvis barnet er med, kunne jo mannen lært det i samme tempo som barnet😂 Skjønner ikke helt hvor barnet er oppi all skigåingen. 

Men som sagt var det nok flere ting som gjorde at du ikke likte han. 

Anonymkode: 36801...cf5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker jo som om utseendet er det eneste du syns er positivt her? Høres ikke ut som om dere passer sammen, høres ut som om dere er på helt forskjellige steder i livet. 

Anonymkode: 032fd...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har sendt meg flere meldinger på Tinder bare et par timer etter at vi avsluttet daten. Jeg blir stresset og tør ikke åpne dem, for jeg må hente meg inn siden jeg har tatt han inn på en veldig lang date, en tre timers spasertur.

Han høres veldig intens ut. Det blir veldig mye veldig voldsomt, og det virker ikke som han gir deg så mye plass i relasjonen mellom dere. 

Jeg tipper at om han hadde hatt en mer ydmyk og inkluderende fremtoning hadde du ikke vært usikker knyttet til det at han ikke går på ski. Da hadde du tenkt at «han her kan sikkert være villig til å lære» Men det du beskriver er jo noen som ikke er så «mottakelig», men mer en som forventer at du skal motta.

Egentlig er det feil begrep, for det han er er vel mer ikke flink til å gi, han bare tar. Han virker ikke spesielt interessert i å «gi» av seg selv i den form at han lytter, ser og anerkjenner, han vil bare selv bli sett, hørt og anerkjent.

Nei takk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er i stuss over at han ikke spurte meg om noe så fundamentalt som forholdet til barnets far. Følte jeg måtte presse det inn på slutten, liksom. Samtidig har jeg jo nå vært singel i svært mange år, (riktignok fordi jeg ga opp i 2016 og har vært helt ute av "markedet") og lurer på om det er meg det er noe feil med. Feks at jeg forventet spørsmål om forholdet til barnets far på første date- for meg er det en svært stor ting i livet mitt siden han er død. Når daten i hovedsak fortalte mer overflatiske og ikke personlige ting, så var det jo ikke rom for det. Og det er kanskje mer sånn dating foregår nå.

Da jeg på slutten fortalte grunnen til at jeg har 100% ansvar, og hvorfor jeg ikke har mulighet til hyppig dating, reagerte han ved å bable. Sånn seriøs babling. Vi hadde da pratet i 3 timer og han fremsto normal, dog pratsom. Plutselig trodde jeg han hadde tiltet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan avvise en date av en vilken som helst grunn du ønsker. At du ikke likte mannen eller har kjemi med han, syns jeg høres ut som en finfin grunn til å avslutte datinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...